BASE 2025 s-a deschis oficial la Istanbul, iar treisprezece artişti români îşi prezintă lucrările în cadrul uneia dintre cele mai importante expoziţii din Turcia dedicate artiştilor emergenţi, cu sprijinul Trendyol Art. Selecţia României, reunită sub titulatura „Ţară invitată: O incursiune în arta contemporană din România”, aduce în faţa publicului 80 de lucrări ce surprind transformările scenei artistice româneşti prin perspectiva noii generaţii.
Lucrările prezentate de cei treisprezece artişti români, Albert Kaan, Ana Gurduza, Anca Enache, Dan-Florin Dumănoiu, Ioana Aron, Ioana Miruna Morţe, Lăcră Grozăvescu, Maria Brîneţ, Márk-Norbert Nebert, Mirela Cerbu, Norica-Ioana Popescu, Răzvan Năstase şi Sebastian Iacob, reprezintă discipline precum pictură, sculptură, ceramică, fotografie, instalaţii şi performance video.
Dan-Florin Dumănoiu expune picturi în acrilic ce explorează relaţia dintre corp, peisaj şi percepţie. Ioana Miruna Morţe propune „Prize Catharsis”, un video-performance ce interoghează presiunea performativă, perfecţionismul şi standardele meritocratice. Sebastian Iacob aduce la Istanbul o serie de lucrări în acrilic precum „Leopard”, „Crocodile”, „White zebra, black zebra”, alături de instalaţia monumentală „Circus”, care chestionează relaţia om-animal.
Ana Gurduza prezintă o serie de desene în tuş şi piese ceramice ce funcţionează ca meditaţii vizuale asupra echilibrului, trecerii timpului şi transformării. Maria Brîneţ expune sculpturi şi instalaţii ce reinterpretează arhive personale şi colective, explorând felul în care memoria, trauma şi moştenirea intergeneraţională pot fi transformate în limbaj vizual, iar Norica-Ioana Popescu îşi concentrează atenţia asupra experienţei personale prin autoportrete în tempera şi acuarelă, care surprind legătura afectivă cu animalele de companie.
Márk-Norbert Nebert propune prin desenele sale conceptuale pe hârtie un dialog vizual despre tensiunea dintre individ şi colectiv, dependenţă şi alegeri imposibile, în timp ce Anca Enache foloseşte fotografia pentru a explora conexiunea intimă dintre om şi natură şi modalităţile în care memoria şi identitatea se leagă de spaţiile naturale. Răzvan Năstase creează lucrări în tehnici mixte pe panouri de lemn, reflectând asupra percepţiei senzoriale şi asupra tensiunii dintre dorinţa de a simţi şi experienţa amorţelii. Albert Kaan propune lucrări ce explorează dinamica spaţiului şi relaţia dintre obiect, corp şi privitor.
Ioana Aron, cunoscută pentru intervenţiile sale pe pânză şi instalaţii de mari dimensiuni, investighează procesele de transformare, memoria corporală şi exprimarea emoţională, iar Mirela Cerbu propune instalaţii modulare care surprind fragilitatea naturii şi modul în care mediul reacţionează la acţiunile umane. Lăcră Grozăvescu completează selecţia cu lucrări diverse care abordează teme legate de identitate, memorie, apartenenţă şi transformarea percepţiei în era digitală, printr-o varietate de forme de expresie vizuală.
Prezenţa României la BASE 2025 este posibilă prin sprijinul Trendyol, principalul sponsor şi partener cultural al BASE 2025. În ultimii patru ani, Trendyol Art a devenit una dintre cele mai importante iniţiative dedicate artei contemporane din Turcia, oferind artiştilor tineri vizibilitate, sprijin şi oportunităţi de a-şi prezenta şi promova lucrările atât în mediul digital, cât şi în spaţii fizice.
Prin susţinerea acestei participări, Trendyol îşi consolidează angajamentul pe termen lung faţă de România, sprijinind comunitatea creativă locală şi oferind tinerilor artişti vizibilitate internaţională şi oportunităţi profesionale importante. BASE 2025, care are loc între 26 şi 30 noiembrie la Istanbul, aduce împreună peste 150 de artişti turci emergenţi şi oferă o platformă unică pentru schimburi culturale, descoperirea unor noi perspective şi conectarea scenelor artistice din România şi Turcia.
Despre Trendyol
Trendyol a fost fondat la Istanbul în 2010 şi între timp a devenit primul decacorn din Turcia şi una dintre cele mai importante platforme de comerţ electronic din lume. Marketplace-ul conectează peste 250.000 de comercianţi şi branduri cu mai bine de 40 de milioane de clienţi prin intermediul aplicaţiilor dedicate în limbile locale din Turcia, Azerbaidjan, statele din Golf, Europa Centrala şi de Est şi nu numai.

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.







