Kimi Raikkonen nu este cel mai titrat pilot din Formula 1, însă este cu siguranţă cel mai interesant personaj din lumea Marelui Circ.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

De curând, Kimi a apărut beat la Gala FIA, în care au fost premiaţi laureaţii anului 2018. Iar acesta este doar unul dintr-un şir de momente care-l fac diferit pe Raikkonen şi pe care BBC le-a reamintit, într-un portret „colorat” al celui supranumit „Iceman”.

Raikkonen s-a născut la 17 octombrie 1979 la Espoo, în Finlanda. Îngrijoraţi că la trei ani fiul lor nu vorbeşte, părinţii l-au dus pe micuţul Kimi la un specialist. Diagnosticul? Testele au arătat că inteligenţa lui este superioară mediei copiilor aflaţi la aceeaşi vârstă. Pur şi simplu nu voia să vorbească! În cei 36 de ani care au urmat, lucrurile nu s-au schimbat prea mult: Raikkonen tot nu prea vrea să vorbească.

Kimi are o inimă mare, se spune despre el. Priveşte şi ascultă, dar nu răspunde imediat... Apoi, când spune ceva, de cele mai multe ori e de luat în considerare.

Raikkonen a făcut armata ca orice tânăr finlandez. În unele week-end-uri avea voie să părăsească unitatea, pentru un timp determinat, ca să participe la curse. Odată, el şi un prieten de-ai lui au întârziat la revenirea în unitate şi, când încercau să sară gardul, au fost surprinşi de poliţia militară. Prietenul lui a fost reţinut de poliţişti, dar Raikkonen nu a vrut să păţească la fel şi a luat-o printr-un şanţ, a scăpat de câinii poliţişti şi a ajuns în dormitor, beat şi plin de norori şi iarbă, s-a băgat în pat, prefăcându-se că doarme. Nu a păcălit pe nimeni. Peste un timp, întrebat de ce a procedat în acest fel, Raikkonen a răspuns senin: „Păi tocmai asta ne învăţaţi aici, suntem cercetaşi, până la urmă”. În armată, Raikkonen s-a ales cu vreo 20 de zile de carceră, în total.

Pasiunea pentru curse a moştenit-o de la tatăl său, mecanic auto. Talentul l-a făcut remarcat în karting, iar în 1999 a primit o ofertă de a concura în Formula Renault britanică. Avea însă două probleme: nu ştia o boabă de engleză şi nici nu mai pilotase un monopost. Ca să arate că poate pilota un monopost, a împrumutat o maşină şi, la scurt timp, a stabilit un nou record pe circuitul de la Alastaro.

Reputaţia lui a început să facă valuri şi, în 2001, a fost „ochit” de Peter Sauber, care l-a vrut cu orice preţ în Formula 1. Dar era o altă problemă, nimic nu-l recomanda pentru o superlicenţă.

Ajutat de prieteni, Raikkonen a scris o scrisoare în limba engleză, pe care a adresat-o FIA şi în care a enumerat mai multe motive pentru care ar trebui să primescă superlicenţa. FIA era condusă atunci de Max Mosley. El a fost singurul care s-a opus, astfel că tânărul finlandez a primit superlicenţa.

Iar decizia board-ului FIA a fost răsplătită, pentru că Raikkonen a câştigat 21 de curse în carieră, a urcat de 101 ori pe podium şi a devenit campion mondial în 2007, cu Ferrari. Kimi Raikkonen avea 28 de ani când a luat titlul mondial şi impresia pe care a lăsat-o ulterior a fost că nu a vrut mai mult.

Întrebat, anul acesta, la Marele Premiu al SUA, pe care l-a câştigat, dacă i se pare mai dulce şampania după cinci ani şi după 113 de grand prix-uri de la ultimul succes, Raikkonen a răpuns, calm: „Este aceeaşi şampanie şi la locul 2 şi la locul 3”.

Dar poate cea mai amuzantă poveste din viaţa lui Kimi Raikkonen este cea din 2008, de pe aeroportul din Singapore. În zona porţilor dedicate persoanelor importante de pe Changi era o zi obişnuită de lucru. Nu treceau pe acolo decât oameni bogaţi şi celebrităţi, pentru un control de rutină, înainte de a se îmbarca în „jeturi” private.

Un bărbat şi-a pus bagajul pe banda transportoare şi personalul de securitate îl aştepta să treacă prin poarta de control corporal. Dar, urmărind cum bagajul dispare în scanner, bărbatul a sărit pe banda transportoare, declanşând panica în rândul personalului.

Când l-au identificat pe <maniacul> care comisese acest gest, forţele de ordine au rămas fără glas: era Kimi Raikkonen, care voia să vadă „o imagine a propriului corp, mai ales a structurii oaselor”. Curiozitatea finlandezului s-a lăsat cu cătuşe şi cu un lung interogatoriu.

La 39 de ani, Kimi Raikkonen a pilotat atât pe vremea lui Michael Schumacher, cât şi în perioada de dominaţie actuală, a lui Lewis Hamilton.

„Am visat întotdeauna să concurez împotriva lui. E o nebunie să ajungi să lucrezi cu astfel de legende. Nici nu ştiu dacă ei realizează respectul pe care tânăra generaţie li-l poartă”, a spus Hamilton despre Kimi.

Iar Raikkonen este o legendă, chiar dacă el respinge acest lucru. „Nu mă interesează ce spune lumea despre mine. Că nu sunt Michael Schumacher.”  

Aerul de om plictisit al lui Iceman va continua să adie în paddock şi în 2019, când el va împlini 40 de ani. Şi chiar dacă nu va mai concura pentru Ferrari, după ce a fost „retrogradat” la Sauber, Kimi Raikkonen va mai adăuga alte pagini memorabile biografiei sale, înainte de a se retrage.

Dar ce va face Kimi după ce va părăsi Marele Circ? „O să-mi iau un câine.”

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.