Toţi cei 118 participanţi la “Superliga de Şah” au purtat tricouri roz cu mesajul “Şah mat cancerului!” în ultima zi a competiţiei, la iniţiativa Fundaţiei Superbet, partener strategic al Federaţiei Române de Şah.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Competiţia, care s-a derulat în perioada 23-29 septembrie, la Eforie Nord, a adus faţă în faţă cele mai bune zece cluburi de şah la masculin şi cele mai bune şapte cluburi la feminin.

Iniţiativa Fundaţiei vine în preambulul Zilei Internaţionale a luptei împotriva cancerului la sân, 1 octombrie, şi se alătură programelor anuale ale Fundaţiei Renaşterea pentru prevenirea şi depistarea precoce a cancerului la femeile din România.

Purtând tricourile roz, 85 de jucători şi 33 de jucătoare de şah au devenit o voce în lupta împotriva cancerului la sân şi s-au alăturat eforturilor de a creşte conştientizarea importanţei prevenţiei.

“Îi felicităm pe câştigătorii din acest an pentru felul în care s-au confruntat, dar şi pentru deschiderea de a susţine o cauză atât de importantă precum lupta împotriva cancerului la sân. Competiţia Superliga de Şah s-a încheiat, dar lupta împotriva cancerului continuă”, a declarat Vlad Ardeleanu, preşedintele FR Şah.

Anul trecut, tot la iniţiativa Fundaţiei Superbet toate cele 16 echipe ale SuperLigii au schimbat în roz culorile echipamentului de joc în ultima etapă a campionatului naţional de fotbal. Ambele demersuri evidenţiază că, atunci când sportul şi comunitatea îşi unesc forţele pentru a sprijini o cauză nobilă întreaga societate are câştigat.

“Şahul nu este doar un joc, ci poate deveni, iată, un vehicul prin care pot fi antrenate schimbări pozitive în societate. Decizia de a purta roz nu a fost doar o declaraţie vestimentară, ci o manifestare a solidarităţii, compasiunii şi angajamentului faţă de o cauză care depăşeşte tabla de şah. Purtând roz, mesajul şahiştilor a fost acela că lupta împotriva cancerului la sân este o bătălie care ne priveşte pe toţi, indiferent de vârstă, gen sau origine. Tricoul roz şi mesajul reprezintă un apel la acţiune şi un îndemn să rămânem vigilenţi în ceea ce priveşte sănătatea, la fel cum jucătorii de şah sunt vigilenţi în ceea ce priveşte fiecare mutare pe tabla de şah”, a afirmat Augusta Dragic, preşedinta Fundaţiei Superbet.

Potrivit celor mai recente studii, în România sunt diagnosticate cu cancer mamar aproape 9.700 de femei la nivel naţional, iar numărul deceselor ajunge la 3.209. Peste jumătate din pacientele cu cancer din România (58,4%) sunt diagnosticate abia în stadiile III şi IV, comparativ cu statele europene, unde 70-80% din cazurile noi de cancer sunt depistate în stadiile incipiente ale bolii (0, I şi II). În cazul cancerului de col uterin, peste 1.800 de femei mor an de an în România şi aproape 3.400 sunt diagnosticate cu această boală. Incidenţa este de 2,5 ori mai mare decât media UE-27, iar rata mortalităţii este de peste patru ori mai mare.

Cifrele pot fi ameliorate cu până la 80% prin programe de screening, însă în România atât depistarea timpurie, cât şi prevenţia rȃmȃn la un nivel foarte redus, în special în rândul grupurilor vulnerabile.

Fundaţia Renaşterea este cea care, de peste două decenii, se implică în promovarea sănătăţii femeii, iar din 2019 are un partener solid în Fundaţia Superbet.

“Împreună putem fi mai activi si mai vizibili. Fiecare voce, fiecare gest al sportivilor si nu numai, al tuturor celor care ne susţin se poate transforma în ajutor concret pentru femeile care au nevoie de noi, indiferent dacă ne gândim la educaţie pentru sănătate, oferirea de teste medicale sau suport pentru pacientele diagnosticate cu cancer. Le mulţumesc tuturor celor care se alătură proiectelor Fundaţiei Renasterea şi sunt convinsă că mai multe voci, mai mulţi parteneri, an de an, contribuie alături de noi la salvarea de vieţi”, a declarat şi Mihaela Geoană, preşedinta fondatoare a Fundaţiei Renaşterea.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.