Între 15 şi 18 octombrie, Bucureştiul a redevenit inima vibrantă a modei din Europa de Est. Cea de-a treia ediţie a Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week a reunit designeri consacraţi, voci emergente, instituţii culturale şi lideri ai industriei pentru patru zile dedicate creativităţii, sustenabilităţii şi inovaţiei.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Organizat sub egida Council of Fashion Designers of Romania (CFDR), evenimentul din acest sezon a reafirmat misiunea de a poziţiona Bucureştiul ca un centru regional al modei şi al dialogului cultural. Cu Mercedes-Benz în rol de partener strategic principal şi sprijinul continuu al Camera Nazionale della Moda Italiana, platforma şi-a consolidat prezenţa în circuitul european al modei.

Săptămâna a debutat cu Next Generation Conference, o conferinţă moderată de Amalia Enache, la care au participat personalităţi precum Roberto Liberti (Milano Fashion Institute), Iris Skrami (Renoon), Matteo Patalano (Space & Agency Group), Alina Ceuşan şi Andreea Bădală (MURMUR). Discuţiile au explorat viitorul modei la intersecţia dintre creativitate, business şi sustenabilitate.

Momentul central al zilei a fost Next Generation – Fashion Talent Award, organizat în colaborare cu Polimoda, sub tema „Cultural Heritage in Fashion: A Bridge Between Tradition and Innovation”. Competiţia a desemnat-o câştigătoare pe Mara Popa, ale cărei creaţii au impresionat juriul internaţional prin reinterpretarea poetică şi contemporană a identităţii culturale. Printre finalişti s-au numărat şi Roxana Tudor (“DOR”), Melisa Savu (“NUCA”), Genghiz Beghim (“Common Thread”), Azime Őnder (“Contemporary Eternity”), Bogdan Bodros (“Dansul Ursului – The Bear Dance”), Rebeca Andreea Neagu (“Roots”), Ioana Dodoloi (“Petrichor”), Ema-Sara Cârpuşor (“Blooming Heritage”) şi Darius Boar (“Rituals Undone”), fiecare explorând legătura dintre tradiţie şi modernitate.

Defilări memorabile la Muzeul Naţional de Artă al României

Sala Tronului a Muzeului Naţional de Artă a devenit scena unei săptămâni dedicate artei vestimentare. Într-un cadru solemn, lumina caldă a reflectat texturile, volumele şi poveştile fiecărui designer — o celebrare a diversităţii estetice din Europa de Est.

AMI AMALIA – SS26

Ami Amalia a readus la viaţă magia basmelor prin tricotaje sustenabile, moderne, realizate în Transilvania din fire naturale. Inspirată de poveşti şi simboluri ancestrale — copaci de aur, flori vindecătoare, fiinţe fermecate — colecţia a îmbinat nostalgia copilăriei cu eleganţa prezentului. Fiecare piesă a fost o poveste despre confort, sens şi rafinament.

ALMAZ – SS26 Private Show

Colecţia ALMAZ SS26 a fost o declaraţie de forţă feminină. Destinată celor care nu cer voie să strălucească, ci o fac natural, defilarea a fost marcată de o estetică puternică, urbană, cu linii precise, materiale lucioase şi accente metalice. ALMAZ a oferit un omagiu femeii care transformă vulnerabilitatea în putere.

GUDU – SS26 “A New Verse in Black Poetry”

Lasha Mdinaradze a transformat negrul într-un limbaj viu. În GUDU SS26, absenţa a devenit prezenţă. Costumele sculpturale şi siluetele tăiate cu precizie geometrică s-au împletit cu tricotaje eterice, sugerând echilibrul dintre putere şi fragilitate. Negrul nu a fost purtat pentru a ascunde, ci pentru a domina — pentru a vorbi fără cuvinte.

RXQUETTE – SS26 “Vespertine”

RXQUETTE a adus pe scenă o eleganţă cinematografică, inspirată de serile anilor ’30 şi rafinamentul anilor ’50. Siluete fluide, rochii cu spatele gol, sacouri cu talie accentuată şi texturi fine au reimaginat feminitatea clasică. Ţesăturile reciclate, broderiile şi detaliile vintage au transformat nostalgia în sofisticare contemporană.

CARMEN SECĂREANU – SS26

Colecţia Carmen Secăreanu SS26 a îmbinat sustenabilitatea cu un haos poetic. Ţesături reciclate, cânepă, in şi broderii vintage s-au contopit cu mătase şi dantelă, transformând materialele obişnuite în expresii de rebeliune onirică. Colecţia a evoluat precum o “vară invazivă”, surprinzând prin energie, detalii şi emoţie vizuală.

