Premierul Nicolae Ciucă a anunţat, vineri, că Guvernul va adopta un proiect de hotărâre pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 105/2022 privind aprobarea continuării Programului-pilot de acordare a unui suport alimentar pentru preşcolarii şi elevii din 350 de unităţi de învăţământ preuniversitar de stat, precum şi un alt proiect de hotărâre pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

UPDATE - Conform unui comunicat de presă al Executivului, actul normativ care include normele metodologice de aplicare a OUG nr. 105/2022 privind aprobarea continuării Programului - pilot de acordare a unui suport alimentar pentru preşcolarii şi elevii din 350 de unităţi de învăţământ preuniversitar de stat au în vedere reglementarea, în principal, a următoarelor aspecte:

- definirea suportului alimentar, precum şi a principiilor ce trebuie respectate în prepararea acestuia, prin detalierea tipurilor de suport alimentar posibil: masă caldă preparată în regim propriu, masă caldă în regim catering, pachet alimentar;

- definirea situaţiilor în care într-o unitate de învăţământ se aplică unul sau altul dintre tipurile respective de suport alimentar sau a situaţiilor în care în aceeaşi unitate de învăţământ se utilizează mai multe variante în funcţie de specificul unităţii de învăţământ dat de structura ciclurilor de învăţământ, de dispunere geografică, de programul şcolar al elevilor sau de alţi factori;

- specificarea documentelor suport pentru situaţiile medicale sau alte situaţii care conduc cu necesitate la furnizarea unui alt tip de suport alimentar;

- normele minime obligatorii pe care trebuie respectate în pregătirea mesei pentru preşcolari şi elevi, conform recomandărilor Institutului Naţional de Sănătate Publică; specificarea condiţiilor legislative în domeniul achiziţiilor publice care ghidează procedurile de atribuire a contractelor;

„Dreptul de a primi zilnic suportul alimentar, îl au elevii/preşcolarii prezenţi la activităţile didactice pe perioada cursurilor, cât şi în situaţia suspendării cursurilor cu prezenţă fizică, conform structurii anului şcolar. Tipul de suport alimentar precum şi modalitatea de distribuire a acestuia elevilor şi preşcolarilor se stabileşte la solicitarea directorului unităţii de învăţământ, cu aprobarea consiliului de administraţie şi se propune ordonatorului principal de credite al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale a municipiului, care îl supune aprobării consiliului local”, mai arată sursa citată.

Programul de servire a mesei şi timpul alocat acestei activităţi sunt stabilite de către conducerea unităţii de învăţământ, în funcţie de numărul de elevi, de orarul şcolii şi de particularităţile specifice fiecărei unităţi de învăţământ.

La nivelul unităţii de învăţământ este elaborat şi transmis inspectoratului şcolar un raport lunar cu privire la derularea programului.

La nivel judeţean/municipiului Bucureşti, coordonarea programului-pilot este asigurată de către inspectoratul şcolar, care elaborează, publică pe site-ul propriu şi transmite, către Ministerul Educaţiei, raportul final privind implementarea programului-pilot.

Monitorizarea programului-pilot este realizată de fiecare inspectorat şcolar, acesta fiind responsabil de comunicarea către Ministerul Educaţiei a oricăror modificări apărute la nivelul unităţilor de învăţământ, în ceea ce priveşte numărul beneficiarilor sau schimbarea denumirii, comasarea sau desfiinţarea unor niveluri de învăţământ, potrivit sursei menţionate.

ŞTIREA INIŢIALĂ - „Astăzi vom duce la bun sfârşit ceea ce am asumat în şedinţa de Guvern de miercuri şi anume aprobăm hotărârea de Guvern pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 105/2022 privind aprobarea continuării Programului-pilot de acordare a unui suport alimentar pentru preşcolarii şi elevii din 350 de unităţi de învăţământ preuniversitar de stat. Sunt convins că la nivelul Ministerului Educaţiei vor fi luate măsuri astfel încât aceste şcoli să fie alese dintre cele care au cu adevărat nevoie şi să aibă o repartizare unitară şi echilibrată la nivelul întregii ţări, pentru fiecare judeţ în parte, în mod deosebit acolo unde este cu adevărat nevoie. Aprobăm şi hotărârea de Guvern a Ministerului Muncii care, de asemenea, prevede norme metodogice de aplicare a prevederilor Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune”, a precizat Nicolae Ciucă, la începutul şedinţei de vineri a Executivului. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.