Rectorul Şcolii Naţionale de Studii Politice şi Administrative (SNSPA), Remus Pricopie, afirmă, luni, că dezbaterea parlamentară asupra legilor Educaţiei este extrem de importantă, dar ”riscul de supra-reglementare poate face mai mult rău decât bine”. Pricopie face referire la cele peste 800m de amendamente care au fost depuse, ceea ce arată ”interesul deosebit pentru educaţie, dar poate produce şi blocaje sau confuzii”.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Dezbaterea parlamentară asupra Legilor educaţiei este extrem de importantă. Deşi, de multe ori, procesul de reglementare a unui sector este perceput ca o responsabilitate a Guvernului, Parlamentul este şi trebuie să fie forul suprem de dezbatere şi legiferare. Şi nu doar prin prisma caracterului său reprezentativ, ci şi a faptului că pluralitatea de idei, valori şi viziuni asupra societăţii asigură o mai mare coerenţă şi sustenabilitate a actelor normative”, a transmis, luni, rectorul SNSPA, Remus Pricopie.

Potrivit acestuia, ”orice astfel de proces trebuie gestionat cu atenţie şi responsabilitate”.

”Cu atenţie la ceea ce poate aduce excesul de reglementare şi cu responsabilitate faţă de coerenţa şi logica reglementării.

Să nu uităm că Legea Educaţiei este o normă-cadru, o lege care setează principiile de bază ale sistemului de învăţământ. Aceasta nu poate şi nu trebuie să prevadă cazuri infinite şi situaţii particulare şi nici să adreseze tot felul de teme care îşi pot avea rezolvarea la niveluri decizionale subsecvente. Riscul de supra-reglementare poate face mai mult rău decât bine”, a adăugat rectorul SNSPA.

Remus Pricopie comentează şi excesul de amendamente la proiectele legilor Educaţiei, legea învăţământului preuniversitar şi legea învăţământului superior.

”Excesul de amendamente (înţeleg că au fost depuse peste 800 de amendamente!!!) arată interesul deosebit pentru educaţie, dar poate produce şi blocaje sau confuzii. Orice propunere care completează, întăreşte şi îmbunătăţeşte un proiect de lege este de salutat. Este însă nevoie de grijă şi de responsabilitate, astfel încât modificările punctuale şi disparate să nu deturneze firul logic al Legilor educaţiei şi să afecteze structural o construcţie bine gândită şi închegată”, a mai transmis fostul ministru al Educaţiei.

Acesta se declară convins că ”dezbaterea parlamentară va conduce în final la un document care să asigure coerenţă şi care să ofere un sens clar procesului de modernizare a învăţământului românesc”.

”Altfel, ne putem aştepta la blocaje şi la norme nerealiste, aşa cum s-a întâmplat cu Legea nr. 1, adoptată la finalul anului 2010 şi intrată în vigoare în 2011”, a mai afirmat Pricopie.

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.