Nicuşor Dan a declarat că datoriile curente ale Primăriei Capitalei sunt de 2,5 miliarde de lei, iar suma înseamnă aproximativ cât a costat realizarea metroului din Drumul Taberei. El a adăugat că sunt blocate, din luna august a anului trecut, conturile PMB, motiv pentru care de exemplu nu pot continua lucrările pentru Prelungirea Ghencea. Primarul general a solicitat sprijinul Guvernului, însă a precizat că Primăria nu va cere mai mulţi bani decât alte administraţii locale atunci când va fi realizat proiectul de buget pentru acest an, iar PMB va ieşi cu un proiect de buget în jurul datei de 1 februarie.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

„Vreau să reafirm că oraşul acesta are un uriaş potenţial, vreau să asigur bucureştenii că în 5-6 ani Bucureştiul va fi un centru regional, economic, academic şi cultural. Prin urmare, dincolo de problemele curente cu care ne confruntăm şi care nu sunt deloc plăcute, vreau să dau acest mesaj de speranţă: Bucureştiul va deveni un oraş care vom fi cu toţii mândri şi Primăria Capitalei este din acest moment partenerul acestor uriaşe potenţialităţi pe care bucureştenii le au. La preluarea mandatului am spus că priorităţile mele pentru primele două luni, noiembrie, decembrie, vor fi criza financiară, criza sanitară şi criza termoficării. Pentru ianuarie mai avem două crize, avem o criză pe mediu şi o criză pe deşeuri şi bineînţeles prioritatea lunii ianuarie este elaborarea bugetului şi a programului de investiţii pentru anul acesta şi pentru anii următori. În februarie vom începe să operaţionalizăm marile lucrări de investiţii pe care bucureştenii le aşteaptă, în special cele din zona de trafic, infrastructură rutieră şi termoficare”, a afirmat Nicuşor Dan, într-o conferinţă de presă susţinută joi la sediul PMB.

El a mai solicitat eşalonarea datoriei la ANAF, prin STB, iar plafonul de îndatorare să fie ridicat.

„Încep cu zona financiară pentru că este cea mai mare problemă cu care ne confruntăm în acest moment. Datoriile curente ale Primăriei Capitalei sunt 2,5 miliarde lei. Vreau să înţelegeţi sau vreau să exemplific ce înseamnă 2,5 miliarde de lei. 2,5 miliarde lei înseamnă aproximativ cât a costat metroul din Drumul Taberei, înseamnă aproximativ cât costă podul de la Brăila peste Dunăre sau înseamnă 10.000 de apartamente şi toţi banii ăştia noi ar trebui să-i plătim acum, asta înseamnă datorie curentă, noi ar trebui să plătim acum, în momentul ăsta cât costă tot metroul din Drumul Taberei, aici ne-au adus floricelele şi concertele şi târgurile şi companiile municipale. Vreau să mai fac o remarcă, conturile Primăriei Capitalei sunt blocate, poprite, începând cu luna august, ăsta este motivul pentru care nu putem, conform legii, să plătim nicio lucrare de investiţie, sunt foarte empatic cu problemele multor oameni care sunt afectaţi de asta, prelungirea Ghencea de exemplu, sunt mulţi oameni care mi-au scris, nu putem să continuăm lucrările pe Prelungirea Ghencea până când nu vom debloca această situaţie financiară şi soluţia la problema financiară pe care o avem e una singură, avem nevoie de sprijinul Guvernului. Nu cerem bani, adică nu cerem din bugetul de stat bani mai mult decât banii pe care îi iau alte autorităţi locale, cerem în schimb două lucruri, cerem ca datoria pe care noi o avem către ANAF prin intermediul STB să ne fie eşalonată începând cu anul 2022 şi cerem să ne fie ridicat plafonul de îndatorare, pentru ca începând din 2021 investiţiile să fie finanţate exclusiv din fonduri europene şi din împrumuturi. În felul acesta, în cursul anului 2021 putem să absorbim datoria pe care o avem şi care ne duce în situaţii... este o pierdere uriaşă de energie care se poate canaliza pe alte lucruri. Deci asta este soluţia financiară, rezonabilă şi am speranţa că o s-o avem în momentul la sfârşit de ianuarie, când se va discuta legea bugetului naţional şi toate celelalte legi conexe, vom ajunge la această soluţie”, a completat Dan. 

Edilul general a mai spus că o dezbatere publică asupra bugetului PMB pe 2021 va avea loc săptămâna viitoare, la care vor fi invitaţi şi reprezentanţi ai organizaţiilor neguvernamentale. PMB va ieşi cu un proiect de buget în jurul datei de 1 februarie, a mai precizat Nicuşor Dan.

„În ceea ce priveşte bugetul pe 2021, aşa cum legea ne obligă şi aşa cum am spus-o de foarte multe ori vom face o reală dezbatere publică a bugetului. Începând de săptămâna viitoare, vom discuta cu directorii din primărie şi cu directorii instituţiilor din subordine, de aşteptările bugetare pe care le au, evident că vom reduce cheltuielile pe care Primăria şi instituţiile din subordine le fac. La aceste discuţii vor fi invitaţi reprezentanţii ONG-urilor, pe profilul fiecăruia pentru că am anunţat şi ne ţinem de cuvânt, vrem să avem o colaborare cu ONG-urile. Săptămâna următoare vom avea o dezbatere pe partea de investiţii şi aici voi avea o discuţie separată cu fiecare din primarii de sector pentru că nu a fost foarte clar pe multe din investiţiile începute cine se ocupă de ce. De exemplu, există pe programul nostru actual de investiţii anvelopări de blocuri, e o chestiune care trebuie să fie evident de competenţa sectoarelor. În fine, după ce vom avea aceste discuţii preliminare, undeva în jurul datei de 1 februarie, când e de aşteptat să ajungă şi bugetul naţional, vom ieşi către bucureşteni cu un proiect de buget şi pe ăsta îl vom dezbate public.

„Tot pe zona financiară, chestiunea companiilor municipale, am spus şi o repet, au fost un dezastru pentru Primăria Capitalei. Vă dau numai câteva exemple: spaţii verzi – plăteam 70 de milioane în 2016, când nu aveam companii municipale, 2019 – am plătit 100 de milioane. Cimitire – de la 27 de milioane la 32 de milioane. Dezinsecţie, deratizare, dezinfecţie: de la 7 milioane la 13 milioane, aproape dublu şi pot să continui cu asta, nu mai spun de cele care urmau să... Compania Imobiliară, Compania de Parking, care urmau să aducă mai mulţi bani şi nu au adus aproape deloc. Reafirm şi din partea mea şi din partea majorităţii din Consiliul General voinţa de a desfiinţa aceste companii municipale, este un atribut al Consiliului, Consiliul a făcut deja câţiva paşi, s-au numit în ultima şedinţă de Consiliu General s-au numit adunările generale. În acest weekend se finalizează negocierile şi vor fi propuşi oameni în consiliile de administraţie. Există o comisie specială constituită în ultima şedinţă de Consiliu General pentru desfiinţarea companiilor care o să aibă o primă şedinţă azi la ora 15:30, o să particip. Şi din nou, pentru că e o chestiune tehnică care revine Consiliului, există întregul suport al Executivului pentru desfiinţarea companiilor”, a conchis primarul general.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.