Preşedintele Comisiei de transport şi mobilitate urbană din cadrul Consiliului General al Municipiului Bucureşti, liberalul Florin Melciu, avertizează că transportul public operat de STB S.A. pe raza Municipiului Bucureşti şi a Judeţului Ilfov riscă să fie sistat de la jumătatea lunii martie, când urmează să înceteze Contractul de delegare a gestiunii serviciului de transport public local de călători încheiat între Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov şi STB S.A., în temeiul căruia serviciul de transport public este asigurat pe raza unităţilor administrativ-teritoriale.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
”În calitate de preşedinte al Comisiei de transport şi mobilitate urbană din cadrul Consiliului General al Municipiului Bucureşti, doresc să trag un semnal de alarmă în privinţa unei situaţii grave ce poate afecta viaţa a sute de mii de locuitori ai regiunii Bucureşti-Ilfov. În fapt, transportul public operat de STB S.A. pe raza Municipiului Bucureşti şi a Judeţului Ilfov riscă să fie sistat, cauzând astfel imposibilitatea cetăţenilor de a utiliza serviciul de transport public de la şi către punctele lor de interes, aglomerarea şi blocarea traficului pe principalele artere de circulaţie şi creşterea nivelului de poluare”, susţine Florin Melciu, într-o postare pe Facebook
El afirmă că, în data de 16 martie, urmează să înceteze Contractul de delegare a gestiunii serviciului de transport public local de călători cu nr. 01/17.09.2018, încheiat între Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov şi STB S.A., în temeiul căruia serviciul de transport public este asigurat pe raza unităţilor administrativ-teritoriale (Municipiul Bucureşti şi U.A.T.-urile din Judeţul Ilfov).
”Tehnic vorbind, din data de 17.03.2021, STB S.A. nu va mai avea niciun temei legal de prestare a serviciului de transport public. Deşi contractul a fost prelungit de 2 ori, câte 90 de zile, între 18.09.2020 - 17.12.2020 şi 17.12.2020 – 16.03.2021, acesta nu mai poate fi prelungit întrucât prevederile legale nu permit acest lucru. Ne aflăm într-o situaţie fără precedent, iar efectele acesteia pot duce la un real blocaj public. Bucureştiul riscă să fie paralizat, iar ca soluţie de avarie s-ar putea reintroduce transportul de tip maxi-taxi, un tip de transport pentru care traseele nu sunt optimizate, orarul de circulaţie este dictat de cerere - şoferii acestora aşteptând ca maşinile să se încarce şi abia apoi să plece, efectuarea îmbarcării sau debarcării pasagerilor se face într-un mod haotic, în sensul că aceştia se îmbarcă şi se debarcă acolo unde le este mai comod, punând astfel în pericol propriile vieţi sau a altora”, explică liberalul.
Potrivit consilierului PNL, pentru ca viitorul contract să intre în vigoare, este necesar avizul Consiliului Concurenţei, iar ulterior avizului este necesară aprobarea acestuia de către consiliile locale ale Municipiului Bucureşti şi U.A.T.-urilor din Ilfov.
”Voi acorda maximă atenţie acestei probleme şi mă voi folosi de toate pârghiile legale pentru soluţionarea cu succes a acestei situaţii neplăcute ce poate cauza neplăceri pentru sute de mii de oameni. Sunt convins că împreună cu toţi factorii decidenţi vom găsi o rezolvare optimă şi rapidă”, conchide Melciu.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.