Primarul general al Capitalei Nicuşor Dan a acuzat că Gabriela Firea distribuie informaţii false când spune că bucureştenii vor plăti 980 lei pe gigacalorie, deoarece preţul total este de 860 lei per gigacalorie, urmare a scăderii TVA. „Dacă ar fi vrut să ajute cu adevărat bucureştenii cărora le plânge de milă, Gabriela Firea şi-ar fi putut exercita poziţia de ministru şi de parlamentar, astfel încât bugetul alocat Bucureştiului prin legea bugetului naţional să acopere creşterea de preţuri la termie suportată de Primărie”, a adăugat Dan.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
„Pentru că circulă informaţii contradictorii, fac precizările necesare cu privire la preţul gigacaloriei în Bucureşti. În primul rând, în contextul acţiunilor Guvernului, de sprijin pentru termoficare, am transmis, primarii municipiilor din România prin Asociaţia Municipiilor, o scrisoare către Guvern prin care solicităm ca schema de sprijin să nu discrimineze între cetăţenii racordaţi la centrale individuale şi cetăţenii racordaţi la sisteme centralizate. Aşa este echitabil. În al doilea rând, au trecut două luni de când am propus partidelor din Consiliul General al Capitalei o majorare rezonabilă a preţului gigacaloriei plătit de bucureşteni, de la 164 de lei la 280 de lei. USR şi PSD au respins majorarea. Fără un ajutor de la Guvern (sper să existe acest ajutor) subvenţia pe care Primăria ar trebui să o plătească ar fi peste 2 miliarde lei faţă de 1 miliard în 2021. Bucureştiul are nevoie de investiţii, nu putem duce tot bugetul pe subvenţii”, a scris Nicuşor Dan, miercuri pe Facebook. 
 
Edilul general a mai spus că Firea distribuie informaţii false, cum ar fi că bucureştenii vor plăti 980 lei pe gigacalorie.
 
„În acest context, apare şi Gabriela Firea şi dă informaţii false. În primul rând, spune că bucureştenii vor plăti 980 lei pe gigacalorie. Face aici, cu rea credinţă, confuzie între preţul total al gigacaloriei, plătit parte de bucureşteni, parte de primărie şi preţul plătit de bucureşteni. Informaţia corectă este că, până la modificarea de către Consiliul General, preţul plătit de bucureşteni pe gigacalorie va fi de 143 lei (urmare a scăderii TVA). O spun foarte clar: am solicitat o mărire rezonabilă a preţului gigacaloriei pentru bucureşteni, dar nu se pune problema ca aceştia să plătească 800 - 900 de lei. În al doilea rând, spune că preţul total este de 980 lei / gigacalorie. Fals, preţul total este de 860 lei / gigacalorie, urmare a scăderii TVA”, a completat Dan.
 
El a adăugat că în cazul în care Gabriela Firea ar fi dorit să îi ajute pe bucureşteni, atunci ar fi făcut eforturi ca prin legea bugetului să poate fi acoperită creşterea de preţuri la termie suportată de PMB.
 
„Dacă ar fi vrut să ajute cu adevărat bucureştenii cărora le plânge de milă, Gabriela Firea şi-ar fi putut exercita poziţia de ministru şi de parlamentar, astfel încât bugetul alocat Bucureştiului prin legea bugetului naţional să acopere creşterea de preţuri la termie suportată de Primărie. Dar e mai simplu să propovăduiască la televizor apocalipsa la care, culmea, a contribuit”, a conchis primarul Capitalei.
 
Fostul primar al Capitalei Gabriela Firea a declarat, marţi seară, că ANRE a aprobat tariful local pentru Termoenergetica, acesta fiind de 980 de lei, dublu faţă de cât era în prezent. Firea susţine că primarul general Nicuşor Dan nu doreşte să acorde în continuare subvenţia de peste 60 la sută, astfel că bucureştenii vor plăti facturi mai mari pentru apa „călâie” pe care o primesc „cu ţârâita”.

 

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.