Ministrul Muncii, Violeta Alexandru, spune că mare parte dintre spaţiile de depozitare a documentelor la instituţiile din subordine sunt neconforme, la Agenţiile Judeţene de Plăţi şi Inspecţie Socială fiind vorba despre peste 50% dintre spaţii. ”Facem ordine şi rezolvăm problemele”, spune ministrul, care precizează că este vorba despre actele oamenilor de care Statul trebuie să aibă grijă.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Nu renunţ până nu facem ordine şi rezolvăm problemele legate de starea deplorabilă a spaţiilor de depozitare/arhivare a documentelor cu care instituţiile din subordinea/coordonarea Ministerului lucrează. Vorbim despre documentele oamenilor. Nu pot rezolva lucrurile peste noapte, dar îmi propun ca, în scurtă vreme, să nu mai văd situaţii cum a fost cea de la arhiva Casei Judeţene de Pensii Constanţa. Când apare un subiect în presă, în primul rând, regret faptul că nu am descoperit eu înainte şi, în al doilea rând, nu mă limitez la a comenta la TV ci de acolo începe munca pentru a repara ceea ce foştii miniştri nu au vrut să vadă”, a scris ministrul Muncii pe Facebook, referindu-se la situaţia unei femei din Constanţa care a fost trimisă în arhivă să-şi caute singură documente. 

Violeta Alexandru spune că Agenţiile Judeţene de Plăţi şi Inspecţie Socială se confruntă, în prezent, cu cele mai grave probleme în depozitarea şi arhivarea corespunzătoare a documentelor oamenilor. 

”Peste 50% din spaţiile de depozitare sunt neconforme, fiind necesare lucrări complexe, de la igienizare, dotare cu rafturi/sisteme de protecţie împotriva luminii solare, sisteme de umiditate, cu tavane/rafturi ignifugate până la reparaţii/consolidări clădiri. În 6 judeţe şi în Bucureşti, s-au închiriat spaţii de depozitare, unele de la firme specializate. Văd că AJPIS-urile tind să externalizeze acest serviciu argumentând că reabilitarea/dotarea spaţiilor existente induce riscul ca, peste câţiva ani, acestea să revină la stadiul actual. Mai mult, în cazul păstrării arhivelor la instituţie, se impune necesitatea angajării de personal suplimentar specializat pentru arhivare”, a mai scris Violeta Alexandru pe Facebook.

Potrivit acesteia, Casele Teritoriale de Pensii funcţionează în spaţii unde nu au loc pentru depozitare/arhivă aşa încât majoritatea folosesc spaţii de arhivare aflate în proprietatea altor instituţii de stat (primării sau AJPIS-uri). Unele au contracte de închiriere de spaţii de depozitare, iar 5 judeţe au externalizat serviciul de arhivare/depozitare documente.

În cazul ITM-urilor, respectiv AJOFM-urilor, din date rezultă că situaţia spaţiilor de depozitare este, în majoritatea cazurilor, satisfăcătoare. Unele ITM-uri/AJOFM-uri preferă reabilitarea/dotarea/amenajarea spaţiilor existente.

”Pare că, în cele mai multe cazuri, soluţia pentru păstrarea corespunzătoare a documentelor este externalizarea către companii specializate, pentru ca documentele cetăţenilor să fie păstrate în condiţii conforme. Facem ordine! După PSD”, a mai scris pe Facebook ministurl Muncii.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.