Purtătorul de cuvânt al Guvernului, Liviu Iolu, a anunţat că suma necesară implementării programului-pilot "Masa caldă în şcoli" este de aproximativ 34 milioane lei, cu finanţare de la bugetul de stat, fiecare copil urmând să primească o masă caldă în valoare de 7 lei pe zi, precizând că în program vor intra elevii şi preşcolarii din 50 de şcoli din învăţământul preuniversitar de stat.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"E un program-pilot care are scopul să contribuie la prevenirea şi combaterea abandonului şcolar. Masa caldă sau pachetul alimentar va fi asigurat elevilor şi preşcolarilor care participă la activităţi didactice din aceste 50 de unităţi şcolare în limita a 7 lei pe zi pentru fiecare beneficiar şi va înlocui programele «Laptele şi cornul» şi «Fructele în şcoli». Suma necesară implementării programului-pilot e de aproximativ 34 milioane lei, iar finanţarea va fi asigurată de la bugetul de stat", a declarat purtătorul de cuvânt al Executivului, Liviu Iolu.

Produsele alimentare distribuite elevilor şi preşcolarilor vor respecta cerinţele de conformitate prevăzute în regulamentele europene. Direcţiile judeţene de sănătate publică, respectiv cea a municipiului Bucureşti vor verifica respectarea normelor şi condiţiilor igienico-sanitare şi a alimentaţiei sănătoase în distribuţia alimentelor. De asemenea, la cererea scrisă a părinţilor, din considerente de natură medicală, culturală sau religioasă, pachetele alimentare şi masa caldă pot fi înlocuite cu produse alimentare adecvate situaţiei elevilor şi preşcolarilor, informează Guvernul.

La închiderea programului-pilot, la finalul anului şcolar 2016-2017, în urma analizei Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării, pe baza rezultatelor obţinute şi interpretate lunar pe parcursul derulării proiectului, prin Hotărâre a Guvernului se va decide oportunitatea extinderii acestui program la nivel naţional, precum şi a modalităţii de implementare.

În programul pilot au fost selectate 50 de unităţi de învăţământ preuniversitar cu grade de complexitate şi particularităţi educaţionale diferite, dispuse echilibrat la nivel naţional, în medii rezidenţiale diverse: urban (mare, mic, central, periferic)/rural (mare, mic, accesibil, greu accesibil, izolat). O primă categorie din unităţile selectate include şcoli şi grădiniţe situate în medii geografice izolate sau greu accesibile – deltă, munte, câmpie (zonă depopulată/zonă greu accesibilă din cauza condiţiilor naturale), în medii sociale defavorizate (comunităţi cu grad mare de vulnerabilitate – populaţie romă, copii cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate şi supuşi unor forme de abandon parental, copii supuşi unor forme de abuz parental prin muncă, abandonului şcolii, cutume şi mentalităţi restrictive, în defavoarea minorului) în medii economice sărace.

În cea de-a doua categorie, cu rol de incluziune socială, sunt incluse liceele şi colegiile pedagogice, unităţi de învăţămând complexe, care reunesc elevi din toate ciclurile de învăţământ: preşcolar, primar, gimnazial şi liceal. Aceste unităţi de învăţământ au şi un procent ridicat de elevi proveniţi din mediul rural, arată sursa citată.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.