Agenţia Naţională de Integritate a constatat starea de incompatibilitate şi conflict de interese de natură administrativă în cazul a 10 foşti şi actuali aleşi locali, după cum urmează:

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

1. SANDU ION, Primar al comunei Perişani, Judeţul Vâlcea

INCOMPATIBILITATE

În perioada 15 octombrie 2012 – 30 iunie 2014 a deţinut simultan funcţia de primar şi pe cea de membru în Consiliul de Administraţie al Şcolii Profesionale Comuna Perişani, Judeţul Vâlcea, încălcând  astfel dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.

2. MOŢICA ANA LENUŢA, Primar al comunei Gurahonţ, Judeţul Arad

INCOMPATIBILITATE

În perioada 04 septembrie 2012 – 09 aprilie 2014 a exercitat simultan funcţia de primar şi pe cea de membru în Consiliul de Administraţie al Liceului „Ioan Buteanu” Gurahonţ, Judeţul Arad, încălcând astfel dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003 aplicabile în perioada supusă evaluării şi ale dispoziţiilor art. 91, alin. (3), teza 1 din acelaşi act normativ.

3. MAGHEŢI NICOLAE, Viceprimar al comunei Zorlenţu Mare, Judeţul Caraş-Severin

INCOMPATIBILITATE

În perioada 2012 – 2016 a exercitat simultan funcţia de viceprimar şi calitatea de comerciant persoană fizică - reprezentant al „Magheţi Nicolae Întreprindere Familială”, încălcând astfel dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. g) şi ale art. 91, alin. (3), teza I din Legea nr. 161/2003.

4. CHIVU LAURENŢIU, fost Viceprimar, actual Consilier Local în cadrul Consiliului Local al oraşului Rovinari, Judeţul Gorj

INCOMPATIBILITATE

În perioada 27 august 2014 – 04 septembrie 2015 a deţinut simultan funcţia de viceprimar şi pe cea de membru în Consiliul de Administraţie al Colegiului Gheorghe Tătărescu Rovinari, încălcând astfel dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.

5. UNGUREANU GHEORGHE IRINEL, fost Viceprimar, actual Consilier Local în cadrul Consiliului Local al comunei Drăguţeşti, Judeţul Gorj

INCOMPATIBILITATE

În perioada 29 iunie 2012 – 10 februarie 2014 a deţinut şi exercitat simultan funcţia de viceprimar şi pe cea de administrator unic în cadrul S.C. Virgis Iris S.R.L., încălcând astfel dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.

6. PLUJAR ION-SEBASTIAN, fost Viceprimar, actual Consilier Local în cadrul Consiliului Local al comunei Ramna, Judeţul Caraş-Severin

INCOMPATIBILITATE

În perioada 2012 – 2016 a exercitat simultan funcţia de viceprimar şi calitatea de comerciant persoană fizică - reprezentant al „Plujar Sebastian Întreprindere Familială”, încălcând astfel dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. g) şi ale art. 91, alin. (3), teza I din Legea nr. 161/2003.

7. BUGĂRIN NATALIA-LAVINIA, Consilier Local în cadrul Consiliului Local al comunei Brebu, Judeţul Caraş-Severin

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV

În exercitarea mandatului de consilier local (2012 – 2016) a luat parte la deliberarea şi adoptarea unei Hotărâri a Consiliului Local, deşi avea printr-o rudă de gradul I (mama sa) un interes patrimonial în problema supusă dezbaterilor Consiliului Local.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 77 din Legea        nr. 161/2003 coroborate cu dispoziţiile art. 46, alin. (1) din Legea        nr. 215/2001.

8. BÎRSĂNEL LIVIU, fost Consilier local în cadrul Consiliului Local al Comunei Răsmireşti, Judeţul Teleorman

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV

În data de 14 septembrie 2012 a votat în mod favorabil pentru adoptarea unei Hotărâri a Consiliului Local privind asocierea cu Asociaţia Sportivă „Voinţa” Răsmireşti şi darea spre administrare sub formă de comodat a terenului de fotbal din proprietatea Consiliului Local, deşi avea un interes personal în problema supusă dezbaterilor, întrucât deţinea la acea dată calitatea de preşedinte al asociaţiei.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 70, art. 71 şi art. 77 din Legea nr. 161/2003, ale art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2011 şi ale art. 75, lit. b) şi f) şi art. 77 din Legea nr. 393/2004.

9. PAŞOL NICOLAI, fost Consilier local şi fost Viceprimar al oraşului Mizil, Judeţul Prahova

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV

În exercitarea mandatului de consilier local (2016 - 2020) a luat parte, în data de 27 aprilie 2017, la deliberarea şi adoptarea unei Hotărâri a Consiliului Local prin care a fost aprobată constituirea unei căi de acces pentru S.C. Padores S.R.L., societate al cărei asociat unic şi administrator este persoana evaluată.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 70 şi art. 77 din Legea  nr. 161/2003, ale art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001 şi ale art. 77 din Legea nr. 393/2004.

 

De asemenea, menţionăm faptul că în data de 15 februarie 2018, Agenţia Naţională de Integritate a constatat şi starea de incompatibilitate în cazul lui PAŞOL NICOLAI, în calitate de fost viceprimar al oraşului Mizil, Judeţul Prahova (goo.gl/yy4jCe).

