Un sondaj realizat pentru al doilea an consecutiv la solicitarea Ariston România referitor la percepţia populaţiei despre pompele de căldură indică o creştere a popularităţii acestei soluţii de confort termic. Odată cu creşterea nivelului de informare, consumatorii devin tot mai pregătiţi să facă trecerea către aceasta tehnologie, este principala concluzie a studiului.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Sprijinul sub formă de subvenţii de la stat ar putea determina consumatorii să achiziţioneze pompe de căldură

75% dintre cei care au participat la sondaj consideră că statul ar trebui să susţină cu subvenţii achiziţionarea de pompe. Peste 63% dintre respondenţi au mai declarat şi că, în cazul în care statul ar acoperi o parte semnificativă din cost, ar considera oportun să facă acum trecerea către o pompă de căldură.

Deşi pompele de căldură sunt o tehnologie aflată la început în România – fapt reflectat în procentul mic al celor care deţin deja un astfel de aparat - aproape jumătate (42%) au spus că doresc să achiziţioneze această tehnologie.

Rezultatele studiului arată că există o popularitate în creştere a pompelor de căldură şi că, pe măsură ce devin mai informaţi, consumatorii sunt tot mai atraşi de această tehnologie, că îi înţeleg avantajele şi că sunt deschişi către schimbare. Observăm o tendinţă de creştere accelerată şi la nivel european, nu doar naţional. Ne bucură acest lucru, pentru că eforturile noastre de informare şi popularizare dau roade şi suntem convinşi că în anii care vor veni vom asista la schimbări majore în paradigma soluţiilor de confort termic, mai ales dacă va exista şi un sprijin concret din partea statului, cum există în ţări care adoptă rapid această tehnologie, precum Franţa sau Spania”, a declarat Cătălin Drăguleanu, Senior Director Ariston România.

Criterii de achiziţionare: economii la utilităţi, sustenabilitate, multipla utilizare (încălzire, răcire, apă caldă menajeră)

Spre deosebire de anul trecut, a scăzut cu aproape 10% numărul celor care spun că principalul criteriu care contează la achiziţionarea unei pompe de căldură îl reprezintă costurile scăzute cu utilităţile (71,16%), însă este în uşoară creştere numărul celor pentru care sunt relevante beneficiile de mediu (48,12%).  De altfel, mai mult de 9 din 10 respondenţi au spus că sustenabilitatea este, pentru ei, importantă sau foarte importantă atunci când iau în calcul achiziţionarea unei pompe de căldură, iar 44% consideră că beneficiile de mediu merită costul suplimentar al pompelor faţă de metodele tradiţionale. Faţă de anul trecut a rămas aproape neschimbat, la peste 56%, procentul celor pentru care contează multipla utilizare (încălzire si răcire a aerului şi încălzire a apei).

Informarea rămâne un element-cheie în definirea atitudinii faţă de pompele de căldură

Rezultatele studiului confirmă că, pe măsură ce gradul de informare creşte, se schimbă în mod pozitiv şi opinia despre acest tip de tehnologie. Dacă la precedenta ediţie a studiului, peste jumătate (58%) dintre respondenţii care nu deţineau o pompă de căldură au menţionat lipsa de informare ca principal motiv pentru care nu au făcut încă achiziţia, anul acesta numărul lor a scăzut considerabil, la 44,98%. Totodată,  a scăzut cu 30% procentul celor care spun că nu au achiziţionat o pompă de căldură pentru că reprezintă o tehnologie nouă, insuficient testată.

Majoritatea participanţilor la studiu au spus că se informează despre pompele de căldură de la consultanţi sau experţi în încălzire (50.75%), ceea ce este explicabil având în vedere că ele reprezintă o tehnologie nouă. De asemenea, pentru 43.68% dintre respondenţi, articolele sau blogurile sunt o sursă de informare.

Sistemele hibride, element de legătură între pompele de căldură şi sistemele tradiţionale

Studiul arată că a scăzut considerabil şi proporţia celor care au indicat drept criteriu de achiziţie faptul că pompa de căldură poate fi utilizată şi în zonele în care nu există acces la reţelele de termoficare/gaze (45,22%), ceea ce arată că, pe măsură ce devin mai informaţi, consumatorii nu mai privesc pompele de căldură ca pe soluţii aplicabile doar acolo unde nu au alte opţiuni, ci ca pe o tehnologie nouă, de înlocuire a celei tradiţionale. Specialiştii Ariston spun că există şi sisteme hibride, formate dintr-o pompă de căldură şi centrală termică, care vin în completarea sistemelor existente şi pot ajuta la tranziţia către noua tehnologie.

Observăm şi ne bucură faptul că sustenabilitatea este din ce în ce mai importantă pentru consumatorii români. Noi credem că pompele de căldură reprezintă soluţia unui viitor sustenabil al sistemelor termice, totodată ştim că adoptarea lor la scală mare nu poate fi făcută peste noapte. Pentru aceste situaţii am gândit soluţii hibride, adică pompe de căldură care pot fi montate la un sistem de încălzire existent, cu centrală pe gaz. Astfel, consumatorii fac economii la energie şi ajută la protejarea mediului” a încheiat Cătălin Drăguleanu.

Datele prezentate sunt cuprinse într-un sondaj realizat la solicitarea Ariston România pe un eşantion de 1.909 de persoane, majoritar public urban cu studii superioare şi venituri medii sau peste medie.

Ariston comercializează în România pompele de căldură aer-apă din gama Nimbus NET R32 -  cea mai nouă soluţie pentru încălzire, răcire şi apă caldă menajeră, cu eficienţă ridicată şi amprentă de mediu redusă. Noile pompe au încorporată platforma de diagnoză de la distanţă Ariston NET PRO, ceea ce permite verificarea şi gestionarea de  la distanţă a sistemelor instalate.

Experţii Ariston spun că  pompele de căldură sunt, în general, aparate relativ uşor de instalat şi cu numeroase beneficii în termeni de eficienţă şi consum. În plus, sunt perfect adaptate condiţiilor de climă din România. Un alt avantaj important este şi faptul că permit amortizarea investiţiei făcute pentru achiziţionare într-un ritm destul de rapid, datorită consumului de energie redus. Nu în ultimul rând, pompele de căldură reprezintă o tehnologie sustenabilă şi prietenoasă cu mediul.

Despre Ariston România

Ariston România este filiala locală a companiei italiene Ariston Group, unul dintre liderii internaţionali în producţia şi furnizarea unei game complete de echipamente şi servicii destinate încălzirii şi producerii de apă caldă menajeră. Angajamentul Ariston privind eficienţa energetică este exprimat prin lansarea constantă de noi soluţii bazate pe surse regenerabile de energie, cum ar fi sistemele solare şi pompele de căldură, precum şi prin îmbunătăţirea eficienţei produselor tradiţionale (boilere sau centrale termice), dar şi prin investiţiile în noi proiecte. Portofoliul de produse Ariston România este compus din centrale termice murale şi de pardoseală, convenţionale şi în condensare, sub brandurile Ariston, Chaffoteaux şi Elco, boilere electrice şi indirecte, instanturi pe gaz, aparate de aer condiţionat şi panouri solare.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.