O navă sub pavilion Panama, cu 22 de navigatori români la bord, a fost reţinută în Franţa pentru neplata salariilor şi pentru lipsa condiţiilor de viaţă şi de muncă. Armatorii navei fac demersuri pentru plata salariilor şi repatrierea echipajului.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Sindicatul Liber al Navigatorilor (SLN) a anunţat că nava St Elias sub pavilion Panama a fost reţinută în portul Lorient din Franţa pe motiv că la bord sunt încălcate condiţiile convenţiei MLC 2006. La bord sunt 22 de navigatori români care au reclamat mai multe luni de neplată şi lipsa condiţiilor de muncă şi viaţă la bord. În data de 2 iulie nava a fost inspectată de Port State Control şi de Inspectorul ITF din Franţa, iar în urma controlului nava a fost reţinută.

“Conform cu surse apropiate navigatorilor de la bord, condiţiile de muncă şi viaţă la bord sunt inumane şi inacceptabile. Armatorii navei acum fac demersuri rapide pentru plata salariilor şi repatrierea echipajului impuse de autorităţi în urma plângerilor navigatorilor de la bord şi îndreptarea problemelor găsite la bord. Mai sunt navigatori români debarcaţi care au de primit sume de bani promise că vor fi plătite imediat ce vor ajunge acasă, promisiuni neonorate însă până la această dată”, au precizat reprezentanţii Sindicatului Liber al Navigatorilor.

ITF Franţa colaborează cu Sindicatul Liber al Navigatorilor şi ITF România pentru rezolvarea tuturor problemelor de neplată a navigatorilor, în măsura în care aceştia pun la dispoziţie documentele necesare care să ateste sumele de bani care sunt de primit, a precizat sursa citată. SLN a menţionat că la această navă navigatorii de la bord au înlocuit alţi navigatori care au fost debarcaţi fără plata salariilor la zi.

Sindicatul Liber al Navigatorilor atrage atentia personalului navigant român că ar trebui evitate navele cu probleme de neplată. În caz de neplată a salariilor pentru o perioadă care depăşeşte  două luni, navigatorii trebuie să se adreseze organizaţiilor din care fac parte sau să facă plângere la administraţia pavilionului navei şi clubul de asigurare al navei, în conformitate cu prevederile convenţiei MLC 2006. Asigurarea acoperă cel mult patru luni salariu neplătit şi costul cu repatrierea navigatorilor.

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.