Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN) a anunţat, joi, că au fost admise 104 proiecte de manuale şcolare pentru elevii din învăţământul preuniversitar de stat, 72 fiind respinse. Ofertanţii pot contecta rezultatul licitaţiei în termen de zece zile. Pentru asigurarea unor manuale şcolare de calitate, au fost regândite punctajele, astfel încât evaluarea s-a centrat pe criterii precum corectitudinea manualului din punct de vedere ştiinţific, corelarea cu programa şcolară şi adecvarea conţinutului la vârsta elevului.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Ca urmare a derulării procedurii de licitaţie deschisă în vederea asigurării manualelor şcolare, în anul şcolar 2019 – 2020, pentru elevii din învăţământul preuniversitar de stat, Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, în calitate de autoritate contractantă, a comunicat ofertanţilor astăzi, 13 iunie 2019, rezultatele evaluării calităţii ştiinţifice a proiectelor depuse. Astfel, au fost admise 104 proiecte de manuale şcolare şi respinse 72. Din cele 72 de proiecte, 17 au fost respinse ca fiind „neconforme” şi 55 au fost respinse, având mai puţin de 95 puncte”, a transmis, joi seară, MEN.

Sursa citată a precizat că rezultatele au fost comunicate ofertanţilor, care au dreptul de a contesta rezultatele în termen de 10 zile de la primirea comunicării.

Licitaţia a fost lansată pentru manualele de clasa a VII-a, precum şi pentru manualele şcolare necesare elevilor din clasele I-VI pentru care, fie nu au existat oferte în anii trecuţi, fie acordurile cadru încheiate în urma achiziţiilor anterioare au încetat.

Ofertanţii au depus 176 proiecte de manuale şcolare. Au fost înscrise oferte pentru toate disciplinele din trunchiul comun pentru clasa a VII-a şi pentru o bună parte din disciplinele de clasa a VI-a rămase neofertate în anul 2018.

Nu au fost depuse oferte pentru disciplinele care presupun un tiraj redus al manualelor şcolare.

”În vederea evaluării calităţii ştiinţifice a proiectelor de manuale şcolare au fost cooptaţi, prin apel public, în calitate de experţi, profesori din învăţământul superior sau preuniversitar, care au titlul ştiinţific de doctor sau cel puţin gradul didactic I. Evaluarea calităţii ştiinţifice a conţinutului fiecărui proiect a fost realizată de către cinci experţi cooptaţi. Conform metodologiei, un proiect de manual şcolar poate fi acceptat, dacă întruneşte minimum 95 de puncte din 100 de puncte posibile”, a mai transmis MEN.

Pentru asigurarea unor manuale şcolare de calitate,  prin OMEN nr. 3103/2019 au fost regândite punctajele aferente descriptorilor de calitate, astfel încât evaluarea s-a centrat pe criterii precum corectitudinea manualului din punct de vedere ştiinţific, corelarea cu programa şcolară, adecvarea conţinutului la vârsta elevului etc.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.