Ministerul Educaţiei anunţă, miercuri, punerea în dezbatere publică a Ghidul solicitantului pentru apelul de proiecte ”Pedagogie digitală pentru cadrele didactice din învăţământul preuniversitar”. Bugetul programului este de 80 de milioane de euro.
”Am pus în consultare publică Ghidul solicitantului pentru apelul de proiecte «Pedagogie digitală pentru cadrele didactice din învăţământul preuniversitar». Alocăm 80 milioane de euro pentru formarea a cel puţin 100.000 de cadre didactice în dezvoltarea competenţelor-cheie pentru Pedagogie digitală, în special pentru formarea cadrelor didactice din zonele rurale şi din alte medii defavorizate, care vor avea prioritate în selecţia grupului ţintă”, a transmis, miercuri, Ministerul Educaţiei.
Sursa citată a precizat că pot depune proiecte instituţiile de învăţământ superior publice sau private, acreditate sau autorizate provizoriu, dar şi furnizori publici sau privaţi de formare continuă.
15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
Potrivit Ghidului solicitantului, în perioada pandemiei, metoda tradiţională de învăţare a fost sistată la nivel mondial, majoritatea instituţiilor de învăţământ fiind nevoite să treacă, într-un mod rapid, la metode digitale, într-un mediu de învăţare online.
”Predarea online necesită un foarte bun echilibru între deţinerea competenţelor didactice şi a cunoştinţelor tehnice specifice. Predarea online, comparativ cu predarea faţă în faţă, devine o opţiune din ce în ce mai prezentă în ultimii ani în toate sistemele educaţionale, aducând multe beneficii atât cadrelor didactice, care, pe lângă abilităţile profesionale didactice, doresc să-şi continue formarea profesională prin dobândirea de noi abilităţi, cât şi elevilor, deoarece sprijină flexibilizarea, individualizarea şi eficientizarea învăţării”, se arată în dociment.
Potrivit acestuia, ”profesorii au nevoie de un set de competenţe din ce în ce mai larg şi mai complex”.
”În special, omniprezenţa dispozitivelor digitale şi rolul de a ajuta elevii să devină competenţi, inclusiv digital, în societatea actuală şi pentru profesiile viitorului, impun cadrelor didactice să-şi dezvolte propriile competenţe digitale la un nivel cât mai avansat (...) Educaţia digitală are avantaje multiple, cu precădere din perspectiva resurselor umane şi a celor financiare, reprezentând, pe de-o parte, o metodă de creştere a eficienţei activităţilor de predareînvăţare-evaluare (rentabilitate crescută din punct de vedere financiar şi flexibilizarea timpului alocat pentru activităţi didactice), cât şi, pe de altă parte, un sprijin suplimentar pentru elevi şi profesori de a accesa resurse educaţionale, subiecte noi, de interes pentru generaţia actuală de elevi, instrumente tehnice de actualitate şi metode didactice inovative”, se mai arată în dociment.
Cei care l-au realizat apreciază, îmsă, că ”educaţia online nu este lipsită de provocări: lipsa platformelor de învăţare cu acces gratuit, universal, lipsa resurselor educaţionale deschise pentru toate disciplinele şi pentru toate nivelurile de educaţie, adaptarea insuficientă la nevoile copiilor în risc de excluziune sau a celor cu oportunităţi reduse”.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.