Competiţia pe piaţă între firmele care activează în acelaşi domeniu a devenit din ce în ce mai acerbă şi în România. Acest lucru a determinat managerii companiilor să caute soluţii care să le aducă un avantaj în faţa concurenţei. Atunci când este folosit înţelept, auditul de mediu poate aduce un astfel de beneficiu.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Cum poate auditul de mediu să ajute firmele româneşti în obţinerea unui avantaj concurenţial?

În primul rând, consultanţa de mediu este esenţială pentru evitarea amenzilor usturătoare primite în cazul nerespectării obligaţiilor legate de mediu. De asemenea, o firmă îşi poate pierde temporar autorizaţia de funcţionare dacă nu îşi respectă obligaţiile. Protejarea mediului ar trebui să fie o preocupare a oricărui business, iar auditul de mediu este instrumentul prin care companiile îşi pot dovedi grija faţă de natură. Stratos.ro oferă servicii de audit de mediu şi, pe lângă acestea, numeroase alte servicii precum studii de specialitate sau întocmire documentaţii pentru obţinerea autorizaţiei de mediu. În urma auditului, firma beneficiază de soluţii care, după implementare, asigură respectarea cerinţelor legislative.

Te întrebi care sunt etapele unui audit de mediu? Ei bine, ele sunt foarte asemănătoare cu cele ale altor procese de audit. Totul începe cu planificarea obiectivelor şi continuă cu colectarea datelor, în funcţie de obiectivele care au fost stabilite. După ce datele au fost strânse, ele sunt analizate, iar mai apoi, sunt transmise recomandările din partea specialiştilor de mediu. Ultimul pas este reprezentat, bineînţeles, de implementarea recomandărilor primite. Natura recomandărilor are în vedere gradul de fezabilitate şi eficienţa din punctul de vedere al costurilor.

În al doilea rând, dovedirea respectării cerinţelor legate de protejarea mediului devine tot mai importantă pentru clienţii unei companii. Puşi în faţa încălzirii globale şi a efectelor periculoase pe care aceasta le are asupra sănătăţii, majoritatea consumatorilor îşi doresc să folosească produsele sau să utilizeze serviciile firmelor care dovedesc că încearcă să nu înrăutăţească situaţia planetei prin activitatea lor, ci, din contră, încearcă să implementeze practici „verzi” sau sustenabile. Astfel, indiferent dacă este vorba despre o companie din domeniul textil sau IT&C, mulţi consumatori caută dovezi că o firmă protejează mediul înainte de a deveni clienţi. 

Mai mult decât atât, dovada protejării mediului e o modalitate inteligentă de fidelizare a publicului, în special când firmele pun pe piaţă produse sau servicii foarte asemănătoare din punct de vedere al calităţii şi trebuie să găsească alte puncte de diferenţiere faţă de competiţie. Poate fi observată pe piaţă preferinţa în creştere a consumatorilor pentru produsele sau serviciile afacerilor care protejează mediul.

Aşadar, auditul de mediu poate fi una dintre armele pe care o firmă le are în ceea ce priveşte obţinerea unei poziţii mai bune pe piaţă în faţa concurenţilor. Procesul aduce numeroase beneficii şi mediului înconjurător, nu doar afacerii. Sustenabilitatea trebuie să capete mai multă importanţă pentru orice companie care îşi doreşte să aibă succes în anii care vor urma.

viewscnt

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.