Platforma de crowdfunding Rōnin aniversează la începutul lunii decembrie 1 an de la lansare, de când a introdus pe piaţă un nou concept, care-şi propune să revoluţioneze modul în care companiile inovatoare atrag capital. În cele 12 luni de existenţă, Rōnin a construit un ecosistem solid, care aduce împreună antreprenori cu startup-uri inovatoare, cu potenţial mare de scalare şi investitori aflaţi în căutare de oportunităţi.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Acestea se referă nu doar la diversitatea tipurilor de business-uri listate pe platformă – de la marketplace-uri care simplifică achiziţia unei maşini şi soluţii bazate pe inteligenţă artificială, la companii care produc mâncare gătită pentru câini – ci şi la accesibilitatea investiţiilor. O particularitate a platformei Rōnin este democratizarea investiţiilor: toţi cei care cred într-o idee de afaceri pot investi în ea sume începând de la pragul minim de 100 de euro.

Investitori cu vârste cuprinse între 20 şi 63 de ani, preponderent bărbaţi, dar cu un segment feminin aflat în creştere (apropiindu-se de 20%), au îmbrăţişat viziunea de business a Rōnin şi au consolidat ecosistemul creat de cei trei fondatori ai platformei, Ovidiu Ghiman, CEO-ul companiei, Bogdan Almaşi şi Felix Crişan.

În primele 12 luni de la lansare, Rōnin a sprijinit 7 echipe de fondatori cu acces la mentorat, consultanţă şi creşterea nivelului de profesionalism pentru atragerea finanţării. Zeci de experţi în diverse industrii au contribuit la validarea oportunităţilor de investiţii şi la consultanţa acordată fondatorilor de startup-uri. Astfel, antreprenorilor li se facilitează construirea unei comunităţi-suport atât de necesară pentru dezvoltarea accelerată a business-ului. Peste 1 milion de euro au fost atraşi în campaniile finalizate pe platformă în primul an de la lansare.

A fost un an plin de provocări, dar avem certitudinea că am validat modelul nostru de afacere cu piaţa. Este un model care răspunde la o serie de nevoi neacoperite de ecosistem, complementar cu alte abordări existente”, explică Ovidiu Ghiman, CEO-ul companiei. „Rōnin este o echipă de profesionişti ambiţioşi, un ecosistem cu un nivel ridicat de profesionalism, bazat pe încredere, în care toţi membrii au de câştigat din valoarea adăugată generată”, mai spune CEO-ul Rōnin.

Pe lângă accesul la resurse, platforma oferă şi oportunităţi variate, accesibile de investiţii. Peste 50% dintre tichetele atrase în campaniile derulate provin de la investitori mici, iar 30% dintre aceştia au investit în minimum două campanii. Startup-urile listate pe Rōnin au beneficiat de parteneriatele platformei cu 5 programe de accelerare şi o reţea de scalare internaţională, cu membri în peste 40 de ţări.

De la startup-uri care folosesc inteligenţa artificială, la companii care produc mâncare gătită pentru câini, în parteneriat cu universităţi

            Folosind în modelul lor de afaceri tehnologia, ca numitor comun, startup-urile listate pe Rōnin nu au accesul la finanţare condiţionat de apartenenţa la o anumită industrie. Ca urmare, în primele 12 luni de la lansare, startup-uri cu modele de business dintre cele mai variate au demarat campanii de crowdfunding pe platformă. Softlead a propus investitorilor de pe Rōnin o soluţie SaaS care ajută companiile să aleagă software-ul potrivit. Anul acesta, startup-ul şi-a crescut încasările cu 97% şi a semnat un parteneriat strategic cu Visa, pentru digitalizarea companiilor din România. StockBinder este o soluţie SaaS care accelerează afacerile de tip e-commerce. În urma campaniei demarate pe Rōnin, a încheiat parteneriate cu două dintre cele mai mari agenţii de digital marketing din România şi a atras primul client internaţional, din Spania.

Tot o soluţie SaaS este şi Repsmate, care utilizează Artificial Intelligence şi Machine Learning pentru a creşte calitatea interacţiunilor companiilor cu clienţii lor, generând creşterea veniturilor şi scăderea costurilor. Startup-ul are în acest moment contracte semnate cu un ARR de peste 700.000 de euro, un pipeline de peste 800.000 euro şi este în discuţii avansate cu parteneri de pe piaţa europeană. Marketplace care simplifică achiziţia unei maşini pentru clienţii persoane fizice, după campania pe platforma Rōnin, Autovantage a deschis un sediu în Croaţia, pregăteşte deschiderea altuia în Italia, precum şi lansarea de soluţii de finanţare pentru maşinile achiziţionate prin platformă. Playerfy, platformă prin care iubitorii de sport găsesc coechipierii şi spaţii potrivite pentru organizarea de meciuri sau competiţii şi Drooler, companie care produce mâncare gătită pentru câini pe baza studiilor şi a reţetelor personalizate elaborate în parteneriat cu Universitatea de Medicină Veterinară Cluj-Napoca au cerut şi ele validarea pieţei prin intermediul Rōnin.

