Preşedintele Asociaţiei Autism Europa Bistriţa, Ana Dragu, critică, într-o postare pe Facebook, afirmaţia premierului Viorica Dăncilă, care i-a catalogat drept "autişti" pe cei care "dezinformează UE, în ciuda faptului că stiu adevărul", Dragu afirmând că postarea sa poate fi considerată o sesizare către Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării, pentru a lua măsurile impuse de lege într-un astfel de caz. Contactat de News.ro şi întrebat în legătură cu eventuala autosesizare a Consiliului, preşedintele CNCD, Csaba Asztalos, a declarat că va discuta cu colegii săi acest subiect. Ulterior, Preşedintele CNCD, Csaba Asztalos, a declarat că, într-o societate democratică funcţională, formatorii de opinie, fie că sunt politicieni sau jurnalişti, ar trebui să se retragă din viaţa publică, atunci când fac declaraţii discriminatorii. El a spus că nu se poate antepronunţa în privinţa sesizării privind declaraţia premierului Viorica Dăncilă, dar că CNCD va efectua cu celeritate procedura legală. Premierul Viorica Dăncilă şi-a cerut scuze pentru declaraţia pe care a făcut-o joi seară în care a folosit termenul ”autişti” cu referire la unii europarlamentari, precizând că nu a dorit să aducă jigniri persoanelor cu tulburări din spectrul autismului. CNCD va organiza în 20 februarie audierea premierului Viorica Dăncilă în legătură cu declaraţia pe care a făcut-o joi seară la postul Antena 3, anunţă instituţia, care precizează că în această speţă va fi citat şi moderatorul emisiunii, Mihai Gâdea.

"Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii Romania, aceasta este o sesizare prin care Asociaţia Autism Europa Bistriţa vă solicită să luaţi măsurile impuse de lege pentru demnitari care jignesc mii de pacienţi cu autism şi utilizează un limbaj care instigă la dispreţ şi desconsiderare, lezând demnitatea uimană", scrie Ana Dragu, după ce formulează critici extrem de dure atât la adresa premieurlui Dăncilă, cât şi la adresa autorităţilor şiu a atitudinii acestora cu privire la pacienţii cu autism.

Ea afirmă că declaraţiile premierului vin "în timp ce părinţii copiilor cu autism se dau de ceasul morţii încercând să limiteze repercusiunile falimentului social şi uman în care ne-au adus infractorii din Parlamentul României, majoritatea lipsiţi de orice urmă de principii".

Conform Anei Dragu, "peste 9000 de copii cu tulburări de spectru autist din România sunt încadraţi în grad de handicap", iar "statul nu a fost în stare NICI MĂCAR SĂ ÎI NUMERE, darămite să le asigure serviciile psihologice şi sociale necesare pentru a-i ajuta să devină adulţi cât mai funcţionali".

"Toată povara înfiinţării, finanţării şi impunerii de standarde de calitate în serviciile de recuperare cade în sarcina FAMILIILOR", precizează Ana Dragu.

Contactat de News.ro în legătură cu postarea Anei Dragu şi întrebat şi în legătură cu eventuala autosesizare a Consiliului, preşedintele CNCD, Csaba Asztalos. a declarat că se va cnsulta cu colegii săi.

Premierul Viorica Dăncilă a susţinut joi seară, la Antena 3, că vrea să aibă o abordare transparentă cu liderii europeni şi că Monica Macovei a făcut mult rău României prin atitudinea ei şi prin faptul că "şi-a pârât propria ţară" în Parlamentul European, cerând, referitor la legile Justiţiei, să fie judecată de alte 27 de ţări. Premierul i-a catalogat drept "autişti" pe cei care "dezinformează UE, în ciuda faptului că stiu adevărul".