Garda de Mediu Timiş a dat Primăriei municipiului Timişoara o amendă în valoare de 60.000 de lei, în urma numeroaselor sesizări privind mizeria din oraş. Recent, primarul Dominic Fritz a anunţat că va suplimenta cu 8 milioane de lei banii pe care municipalitatea îi plăteşte firmei care asigură curăţenia stradală în Timişoara. Administratorul public al municipiului Timişoara, Matei Creiveanu, a declarat că amenda primită va fi plătită, însă va fi imputată firmelor de salubrizare care sunt responsabile pentru curăţenie. Creiveanu a precizat că în prezent se lucrează cu ce a lăsat fosta administraţie, în privinţa salubrizării.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
UPDATE - Într-un comunicat de presă transmis, joi, de Primăria Timişoara, administratorul public, Matei Creiveanu, declară că actualele contracte de salubrizare, moştenite de la vechea administraţie, împiedică Primăria Timişoara să ia măsuri mai drastice.

"De mai bine de un an vorbim public despre problemele salubrizării în Timişoara şi despre măsurile luate. Lucrăm cu ce ne-a lăsat fosta administraţie: şase contracte cu şase firme diferite care se ocupă de salubrizare şi oraşul suferă mult la acest capitol. Lună de lună, tăiem din sumele pe care aceste firme ni le facturează pentru că suntem nemulţumiţi de modul în care îşi respectă condiţiile contractuale. Din păcate, contractele prost făcute ne împiedică la măsuri mai drastice”, transmite Creiveanu.

Administratorul public spune că amenda de 60.000 de lei, de la Garda de Mediu Timiş va fi plătită, dar va fi imputată firmelor de salubrizare.

"Amenda Gărzii de Mediu dată Primăriei Timişoara va fi plătită, însă va fi imputată firmelor de salubrizare care sunt responsabile de curăţenia oraşului. Să nu ne ascundem după deget: măsura Gărzii de Mediu nu rezolvă curăţenia oraşului. Rezolvări sunt, de exemplu, controalele desfăşurate în trecut împreună cu Poliţia Locală şi inspectorii primăriei pentru depistarea celor care aruncă ilegal deşeuri pe domeniul public şi care s-au soldat inclusiv cu confiscarea maşinilor celor care au încălcat cu bună ştiinţă legea”, afirmă Creiveanu.

De asemenea, administratorul public a trimis comisarii Gărzii de Mediu să facă verificări în alte zone, nu doar pe străzile din Timişoara.

"E adevărat că sunt locuri în Timişoara unde se poate mai bine şi mai curat. Dar, ne-am dori ca inspectorii Gărzii de Mediu care au petrecut o săptămână în control la Primărie, pentru a-şi justifica amenda, să treacă de limitele administrative ale oraşului şi să vadă şi miile de tone de gunoaie de pe traseul viitoarei centuri a oraşului, de exemplu”, mai transmite Matei Creiveanu.

ŞTIREA INIŢIALĂ - "Urmare a apariţiei în presa scrisă şi televizată a numeroaselor sesizări cu privire la starea de salubrizare defectuoasă în Municipiul Timişoara, comisarii GNM CJ Timiş au efectuat operativ un control pe raza teritorial administrativă a Municipiului Timişoara, în vederea verificării stării de salubrizare a localităţii, ocazie cu care s-a constatat că aspectele reclamate se confirmă: starea de salubrizare în Municipiul Timişoara lasă de dorit, pe domeniul public au fost identificate abandonări de deşeuri, măturatul stradal pe lângă borduri lipspseşte cu desăvârşire, frunzele nu au fost colectate şi predate către operatori autorizaţi. Pentru neconformităţiile constatate comisarii GNM CJ Timiş au aplicat sancţiune contravenţională, în valoare de 60.000 lei, conform art. 96 alin (2) pct. 3 din  OUG 195/2005 cu modificările şi completările ulterioare şi au dispus măsuri urgente pentru salubrizarea stradală, respectiv prezentarea la GNM CJ Timiş a  unui grafic de salubrizare pe străzi”, transmite Garda de Mediu Timiş, pe Facebook.
 
Comisarul-şef al Gărzii de Mediu Timiş, Luci Muşuroi, a declarat pentru News.ro că aceasta este amenda maximă care poare fi dată Primăriei Timişoara, pentru mizeria de pe străzi.
 
"Este valoarea maximă a amenzii pe care o putem da. Sperăm ca instanţa să nu transforme această amendă în avertisment, aşa cum s-a mai întâmplat în alte cazuri. Din păcate, noi nu avem suficienţi oameni care să facă atâtea controale câte ar trebui, avem doar trei echipe a câte doi oameni, iar sesizările sunt multe”, a declarat Luci Muşuroi.
 
Firma Brantner are un contract încheiat în 2019 cu Primăria Timişoara, pe o perioadă de patru ani, pentru suma maximă de 18 milioane de euro.
 
Recent, primarul Dominic Fritz a anunţat că în acest an va suplimenta cu 8 milioane de lei banii pe care municipalitatea îi plăteşte firmei care asigură curăţenia stradală în Timişoara şi a anunţat că pentru următorul contract de salubrizare va cumpăra serviciile unui consultant.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.