Primăria Sector 4 anunţă vineri, într-un comunicat oficial, că se caută proiectanţi şi constructori care să proiecteze şi să refacă din temelii Planşeul Unirii, construcţia de beton ce acoperă cea mai parte a Pieţei Unirii şţ totodată, să consolideze Pasajul Unirii. Primăria precizează că o echipă de specialişti din cadrul Universităţii Tehnice de Construcţii Bucureşti a efectuat două expertize tehnice pentru a determina starea actuală, atât a Planşeului Unirii, cât şi a Pasajului Unirii şi au încadrat cele două obiective de infrastructură în starea tehnică IV - nesatisfăcător, ce necesită lucrări urgente de consolidare.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”În mai puţin de un an de zile de la luarea în administrare a Pasajului Unirii şi a Planşeului Unirii, cele două obiective strategice de infrastructură ale Capitalei, Sectorul 4 al Municipiului Bucureşti a lansat procedura de licitaţie publică în vederea desemnării operatorului/operatorilor economici care urmează să proiecteze şi să refacă din temelii Planşeul Unirii (construcţia de beton ce acoperă cea mai parte a Pieţei Unirii) şi, totodată, să consolideze Pasajul Unirii”, anunţă Primăria într-un comunicat oficial. 

Anunţul de participare cu numărul CN1054354 din 20.04.2023, însoţit de toate documentele aferente, printre care şi caietul de sarcini, a fost publicat în sistemul electronic de achiziţii publice (SICAP) – https://www.e-licitatie.ro/pub, urmând ca operatorii interesaţi să aibă posibilitatea depunerii ofertelor până la data de 06 iunie 2023.

Evenimente

30 iulie - Maraton Profit News TV - Inteligența Artificială în Economie

Durata estimată a contractului este de minimum 48 de luni de la semnarea acestuia de către părţi şi va viza ambele obiective de infrastructură de importanţă strategică pentru Bucureşti.

Potrivit Primăriei sector 4, pe de-o parte, vor fi executate lucrări pentru refacerea completă a Planşeului Unirii, până la nivelul capetelor de pod pe care acesta este aşezat, precum şi înlocuirea structurii existente cu una nouă, modernă şi performantă, care să răspundă tuturor cerinţelor de trafic şi fiabilitate, dar şi capacităţii de tranzit a debitelor de apă de pe râul Dâmboviţa. Pe de altă parte, în cazul Pasajului Unirii, soluţia specialiştilor, ce urmează a fi implementată, este aceea de consolidare şi reabilitare a structurii de rezistenţă a acestuia, prin cămăşuirea şi armarea pereţilor existenţi, precum şi de refacere integrală a suprastructurii prezente.

”Totodată, în paralel, în cadrul lucrărilor mai sus menţionate, întreaga zonă de suprafaţă va fi reamenajată peisagistic, cu spaţii verzi, piaţete, zone pietonale şi alte soluţii inovative, care să transforme arealul într-un reper urban pentru Bucureşti, cât mai atractiv, atât din punct de vedere al interacţiunii sociale şi al petrecerii timpului liber, cât şi turistic”, anunţă Primăria. 

Primăria menţionează că în luna noiembrie 2022, o echipă de specialişti din cadrul Universităţii Tehnice de Construcţii Bucureşti a efectuat două expertize tehnice pentru a determina starea actuală, atât a Planşeului Unirii, cât şi a Pasajului Unirii.

”Finalizate în luna ianuarie a acestui an, expertizele au încadrat cele două obiective de infrastructură mai sus menţionate în starea tehnică IV - nesatisfăcător, ce necesită lucrări urgente de consolidare. Planşeul Unirii, construcţia din beton cu o lăţime de 32 de metri şi o lungime de 360 de metri, aflată între strada Căldărari şi peretele tunelului rutier, care acoperă şi dirijează prin subteran râul Dâmboviţa a suferit modificări structurale semnificative în cei peste 80 de ani de existenţă. Mai exact, în momentul de faţă, stâlpii de susţinere ai planşeului sunt crăpaţi şi fisuraţi, armăturile sunt corodate, rupte pe alocuri, iar din placa structurii sunt căzute bucăţi întregi de beton. Mai mult, din cauza apei care trece pe sub planşeu, s-a creat mucegai, iar infiltraţiile au fisurat grinzile”, arată primăria. 

Totodată, aceleaşi expertize finalizate în luna ianuarie 2023 au identificat deficienţe serioase şi la structura de rezistenţă a Pasajului Unirii, aflat în imediata vecinătate a Planşeului Unirii. Construit în anii 1986-1987, cu o lungime de aproximativ 900 de metri şi o lăţime de 14 metri, şi tranzitat în fiecare zi de peste 60.000 de autoturisme, Pasajul Unirii a fost pus în siguranţă, anul trecut. În urma lucrărilor effectuate, a fost înlăturat pericolul ca bucăţi de beton din plafonul tunelului rutier să se mai desprindă şi să cadă peste autoturismele care circulau prin pasaj. Totodată, constructorii au izolat infiltraţiile de la nivelul carosabilului, au închis fisurile din pereţii interiori ai pasajului, prin injectarea unor mortare speciale, pe care, ulterior, i-au îmbrăcat cu peste 3.000 de panouri metalice. 

Mai mult, pentru a creşte vizibilitatea în tunel, au fost montate 498 de corpuri de iluminat, bandă LED pe o suprafaţă de 4 kilometri, şi 150 de proiectoare (pe rampă). Tunelul rutier a fost dotat şi cu un performant sistem de ventilaţie, compus din 60 de ventilatoare, pentru evacuarea de îndată a noxelor şi a fumului, cu două defibrilatoare automate pentru situaţii de urgenţă, precum şi cu amplificatoare pentru semnalul de telefonie mobilă, spune primăria. 

 

 

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.