BORBALA – SS26

BORBALA a redefinit ideea de reciclare ca gest estetic. Prin patchwork-uri vibrante şi structuri neaşteptate, designerul a transformat resturile textile în opere vestimentare. Fiecare piesă a fost o poveste despre renaştere şi libertate creativă, o celebrare a individualităţii.

VOL – SS26 “A Celebration of Freedom”

Rezultatul colaborării creative între Bianca Taban şi Massimiliano Giornetti, colecţia VOL SS26 a fost inspirată de apa şi libertatea pe care aceasta o oferă, care a ghidat întreaga direcţie artistică şi vizuală a prezentării.

Colecţia marchează un moment important pentru VOL, păşind într-un teritoriu nou prin introducerea unei game extinse de accesorii: genţi din piele de şarpe şi pony, lanţuri statement, cercei, costume de baie de lux, curele şi multe altele. Fiecare piesă şi accesoriu poartă simbolul definitoriu al colecţiei — pasărea metalică, un semn distinctiv prezent pe tot parcursul colecţiei.

RAFAELA PESTRIŢU – SS26 “The Barefoot Bandit”

O colecţie despre feminitatea care refuză să fie îmblânzită. Cu imprimeuri amestecate, materiale fluide şi accente boeme, Rafaela Pestriţu a construit o lume în care femeia dansează şi fuge desculţă prin convenţiile lumii. Libertate, ritm, vis — într-o mişcare continuă.

SAMAN LOIRA – SS26

Inspirată de vulcanul napolitan, colecţia Saman Loira a fost o erupţie de senzualitate şi forţă. Siluete fluide, corsete sculpturale şi texturi minerale au capturat energia telurică a pământului. Punctul culminant: forest dress — o colaborare cu ciocolatierul Gay Odin, o rochie sculpturală ce a transformat luxul în emoţie tactilă.

MURMUR – SS26

Andreea Bădală a construit o poveste despre fragilitatea asumată. MURMUR SS26 a îmbinat estetica lenjeriei vintage cu croieli arhitecturale. Paleta delicată de alb, roz şi lavandă, echilibrată de negru, a accentuat contrastul dintre vulnerabilitate şi putere. O colecţie despre feminitatea care nu are nevoie să se justifice.

MEDEEA – SS26

MEDEEA SS26 a adus o perspectivă introspectivă asupra feminităţii. Materiale clasice — bumbac, lână, mătase — s-au unit cu inserţii metalice şi tăieturi industriale. În colaborare cu Emilian Pospaii, sub curatorierea lui Marian Pălie, colecţia a devenit un jurnal purtabil, o poezie brodată despre memorie şi vulnerabilitate.

M.MARQUISE – SS26 “A Manifesto of Light and Joy”

O celebrare a luminii şi a bucuriei pure. Cu materiale nobile — mătase, Mikado, dantelă Solstiss şi aplicaţii strălucitoare — M.Marquise a creat o colecţie etereală, un manifest al eleganţei care vine din interior. Fiecare piesă a fost o reflecţie a optimismului feminin.

LADO BOKUCHAVA – SS26

Inspirată de estetica horror a anilor ’80, colecţia Lado Bokuchava a explorat tensiunea dintre rafinament şi deformare. Feminitatea s-a conturat aici ca un paradox: fragilă şi în acelaşi timp indestructibilă. Rochii de seară reimaginate, linii ascuţite, materiale dense – o poezie gotică despre imperfecţiune.

ALEXANDRA ŞIPA – SS26 “Out of the Woods”

Alexandra Şipa a reinterpretat mitologia ielelor — fiinţe mistice ale pădurii. Dantelă, mătase, tulle şi fire metalice s-au transformat în creaţii eterice, pline de mister. O colecţie despre dualitatea dintre frumuseţe şi primejdie, dintre seducţie şi sălbăticie.

Designerul Alexandra Şipa a încheiat prezentarea sa de la Mercedes-Benz Fashion Week cu un moment emoţionant dedicat siguranţei femeilor. Modelele au purtat tricouri cu mesaje despre violenţa domestică şi femicid, iar creatoarea a lansat un apel la solidaritate şi acţiune, subliniind nevoia unei lumi în care femeile trăiesc libere, fără frică şi cu încredere.

 

NISSA SS26 – “VENUS”

Colecţia NISSA SS26 s-a născut din inspiraţia ce captează strălucirea apelor luminate de lună şi misterul scoicilor, întruchipând feminitatea atemporală şi graţia radiantă. Siluetele fluide şi texturile rafinate reflectă viziunea durabilă a brandului asupra sofisticării, măiestriei şi sustenabilităţii, celebrând frumuseţea eternă şi încrederea femeii moderne.

