Subiectul despre Ordonanţa 13 de la olimpiada de engleză din Bistriţa nu este relevant pentru domeniul respectiv şi este inadecvat, a declarat, marţi, ministrul Educaţiei, Pavel Năstase.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"Legat de subiectul de la Olimpiada de engleză, este o olimpiadă locală la nivelul unei şcoli. Profesorii de acolo au considerat că este un subiect potrivit pe care să îl dea la acest concurs. Noi am analizat la nivelul ministerului în cursul zilei de ieri (luni, n.r.) prin inspectorii noştri de specialitate de limba engleză şi am ajuns la concluzia că subiectul ca atare nu este unul relevant pentru domeniul respectiv şi este inadecvat. Se puteau da şi alte texte", a declarat Pavel Năstase.

Ministrul a precizat că, pe viitor, subiectele se vor face la minister, pentru etapa pe judeţ.

"Noi am luat următoarea măsură şi pentru limba engleză şi pentru limba română şi pentru toate olimpiadele care vor fi începând cu anul şcolar 2017-2018: subiectele se vor face la nivel centralizat la minister de către inspectorii de specialitate pentru etapa pe judeţ", a mai spus Năstase.

Unul dintre subiectele date la Olimpiada de engleză într-un colegiu din Bistriţa-Năsăud, pentru elevii clasei a XII-a, a fost redactarea unui editorial în care să evalueze consecinţele Ordonanţei 13 asupra securităţii ţării.

Textul de la care porneau elevii era o relatare realizată de cotidianul britanic "The Guardian" despre planurile Guvernului "de a dezincrimina anumite infracţiuni şi de a graţia anumiţi deţinuţi prin ordonanţe de urgenţă", precum şi despre manifestaţiile antiguvernamentale, la care a participat şi preşedintele Klaus Iohannis.

Ministerul Educaţiei a stabilit, luni, că un alt subiect, de la Olimpiada de Limba şi literatura română pentru clasa a XII-a, identic în judeţele Prahova, Cluj şi Bistriţa-Năsăud, a respectat programa, dar a avut o formulare inadecvată, iar relevanţa acestuia pentru cunoştinţele şi creativitatea elevilor poate fi discutabilă.

Elevii de clasa a XII-a din judeţele Prahova, Cluj şi Bistriţa-Năsăud care au participat la Olimpiada la Limba şi literatura română au avut de rezolvat un subiect în care să-şi imagineze că sunt personajul ce colectează taxele de la ţăranii din romanul ”Moromeţii” şi să redacteze un referat (raport scris) adresat conducerii de partid prin care denunţă ”calitatea de element duşmănos a lui Ilie Moromete”.

Subiectul a fost analizat de inspectorii de specialitate din Ministerul Educaţiei, care au stabilit că acesta a fost construit pornind de la prevederile Regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea Olimpiadei de Limba şi literatura română, clasele IX-XII şi în raport cu programele şcolare pentru această disciplină, la nivelul competenţelor, a conţinuturilor şi a atitudinilor, dar “formularea acestuia a fost inadecvată”.

“De asemenea, relevanţa unui astfel de item pentru cunoştinţele şi creativitatea elevilor poate fi discutabilă”, susţine Ministerul Educaţiei.

Subiectele pentru faza judeţeană a Olimpiadei de Limba şi literatura română pentru clasa a XII-a au fost elaborate de un grup de lucru constituit la nivelul celor trei judeţe.

În urma acestei situaţii, Ministerul Educaţiei a decis ca, începând cu anul şcolar 2017-2018, subiectele pentru etapele judeţene să fie elaborate de specialiştii din grupurile de lucru din MEN.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.