Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, susţine schimbarea metodei de predare din cea disciplinară în cea interdisciplinară."Noi avem o predare disciplinară, în timp ce evaluările pentru analfabetismul funcţional sunt făcute, testele PISA, interdisciplinar. Noi îi învăţăm pe copii separat biologie, chimie, fizică, după care ne aşteptăm să înţeleagă interdisciplinar şi să răspundă conform acestor întrebări. (...) Până când nu vom face acest lucru, nu vom putea spera la îmbunătăţire radicală a ratei de analfabetism care ne plasează pe ultimele locuri din Europa", afirmă el.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
Întrebat duminică seară, într-o emisiune televizată, în legătură cu rata analfabetismului funcţional în rândul elevilor români, ministrul Educaţiei a făcut trimitere la Alexandru Ioan Cuza care spunea că "a pricepe e mai important decât a şti”, Sorin Cîmpeanu subliniind, la rândul său, importanţa înţelegerii materiei predate.
 
Cîmpeanu a arătat că este nevoie de schimbarea urgentă a metodei de predare din învăţământul românesc pentru ca performanţele slabe înregistrate de elevii români la testele PISA să se îmbunătăţească.
 
"Cu această problemă ne confruntăm din cauza faptului că noi avem o predare disciplinară, în timp ce evaluările pentru analfabetismul funcţional sunt făcute, testele PISA, interdisciplinar. Noi îi învăţăm pe copii separat biologie, chimie, fizică, după care ne aşteptăm să înţeleagă interdisciplinar şi să răspundă conform acestor întrebări. Acest lucru se va schimba în momentul în care vom reuşi să îi învăţăm pe copii în aşa fel încât să facă faţă acestor teste. Acest lucru nu se poate face de azi pe mâine, dar acest lucru trebuie neapărat făcut, cât mai urgent posibil. Până când nu vom face acest lucru, nu vom putea spera la îmbunătăţire radicală a ratei de analfabetism care ne plasează pe ultimele locuri din Europa. Este trist, este foarte trist şi foarte îngrijorător. Acum, cu ceea ce ne-a adus pandemia, evident că peste problemele cronice se adaugă aceste probleme generate de pandemie. Din păcate, este foarte important să avem testările PISA şi insist şi susţin importanţa acestor testări, ştiu că este foarte puţin probabil să ne aşteptăm la o îmbunătăţire importantă a rezultatelor pentru testele PSA, deci a ratei de analfabetism funcţional”, a declarat Sorin Cîmpeanu la Antena 3. 
 
Rezultatele testelor PISA 2018 au arătat că România avea cele mai slabe rezultate din ultimii 9 ani la acest tip de evaluare. Scorul obţinut a fost în scădere faţă de ultimele două testări la care România a participat (în anii 2012 şi 2015) la toate cele trei domenii testate: citire, matematică şi ştiinţe, potrivit rezultatelor PISA 2018 publicate de către directoratul pentru Educaţie al Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OECD). Procentul de analfabetism funcţional este de 44%, în medie, în creştere faţă de 2015.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.