Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, susţine că "posibili" parteneri care vor să investească în proiecte mari de infrastructură în România s-au adresat ministerului spunând că vor să investească în construcţia de autostrăzi. "Nu problema finanţării o avem, ci mai degrabă capacitatea administrativă a statului de a implementa aceste proiecte de infrastructură mare în România", afirmă Lucian Bode.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
Lucian Bode a catalogat, joi seară, într-o emisiune la Realitatea Plus, drept "o mizerie marca PSD" parteneriatul public-privat încheiat pentru realizarea Autostrăzii Unirii. Bode a spus că există bani alocaţi pentru revizuirea studiului de fezabilitate necesar acestui proiect.
 
"Aici, altă mizerie marca PSD, parteneriat public-privat. Noi avem fonduri europene alocate pentru Târgu Mureş - Târgu Neamţ - Ditrău, 200 de kilometri. Acolo se realizează studiul de fezabilitate, în septembrie se predă studiul de fezabilitate, după care mai au termen patru luni pentru a preda toate avizele necesare pentru a putea scoate la licitaţie respectivul tronson. De la Iaşi la Ungheni avem, în bugetul pe 2020, 16 milioane de lei alocaţi, toţi banii necesari, pentru finalizarea studiului de fezabilitate, revizuire studiul de fezabilitate pe acest tronson. Pe tronsonul Iaşi - Ungheni avem, în acest moment, revizuirea studiului de fezabilitate cu toţi banii alocaţi pentru a finanţa revizuirea studiului de fezabilitate, fonduri europene, banii se întorc din fonduri europene. Pe acest tronson, PSD, ca să-i amăgească pe oameni, au spus facem un PPP între Târgu Neamţ - Iaşi. Am anulat acest parteneriat public-privat, preluăm acest obiectiv la Ministerul Transporturilor, ne ducem către Comisia Europeană, solicităm finanţare pentru revizuire studiu de fezabilitate şi anul viitor putem spune că avem studiul de fezabilitate revizuit, o documentaţie matură, de la Târgu Mureş până la Ungheni şi venim şi spunem: oameni buni, atâta costă acest obiectiv. De unde-l finanţăm? De la bugetul de stat, cu fonduri europene, cu parteneri externi?,” a afirmat Lucian Bode.
 
Ministrul Transporturilor a spus că mai mare decât problema finanţării este cea legată de capacitatea autorităţilor de a implementa mari proiecte de infrastructură. 
 
"Să ştiţi că cei mai importanţi posibili parteneri financiari externi au venit la minister, unii deja a doua oară de când sunt în fruntea ministerului, ne-au căutat şi ne-au spus: vrem să devenim parteneri, să finanţăm obiective strategice, obiective de infrastructură mare în România. Nu problema finanţării o avem, ci mai degrabă capacitatea administrativă a statului de a implementa aceste proiecte de infrastructură mare în România”, a mai spus Lucian Bode.
viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.