Peste 120.000 de bucureşteni şi turişti au fost în weekend la Festivalul Spotlight – Geometry of the City, anunţă luni Primăria Capitalei. De la picturi şi lucrări de artă urbană proiectate pe faţadele clădirilor la muzică de cor şi poezii celebre mixate cu spectacole de video mapping, instalaţii de light art şi petreceri în aer liber, Calea Victoriei a devenit din nou punctul de atracţie al oraşului la Spotlight Festival – Geometry of the City, precizează ARCUB.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

 

 

Potrivit PMB, ”printre cele mai vizitate puncte de atracţie ale ediţiei s-au numărat lucrările de new media create de artişti români special pentru festivalul de la Bucureşti, precum spectacolul de video mapping de pe Cercul Militar Naţional ce a fost conceput în acest an de artistul Vali Chincişan. Un alt spectacol care a atras publicul a fost cel de pe faţada Teatrului Odeon, o colaborare între Corul Naţional de Cameră „Madrigal – Marin Constantin" şi artiştii de la Mindscape Studio, care a marcat 60 de ani de existenţă ai ansamblului”. 

O locaţie nouă a Spotlight Festival, Hotel InterContinental Athénée Palace Bucharest, a devenit spaţiu de expoziţie pentru o lucrare de artă contemporană românească semnată de Roman Tolici. Les Ateliers Nomad în colaborare cu Monument For – Direcţia Generală de Arhitectură Peisagistică şi Monumente de For Public au pregătit câteva surprize pentru fanii Spotlight, de la sesiuni de lectură, la lecţii de istorie, toate combinate cu proiecţii de video mapping sau instalaţii multimedia, spune Primăria. 

În cadrul campaniei „Statui Vii" care a dat viaţă statuilor de pe traseul Spotlight, publicul a putut admira statuile lui Carol I, Corneliu Coposu ori Mihai Eminescu, care au fost activate prin proiecţii de video mapping.

Potrivit ARCUB, cea de-a şaptea ediţie a Festivalului Spotlight – Geometry of the City a fost principala destinaţie din Bucureşti pentru peste 120.000 de bucureşteni şi turişti în weekendul 21-23 aprilie 2023. Organizatorii evenimentului, Primăria Capitalei, prin ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului Bucureşti, alături de Direcţia Cultură, Învăţământ, Turism a Municipiului Bucureşti, mulţumesc astfel artiştilor ediţiei pentru magia creată în cele trei zile de festival, partenerilor pentru suportul oferit şi participanţilor pentru prezenţă şi entuziasm.

”De la picturi şi lucrări de artă urbană proiectate pe faţadele clădirilor la muzică de cor şi poezii celebre mixate cu spectacole de video mapping, instalaţii de light art şi petreceri în aer liber, Calea Victoriei a devenit din nou punctul de atracţie al oraşului la Spotlight Festival – Geometry of the City. Printre cele mai vizitate puncte de atracţie ale ediţiei din acest an s-au numărat lucrările de new media create de artişti români special pentru festivalul de la Bucureşti. Devenit un element de marcă al Spotlight Festival, spectacolul de video mapping de pe Cercul Militar Naţional a fost conceput, în acest an, de artistul premiat Vali Chincişan şi a transportat privitorii într-o experienţă imersivă de neuitat, inspirată de metropola aglomerată. Teatrul Odeon a fost transformat total de cele două sesiuni de video mapping pline de culoare create de Mindscape Studio, aplaudate îndelung de spectatori în fiecare seară de festival. Prezent pentru prima dată la Spotlight Festival, Corul Naţional de Cameră „Madrigal – Marin Constantin” a colaborat cu artiştii de la Mindscape Studio pentru a propune publicului un spectacol inedit de video mapping pe faţada Teatrului Odeon, ce a marcat 60 de ani de existenţă ai ansamblului”, afirmă ARCUB. 

