Patruzeci de unităţi şcolare din judeţul Prahova au făcut obiectul reorganizării decise de ministerul de resort, cu scopul de a reduce cheltuielile bugetare. Peste 20 de şcoli pierd personalitatea juridică, însă niciunul dintre directorii şcolilor care au pierdut personalitatea juridică nu revine la catedră ca simplu dascăl, toţi cei aflaţi în această situaţie fiind „numiţi prin detaşare în interesul învăţământului în funcţia de director adjunct”, potrivit datelor furnizate de Inspectoratul Şcolar Prahova (IŞJ) la solicitarea News.ro.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email
Patruzeci de unităţi de învăţământ din judeţul Prahova „au fost propuse spre reorganizare”, conform datelor oficiale furnizate de Inspectoratul Şcolar Judeţean Prahova. Peste douăzeci de şcoli pierd personalitatea juridică. 
„La nivelul judeţului Prahova au fost propuse spre reorganizare 40 de unităţi de
învăţământ care nu se mai încadrează în prevederile art. 16 coroborate cu prevederile
art. 23 alin. (13) lit. a) din Legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023, cu
modificările si completările ulterioare, pentru a funcţiona cu personalitate juridică. În
acest proces îşi pierd personalitatea juridică si devin structuri arondate 24 de unităţi de
învăţământ preuniversitar de stat”, informează Inspectoratul Şcolar Judeţean Prahova, la solicitarea News.ro.
În anul şcolar 2024-2025, la nivelul judeţului Prahova au funcţionat 202 unităţi de învăţământ preuniversitar de stat cu personalitate juridică, din acest an şcolar numărul acestora reducându-se la 178. 
Directorii şcolilor care pierd personalitatea juridică şi devin structuri ale altor unităţi de învăţământ nu rămân însă fără posturi de conducere.
„Directorii unităţilor implicate în procesul de reorganizare, care au pierdut
personalitatea juridică proprie, au fost numiţi prin detaşare în interesul învăţământului
în funcţia de director adjunct”, se mai arată în documentul primit de la Inspectoratul Şcolar.
În procesul de reorganizare decis de Ministerul Educaţiei şi Cercetării, în judeţul Prahova au fost desfiinţate două grădiniţe. Este vorba despre structuri arondate unor unităţi didactice mai mari, în care învăţau puţini copii.
În urma reorganizării, unităţile de învăţământ care au pierdut
personalitatea juridică proprie nu au fost desfiinţate, astfel încât elevii vor desfăşura cursurile în aceleaşi spaţii. 
„Acest proces nu a generat situaţii în care elevii au nevoie de transport şcolar sau au de parcurs distanţe mai mari decât în anii anteriori”, subliniază IŞJ Prahova.
Recent, ministrul Educaţiei, Daniel David, afirma că măsura prin care 507 unităţi de învăţământ şi-au pierdut personalitatea juridică, la nivel national, nu îi afectează nici pe elevii, nici pe angajaţii din sistem, aceasta având impact asupra numărului directorilor de şcoli.
”Faptul că şi-au pierdut personalitatea juridică nu înseamnă că ai mutat copiii din structura în care au fost, nu înseamnă că ai dat afară personalul administrativ sau profesorii. Pur şi simplu, înseamnă că nu mai ai doi directori, ci ai un director, atât. Şi voi proteja această structură nouă să nu fie modificată, fundamental, pe parcursul acestui an, vedem cum funcţionează pe parcursul acestui an, fiindcă toată lumea recunoaşte că această organizare s-a făcut pe repede înainte”, a declarat Daniel David.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.