            AI Minded, o soluţie care foloseşte inteligenţa artificială pentru accelerarea tratamentului cancerului, prin automatizarea analizei imaginilor în clinicile de radioterapie, are o campanie de finanţare activă în acest moment pe platformă.

            Investiţia în educaţia financiară, un obiectiv asumat de Rōnin

            Unul dintre obiectivele majore asumate în primele 12 luni de la lansare a fost susţinerea unor programe educaţionale oferite gratuit comunităţii Rōnin. Cele 7 webinarii interactive reunite în seria educaţională „Think, talk and act like an investor”, o iniţiativă derulată în parteneriat cu Iancu Guda la care au participat peste 1000 de persoane cu vârste şi grade de experienţă diferite au reprezentat un proiect de amploare susţinut de Rōnin în 2022. „Dincolo de aceasta, educaţia fondatorilor de startup-uri şi creşterea nivelului lor de atractivitate pentru investitori sunt câteva dintre ingredientele principale necesare pentru campanii de crowdfunding de succes. Contribuim la aceasta în mod direct, prin echipa internă de mentori şi specialişti de business care oferă consultanţă pentru îmbunătăţirea planului de business, fie prin parteneriate dezvoltate cu acceleratoare si incubatoare de startup-uri, naţionale şi internaţionale, precum Commons Accel, Techcelerator, Match-Maker Ventures, F&B Business Accelerator sau Step Fwd”, spune Ovidiu Ghiman, care  subliniază că „accesul facil la educaţie financiară reprezintă pentru noi o misiune în sine”.

            Pentru perioada următoare, Rōnin urmăreşte adăugarea de noi funcţionalităţi în platformă care să faciliteze accesul cât mai multor investitori nesofisticaţi la oportunităţile de investiţii şi continuarea proiectelor de educaţie financiară a fondatorilor şi investitorilor, în egală măsură. „În următorul an, vom continua să pariem pe creşterea ecosistemului românesc de startup-uri. Credem că există un potenţial uriaş, nevalorificat. Vom ajuta cât mai multe companii să treacă de fazele iniţiale ale dezvoltării, să atragă finanţare şi să monetizeze soluţiile lor pe pieţele naţionale şi internaţionale”, afirmă Ovidiu Ghiman.

            Într-o scrisoare deschisă publicată la împlinirea unui an de existenţă, CEO-ul Rōnin îşi exprimă recunoştinţa pentru sprijinul şi încrederea celor care au crezut în viziunea inovatoare a platformei: „Le mulţumim tuturor membrilor comunităţii noastre: fondatori, investitori, experţi, programe de accelerare, parteneri internaţionali care contribuie la scalarea afacerilor fondatorilor. Suntem încrezători că împreună vom reuşi să ducem mai departe misiunea Rōnin, aceea de a facilita pe scară largă accesul la resurse şi la oportunităţi de investiţii”.

Despre Rōnin

Fondată de trei antreprenori cu experienţă solidă de business, platforma Rōnin a fost lansată oficial pe 1 Decembrie 2021. Rōnin este platforma de investiţii care sprijină antreprenori locali şi europeni să-şi finanţeze ideile de afaceri indiferent de industria din care fac parte sau stadiul de dezvoltare la care se află. Echipa Rōnin selectează companii inovatoare care au potenţial de scalare, conform unei grile independente de evaluare, le sprijină în creşterea nivelului de pregatire pentru investiţie, derularea campaniilor de finantare si facilitarea accesului la investitorii de retail precum si nu numai. Cu un prag minim unic de investiţie de numai 100 de euro, oricine are oportunitatea de a investi în start-up-uri, sprijinind antreprenorii şi ideile în care cred să atingă succesul.

Rōnin a atras până acum peste 2.000 de investitori retail si a derulat cu succes campanii de finanţare de peste 1 milion EUR.

Mai multe informaţii, despre platforma de crowdfunding Rōnin precum şi despre proiectele antreprenoriale care atrag investiţii cu ajutorul Rōnin, sunt disponibile pe https://weronin.com/.

viewscnt

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.