Les Ateliers Nomad în colaborare cu Monument For – Direcţia Generală de Arhitectură Peisagistică şi Monumente de For Public au pregătit câteva surprize pentru fanii Spotlight, de la sesiuni de lectură, la lecţii de istorie, toate combinate cu proiecţii de video mapping sau instalaţii multimedia. În cadrul campaniei „Statui Vii” care a dat viaţă statuilor de pe traseul Spotlight, publicul a putut admira statuile lui Carol I şi Corneliu Coposu activate prin proiecţii de video mapping. Parcul Ateneului Român care găzduieşte statuia lui Mihai Eminescu a devenit neîncăpător în timpul spectacolului de video mapping în care spectatorii au putut asculta poezii eminesciene recitate de actori. Iar Ansamblul Monumental Iuliu Maniu din Piaţa Revoluţiei a devenit scena neaşteptată a unei lecţii de istorie prin intermediul instalaţiei de new media, care a oferit informaţii despre viaţa marelui om de stat Iuliu Maniu la împlinirea a 150 de ani de la naşterea sa, se mai arată în comunicat. 

O locaţie nouă a Spotlight Festival, Hotel InterContinental Athénée Palace Bucharest a devenit spaţiu de expoziţie pentru o lucrare de artă contemporană românească semnată de Roman Tolici. Printre artiştii români prezenţi pentru prima dată în Spotlight Festival, autorul de filme de animaţie şi benzi desenate Matei Branea şi grafferii de la Sweet Damage Crew au expus pe Palatul Telefoanelor câte o lucrare de artă urbană în fiecare seară de festival, alături de un alt nume important al street-art-ului din România, Alexandru Ciubotariu ( Pisica Pătrată).

”Prima galerie de new media art din România, One Night Gallery a curatoriat pentru Spotlight Festival două instalaţii relizate de tineri artişti, Albert Kaan şi Misha Diaconu – unul dintre cei mai importanţi sculptori metalişti ai generaţiei sale. Punctul zero al distracţiei la Spotlight Festival a fost, la fel ca în fiecare an, instalaţia Discoballs a celor de la 360 Revolution, din faţa magazinului Muzica. Însoţită de muzica DJ-ilor de la Radio Europa FM, partenerul principal al ediţiei, Discoballs a adunat sute de participanţi în fiecare seară de festival care au dansat şi au cântat la petrecerea în aer liber. Pe lângă clădiri şi statui reactivate de proiecţii de lumină şi spectacole de video mapping ce au animat Calea Victoriei, instalaţiile de light art de mari dimensiuni au fost printre cele mai pozate lucrări din festival: impresionantele flori multicolore FloWeЯ PoWeЯ create de francezii de la Aérosculpture, grădina de lotuşi din Parcul Lretzulescu, creată de Nicolas Paolozzi, Talking Heads ale pionierilor new media din Ungaria – Limelight, Roller Coaster-ul de lumină semnat de studioul Kaustik din România şi instalaţia Neutrino prezentată de artiştii austrieci de la Circus Lumineszenz”, precizează Centrul Cultural al Municipiului Bucureşti. 

Spotlight Festival #7 – Geometry of the City a fost organizat de Primăria Capitalei, prin ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului Bucureşti, alături de Direcţia Cultură, Învăţământ, Turism, cu sprijinul Monument For – Direcţia Generală de Arhitectură Peisagistică şi Monumente de For Public şi este membru al The International Light Festivals Organisation.

Spotlight – Bucharest International Light Festival se află la a şaptea ediţie şi este unul dintre evenimentele bucureştene care strânge anual peste 150.000 de spectatori în trei zile de festival. Zeci de lucrări artistice, instalaţii, sisteme de iluminare arhitecturală şi video-mapping din Germania, Ungaria, Slovacia, Finlanda, Cehia, Polonia, Franţa, Austria şi România transformă clădiri emblematice din Bucureşti precum Biblioteca Centrală Universitară, Muzeul Naţional de Artă al României, Teatrul Odeon, Cercul Militar Naţional, Palatul CEC.

Inaugurat în 2016 în contextul Anului Internaţional al Luminii, Spotlight a reunit, de-a lungul timpului, sute de artişti români şi internaţionali şi s-a bucurat de colaborări cu cele mai prestigioase festivaluri de profil din Europa (Fête des Lumières – Ville de Lyon, Festivalul Luminii de la Berlin, Signal Festival din Praga). Din acest an, Spotlight este membru ILO, cea mai amplă reţea internaţională de festivaluri ale luminii – The International Light Festivals Organisation.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.