Premierul Marcel Ciolacu a afirmat că, după 30 de ani, există un tablou şi o perspectivă clară a drumurilor din România şi a investiţiilor, adăugând că în această săptămână se mai închide o bornă şi România va avea peste 1.000 de kilometri de autostradă şi drum expres daţi în folosinţă.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
Marcel Ciolacu a fost prezent, miercuri, la sediul Ministerului Transporturilor, la semnarea a trei contracte pentru obiective de infrastructură rutieră.
 
“Cred că este pentru prima oară când se semnează trei tronsoane în aceeaşi zi, trei tronsoane în locaţii diferite. Pornim Autostrada Unirii, în sfârşit trecem munţii. Tot A8, acest proiect mult aşteptat, toate trei însumează 65 de kilometri. Se închide o dată cercul pe A0 - Centura, ceea ce e foarte important astfel încât şi Autostrada Moldovei şi Sudul de la Craiova va avea continuitate până la până la Constanţa. Am fost acum puţin timp împreună cu domnul ministru şi cu domnul director de la CNAIR, am fost şi la faţa locului, la lucrări, se lucrează. După 30 şi ceva de ani deja avem un tablou şi o perspectivă clară a drumurilor din România şi a investiţiilor”, a afirmat Marcel Ciolacu.
 
El a precizat că România nu poate avea dezvoltare fără bani europeni. 
 
“Mi-aş dori mult ca să lămurim acest lucru, România fără banii europeni nu are dezvoltare. Să explicăm românilor foarte clar, primim înzecit mai mult de la Uniunea Europeană decât oferim. Altă cale pentru România nu există cu adevărat. Ritmul îl impune Guvernul, îl impun miniştrii şi cu cât se implică şi deblochează aceste lucrări, lucruri care se întâmplă şi sunt bucuros, în special la Ministerul Transporturilor, cu atât aşteptările românilor vor fi mai mari”, a mai transmis premierul. 
 
Marcel Ciolacu a povestit un lucru inedit legat de lucrările la Autostrada Moldovei. 
 
“Am să vă povestesc un lucru inedit. Când mergeam cu domnul Grindeanu pe drumul naţional cumva paralel, unde erau lucrările la Autostrada Moldovei, era un drum aglomerat. Chiar s-a mărit drumul de îl faci cu vreo oră de la Bucureşti la Bacău. A fost pentru prima oară când am văzut că românii lăsau prioritate camioanelor care munceau pentru Autostrada Moldovei să intre în câmp printr-un drum făcut pentru organizarea de şantier, iar românii opreau, făceau coloană ca să dea prioritate constructorului. Eu nu am mai văzut aşa. Ca să înţelegem de fapt şi respectul pentru constructor, că se muncea şi nu se mai fac că muncesc şi care este de fapt aşteptarea ca această autostradă a Moldovei să se finalizeze cât mai repede”, a mai declarat Marcel Ciolacu. 
 
El a anunţat că în câteva zile România va avea peste 1.000 de kilometri de autostradă şi drum expres, iar obiectivul pentru anul viitor este să fie finalizaţi încă 250 de kilometri. 
 
“Trebuie să ne ridicăm şi noi la nivelul aşteptărilor. Cred că mâine sau săptămâna asta se mai închide o bornă şi vom avea peste 1.000 de kilometri daţi în folosinţă, de autostradă, drum expres. Şi anul viitor, din câte am înţeles eu, domnul Grindeanu îşi propune să mai finalizăm aproape 250 de kilometri. Ceea ce înseamnă 25% din cât s-a realizat în cei 32 de ani de până acum”, a mai afirmat Marcel Ciolacu. 
 
Cele trei contracte pentru obiective de infrastructură rutieră semnate miercuri au fost: tronsonul 4 al Autostrăzii Sibiu-Făgăraş (16,26 km) şi drum de legătură cu DN1 (5,6 km); lotul 1 al Autostrăzii A0 Nord (17,5 km); secţiunea Leghin- Târgu Neamţ din Autostrada A8 (30 km).
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.