 

La Corinthia Hotel Bucharest, secţiunea Showroom Moment for Buyers a reunit moda şi business-ul într-o experienţă exclusivistă de networking, conectând designerii cu principalele case de retail internaţionale. Fiecare brand a fost prezentat într-un cadru personalizat, oferind invitaţilor o călătorie curatorială prin universul creativ şi măiestria fiecărui designer.

Printre cumpărătorii prezenţi s-au numărat Level Shoes (UAE), Antonia (Italia), Suits (Italia), Riccardo Grassi (Italia), Dell'Oglio Boutique (Italia), Studio Zeta (Italia), Firis (Austria), Galeries Lafayette (Franţa), DOFAMIN (Republica Moldova), United Arrows, Hankyu Department Store, Isetan Mitsukoshi (Japonia), Tomorrow (Italia), precum şi Camera Buyer Italia şi Camera Showroom Milano.

 

O SĂPTĂMÂNĂ A SUBSTANŢEI: SUSTENABILITATE, COLABORARE, ARTĂ

Dincolo de podium, MBBFW 2025 a fost definit de responsabilitate şi inovaţie.

Sustainability Dinner, găzduită la Loft Bucharest, a marcat momentul oficial al aderării CFDR la European Fashion Alliance (EFA) — un pas simbolic ce plasează România în rândul liderilor europeni ai modei sustenabile.

Arta a avut, la rândul ei, un rol central prin două expoziţii majore: „Brâncuşi and the Muses of Dance”, organizată de Institutul Naţional al Patrimoniului şi „MRACONIA | BY BALKAN”, curatoriată de Ştefan Dragić şi Vasilis Marlantis, o explorare vizuală a identităţii şi memoriei balcanice.

 

BEYOND THE RUNWAY

De la Sala Tronului Muzeului Naţional de Artă, transformat într-un hub creativ elegant, până la petrecerile exclusive powered by IQOS, energia MBBFW a depăşit podiumul.

Ultima zi a fost animată de un live performance by Delia, susţinut de adidas şi încheiată cu Closing Party-ul powered by IQOS, care a avut loc la Fratelli Studios, devenit unul dintre cele mai dorite momente ale săptămânii. Cu un live set Golan x MUSE quartet şi un performance electrizant by Anthony DJ, noaptea a fost o explozie de ritm, stil şi expresie.

Prin iniţiativele sale, IQOS susţine în mod constant comunitatea creativă din România, oferind un spaţiu de manifestare a talentului şi a inovaţiei. Participarea la Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week consolidează această misiune, creând o platformă de expunere, vizibilitate şi colaborare pentru materializarea viziunilor artistice.

Sub luminile oraşului, designerii, artiştii şi invitaţii au celebrat eleganţa, diversitatea şi noua energie a Bucureştiului — un oraş care îşi revendică locul pe harta globală a modei.

 

Parteneri ai evenimentului

Sponsor titular: Mercedes-Benz

Parteneri principali: IQOS, Banca Transilvania, Auchan

Parteneri: Fashion Days, Oral-B, STIL Diamonds, Pepsi, adidas, Promenada Mall Bucureşti, RetuRO, WizzAir, Evian, Martini, Glenfiddich, Apivita, FILORGA, URIAGE, Schwarzkopf Professional, TOP Line Unalike Beauty, BoConcept, JBL, Regina Maria, Murfatlar Vinul, Heineken, Julius Meinl, Apius / Innovate Moldova / Invest Moldova, InterContinental Athénée Palace Bucharest

Partener strategic media: Antena Stars

Parteneri media: mediaTRUST, euromedia, Ringier, ELLE, VIVA!, Libertatea, Virgin Radio, KUDIKA, Garbo, Wall-Street, Haute Culture, Luxury, Touch Magazine, EVA, Ego, Radio România Cultural

Parteneri instituţionali: Camera Nazionale della Moda Italiana, Ministerul Culturii, Institutul Naţional al Patrimoniului

Parteneri academici: Polimoda, Universitatea Naţională de Arte Bucureşti (UNArte), Universitatea de Artă şi Design din Cluj-Napoca (UAD)

Despre Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week

Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week este primul eveniment internaţional de modă din România, dedicat promovării designerilor locali şi transformării etichetei “Made in Romania” într-un simbol apreciat la nivel global.

Acest eveniment excepţional reuneşte creatori de modă, clienţi, profesionişti ai industriei şi pasionaţi ai modei pentru a celebra arta vestimentară şi a încuraja dialogul şi colaborarea la nivel internaţional.

Ediţia 2025 a avut loc între 15 şi 18 octombrie, în locaţii emblematice din centrul Bucureştiului.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.