CITR în calitate de administrator judiciar face cunoscute măsurile luate în procedura de insolvenţă, următorii paşi precum şi care sunt condiţiile necesare pentru redresarea companiei Damen Shipyards Mangalia („DSMa”).

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

De la preluarea mandatului, pe lângă atribuţiile expres prevăzute de lege, principala preocupare  a CITR a fost să sprijine compania în atragerea de noi clienţi şi  de capital de lucru astfel încât să îşi poată continua activitatea curentă. De asemenea, CITR a identificat activele care nu au legătură cu activitatea curentă a companiei şi a demarat valorificarea acestora prin licitaţie publică,  de cu scopul de a sprijini compania în asigurarea de fonduri operaţionale, inclusiv pentru plata salariilor. Printre activele pentru care se vor organiza licitaţii în perioada următoare se numără cămine şi case neutilizate, autobuze nefuncţionale şi terenuri agricole, toate din afara şantierului.

Pentru că am identificat, încă de la primele analize, un potenţial de redresare a acestei companii,  prioritatea numărul unu în această perioadă a fost sprijinirea companiei în identificarea unor contracte noi, care să asigure continuarea activităţii curente. În acest sens compania a contractat deja lucrări de reparaţii pentru două nave şi, în acelaşi timp, ne aflăm în discuţii cu potenţiali clienţi pentru contractarea unor proiecte mai mari care să asigure necesarul de cash pentru cel puţin următorii ani. În acelaşi timp, compania se concentrează pe eficientizarea activităţii operaţionale.” a spus Paul Dieter Cîrlănaru, CEO CITR.

Evenimente

15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania

Cu sprijinul CITR, DSMa a reuşit să semneze contracte pentru reparaţia a două noi nave, un tanc petrolier de 274,5 m, cu o capacitate de transport de 157.022 tone şi un transportor de produse chimice şi petrol de183m şi o capacitate de transport de 50,994 tone. Lucrările de reparaţie pentru fiecare dintre acestea vor dura aproximativ o lună de zile şi vor începe la finalul lunii  septembrie.

Principala provocare specifică activităţii companiei este legată de accesarea resurselor financiare necesare continuării activităţii şi susţinerii unor contracte de magnitudinea corespunzătoare a şantierului naval. Structura de costuri şi profilul activităţii companiei fac absolut necesară încărcarea la o capacitate cât mai aproape de maximum a întregului şantier.

„Pe termen lung, compania are în vedere posibilitatea de contractare a unor noi proiecte pentru construcţii de structuri offshore în condiţiile în care în vara anului 2025 este posibil să fie lansate noi proiecte în acest sens. În acelaşi timp, avem în vedere şi creşterea productivităţii şi a profitabilităţii activităţii curente prin implementarea unor măsuri de eficientizare a costurilor. Nu în ultimul rând, atragerea de parteneri strategici care ar putea aduce capital şi expertiză de afaceri este una dintre oportunităţile pe care le avem în vedere.” a adăugat Florin Constantin, Senior Partner CITR şi manager de proiect.

Rolul administratorului judiciar debutează la deschiderea procedurii de insolvenţă a companiei odată cu desemnarea decisă de judecătorul sindic. Conform mandatului legal, rolul CITR este acela de a identifica soluţiile optime pentru redresarea companiei. Paşii care urmează în procedura de insolvenţă sunt definirea strategiei de redresare şi planul pentru realizarea acesteia.

Etapele esenţiale derulării procesului de redresare sunt: analiza situaţiei actuale a companiei în ceea ce priveşte datoriile companiei care vor fi consemnate în tabelul definitiv al creanţelor, apoi identificarea structurii optime a patrimoniului,  eficientizarea unităţilor de producţie deţinute de companie, precum şi analiza capacităţii  operaţionale de derulare a unor proiecte la nivelul potenţialului şantierului.

„Ca urmare a identificării tabloului complet,  CITR va putea propune apoi  un plan de reorganizare având ca obiectiv echilibrarea activităţii şi plata datoriilor.” a concluzionat Florin Constantin.

Industria construcţiilor navale

În prezent, în industria construcţiilor navale din Europa funcţionează aproximativ 200 de şantiere navale mari, dar acestea deţin doar 7% din comenzile mondiale de construcţii de nave noi. În 2023, constructorii navali din Europa au deţinut doar 15% din piaţa mondială a construcţiilor de nave, în timp ce Asia a deţinut 73% din piaţă (China 41%, iar Coreea de Sud 32%) .*

Asia consideră construcţia de nave un domeniu strategic şi sprijină masiv industria prin subvenţii la energie şi materii prime, precum şi alte facilităţi. În aceste condiţii, şantierele navale din Asia pot oferi preţuri de construcţie mai mici cu 30-40% decât cele din Europa.*

Damen Mangalia este cel mai mare şantier naval din România şi unul dintre cele mai mari şantiere din Europa. Astfel, DSMa concurează nu numai cu şantiere din Europa şi Turcia, dar si cu şantierele din piaţa asiatică.

Noile direcţii de dezvoltare din domeniu profilează obiectivul ca până în 2050 industria navală din Europa să îşi recâştige capacitatea de producţie dar şi capacităţile tehologice care să le permită constructorilor europeni să concureze pe toate segmentele de construcţii de nave noi şi în acest sens este necesară instituirea la nivelul Uniunii Europene a unui set de măsuri.*

*Sursa: ANCONAV

Despre Damen Shipyards Mangalia

Damen Mangalia  este cel mai mare şantier naval din România şi unul dintre cele mai mari şantiere din Europa. Astăzi şantierul înseamnă o suprafaţă de peste 1.000.000 mp, chei cu o lungime de peste 1.5 km, 3 docuri uscate de peste 300 m fiecare, atelier de 28.000 mp pentru montaj panouri cu linii semi-automatizate, atelier de asamblare secţiuni curbe de peste 30,000 mp, 18 macarale şi 11 alte ateliere.

Conform evidenţelor contabile, activele totale ale DSMa sunt de 1,26 mld lei din care active imobilizate 0,26 mld lei si active circulante 1 mld lei. Datoriile sunt 1 miliard de lei.

DSMa are astăzi 1.453 angajaţi, dintre care 761 activi şi 692 în şomaj tehnic declanşat anterior procedurii. Insolvenţa a fost deschisă la 19 iunie 2024.

Despre CITR

CITR este liderul pieţei de insolvenţă şi restructurare din România încă din 2008. Cu o experienţă de peste 24 de ani pe piaţa insolvenţei şi restructurării şi aproximativ 1.100 de proiecte gestionate de-al lungul timpului, CITR distribuie anual peste 100 de milioane de euro creditorilor, în misiunea sa de a salva valoarea din companiile româneşti de impact.

CITR este o companie Impetum Group, primul grup românesc dedicat misiunii de a maximiza valoarea de business din oricare etapă din viaţa unei companii, cu scopul de a crea un impact pozitiv în economie.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.