Primarul municipiului Timişoara, Dominic Fritz, anunţă că planul de restructurare propus pentru Societatea de Transport Public (STPT) a fost aprobat de ANAF. ”STPT trebuie să îşi asume acest proces de reformă care va fi lung şi dificil, dar care este absolut obligatoriu”, subliniază el.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”ANAF a aprobat planul de restructurare pe care l-am cerut pentru Societatea de Transport Public (STPT). STPT a primit o şansă istorică de a pune sistemul de transport public local pe baze sănătoase şi corecte. Acest lucru nu se putea face fără sprijinul Primăriei Timişoara care a plătit 52 de milioane de lei din datoriile istorice ale companiei”, a afirmat Dominic Fritz, vineri, într-o postare pe Facebook.

El a adăugat că societatea de transport public era ”sugrumată de datorii istorice de aproape 130 de milioane de lei”.

”În următorii ani, urmează o cursă contra-cronometru pentru ca transportul public să devină atractiv şi utilizat de majoritatea timişorenilor şi compania să îşi restabilească credibilitatea în faţa partenerilor. STPT trebuie să îşi asume acest proces de reformă care va fi lung şi dificil, dar care este absolut obligatoriu. Transportul public local trebuie să devină principala opţiune de călătorie a timişorenilor”, a explicat.

Potrivit primarului din Timişoara, urmează angajarea de vatmani şi şoferi pentru a creşte frecvenţa mijloacelor de transport public, dar şi digitalizarea companiei pentru a stopa furturile de combustibil sau pentru a se asigura că toţi cei care urcă într-un mijloc de transport public plătesc călătoria.

În 10 martie, Dominic Fritz anunţa că planul de restructurare a Societăţii de Transport Public Timişoara (STPT) a fost depus la ANAF şi aşteaptă ştergerea de datorii. În acelaşi timp, edilul anunţa o serie de concedieri.

Practic, edilul făcea apel la aceeaşi metodă ca predecesorul său Nicolae Robu, care a apelat la Ordonanţa Guvernului din 2019, pentru ştergerea de datorii, cu condiţia plăţii unei rate lunare pe un anumit termen. STPT însă, în 2020, s-a aflat în imposibilitatea continuării plăţilor din cauza pandemiei de COVID-19. Ratele lunare la acel moment erau de 1,2 milioane lei.
 
Primarul preciza că mai mulţi angajaţi ai STPT vor fi daţi afară.
 
”Acest plan de restructurare prevede şi o restructurare a personalului şi a organigramei şi asta înseamnă o reducere a personalului administrativ, dar, în acelaşi timp, STPT va avea o creştere pe partea operativă, adică şoferi, vatmani. (…) Ţine de managementul STPT, dar va fi o restructurare serioasă pentru a fi clar că trebuie să aibă şi efecte pozitive financiare, adică trebuie să fie economii reale pe partea de personal”, adăuga Fritz.
 
În ceea ce priveşte salariile angajaţilor din STPT, primarul afirma că se plătesc prea multe ore suplimentare.
 
”Momentan avem o problema că se lucrează cu foarte multe ore suplimentare. Cred că atunci când avem o creştere a numărului de şoferi şi vatmani, putem să scădem şi numărul orelor suplimentare. Dar în general, salariile, în acest domeniu, trebuie să fie competitive. Care exact sunt acestea, este o decizie managerială”, explica Dominic Fritz.
 
Planul de restructurare pe 7 ani, aprobat deja de Consiliul Local, a trebuit să fie acceptat de către ANAF.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.