10. MIHAI ANDREEA MARTINA, fost Consilier Local al municipiului Orşova, Judeţul Mehedinţi

INCOMPATIBILITATE

În perioada 23 iunie – 03 august 2016 a exercitat simultan funcţia de consilier local şi calitatea de angajat cu contract individual de muncă în aparatul propriu al Consiliului Local, în cadrul Serviciului Public de Asistenţă Socială Orşova, Judeţul Mehedinţi, încălcând astfel  dispoziţiile art. 88, alin. (1), lit. c) din Legea 161/2003.

Persoanele evaluate au fost informate despre declanşarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum şi drepturile de care beneficiază - de a fi asistate sau reprezentate de un avocat şi de a prezenta date sau informaţii pe care le consideră necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. MAGHEŢI NICOLAE, BÎRSĂNEL LIVIU şi MIHAI ANDREEA MARTINA nu au depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apărare.

 

Persoanele menţionate au încălcat următoarele prevederi legale:

·  art. 70 din Legea nr. 161/2003, potrivit căruiaPrin conflict de interese se înţelege situaţia în care persoana ce exercită o demnitate publică sau o funcţie publică are un interes personal de natură patrimonială, care ar putea influenţa îndeplinirea cu obiectivitate a atribuţiilor care îi revin potrivit Constituţiei şi altor acte normative”;

·  art. 71 din Legea nr. 161/2003, potrivit căruiaPrincipiile care stau la baza prevenirii conflictului de interese în exercitarea demnităţilor publice şi funcţiilor publice sunt: imparţialitate, integritate, transparenţa deciziei şi supremaţia interesului public”;

            · art. 77 din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia Conflictele de interese pentru preşedinţii şi vicepreşedinţii consiliilor judeţene sau consilierii locali si judeţeni sunt prezăzute în art. 46 din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, cu modificările şi completările ulterioare”;

·  art. 87, alin. (1), lit. d) şi g) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruiaFuncţia de primar şi viceprimar, primar general şi viceprimar al municipiului Bucureşti, preşedinte şi vicepreşedinte al consiliului judeţean este incompatibilă cu exercitarea următoarelor funcţii sau calităţi: […] d) funcţia de preşedinte, vicepreşedinte, director general, director, manager, administrator, membru al consiliului de administraţie ori cenzor sau orice funcţie de conducere ori de execuţie la societăţile comerciale, inclusiv băncile sau alte instituţii de credit, societăţile de asigurare şi cele financiare, la regiile autonome de interes naţional sau local, la companiile şi societăţile naţionale, precum şi la instituţiile publice; […] g) calitatea de comerciant persoană fizică autorizată”;

·  art. 88, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „Funcţia de consilier local sau consilier judeţean este incompatibilă cu exercitarea următoarelor funcţii şi calităţi: […] c) calitatea de funcţionar public sau angajat cu contract individual de muncă în aparatul propriu al consiliului local respectiv sau în aparatul propriu al consiliului judeţean ori al prefecturii din judeţul respectiv. ”;

·  art. 91, alin. (3), teza I din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „Alesul local poate renunţa la funcţia deţinută înainte de a fi numit sau ales în funcţia care atrage starea de incompatibilitate sau în cel mult 15 zile de la numirea sau alegerea în această funcţie”;

·  art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001, potrivit căruia „Nu poate lua parte la deliberare şi la adoptarea hotărârilor consilierul local care, fie personal, fie prin soţ, soţie, afini sau rude până la gradul al patrulea inclusiv, are un interes patrimonial în problema supusă dezbaterilor consiliului local”;

·  art. 75, lit. b) şi f) din Legea nr. 393/2004, potrivit căruia „Aleşii locali au un interes personal într-o anumită problemă, dacă au posibilitatea să anticipeze că o decizie a autorităţii publice locale din care fac parte ar putea prezenta un beneficiu sau un dezavantaj pentru sine sau pentru: […] b) orice persoană fizică sau juridică cu care au o relaţie de angajament, indiferent de natura acestuia; […] f) o asociaţie sau fundaţie din care fac parte”;

·  art. 77 din Legea nr. 393/2004, potrivit căruia „(1) Consilierii judeţeni şi consilierii locali nu pot lua parte la deliberarea şi adoptarea de hotărâri dacă au un interes personal în problema supusă dezbaterii; (2) În situaţiile prevăzute la alin. (1), consilierii locali şi consilierii judeţeni sunt obligaţi să anunţe, la începutul dezbaterilor, interesul personal pe care îl au în problema respectivă”.

„Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat […] încălcarea obligaţiilor legale privind conflictul de interese ori starea de incompatibilitate constituie abatere disciplinară şi se sancţionează potrivit reglementării aplicabile demnităţii, funcţiei sau activităţii respective […]”.

„Persoana […] faţă de care s-a constatat existenţa conflictului de interese ori starea de incompatibilitate este decăzută din dreptul de a mai exercita o funcţie sau o demnitate publică […] pe o perioadă de 3 ani de la data eliberării, destituirii din funcţia ori demnitatea publică respectivă sau a încetării de drept a mandatului. Dacă persoana a ocupat o funcţie eligibilă, nu mai poate ocupa aceeaşi funcţie pe o perioadă de 3 ani de la încetarea mandatului”.

Agenţia Naţională de Integritate îşi exercită atribuţiile cu respectarea principiilor legalităţii, confidenţialităţii, imparţialităţii, independenţei operaţionale, celerităţii, bunei administrări, precum şi al dreptului la apărare.

AGENŢIA NAŢIONALĂ DE INTEGRITATE

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.