Premierul Ludovic Orban afirmă că este nevoie o „îmbunătăţire, o fluidizare a procedurilor” care sunt aplicate în cazul celor infectaţi cu noul coronavirus şi al contacţilor acestora, el susţinând necesitatea de scurtare a timpului în care se face ancheta epidemiologică în cazul persoanelor diagnosticate cu COVID-19, pentru a dispune carantinarea contacţilor direcţi. „Urmărim unde s-a infectat persoana, dar ne interesează mai ales persoanele cu care a intrat în contact, să nu transmită virusul în comunitate”, a afirmat primul ministru.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”E clar că a crescut numărul de cazuri şi este nevoie de îmbunătăţire, o fluidizare a tuturor procedurilor, astfel încât orice cetăţean care a făcut un test să primească în timp imediat – aici pot să vă sun că viteza de procesare a testelor de diagnosticare a crescut, a verificat mai mute date – iar comunicarea să se facă iarăşi în timp util. De asemenea, obiectivul cel mai important este acela ca, imediat ce o persoană a fost diagnosticată pozitiv să se realizeze ancheta epidemiologică într-un termen cât mai scurt pe cât posibil în maxim maximorum 24 de ore dacă este posibil, astfel încât să fie identificate persoanele cu care a intrat în contact, să se poată dispune carantinarea până la testare a persoanelor care au intrat în contact cu fiecare persoană pozitivă”, a declarat premierul Ludovic Orban, sâmbătă după-amiază, la finalul unei vizite la DSP Bucureşti.

Acesta subliniat necesitatea creşterii numărului persoanelor implicate în efectuarea anchetelor epidemiologice, pe fondul creşterii numărului de îmbolnăviri, precizând că este de acord cu ideea conform căreia medicii de familie se pot implica în realizarea anchetelor epidemiologice.

”Cred că un medic de familie ar putea să aibă competenţa de a face anchete epidemiologice. Din punctul meu de vedere viteza lor este importantă. Urmărim unde s-a infectat persoana, dar ne interesează mai ales persoanele cu care a intrat în contact, să nu transmită virusul în comunitate”, a mai afirmat primul ministru.

Şeful Guvernului a precizat că în urma discuţiilor avute cu  reprezentanţii Direcţiei de Sănătate Publică Bucureşti a aflat care sunt aspectele care ar putea fi îmbunătăţite pentru o mai bună gestionare a crizei epidemiologice.

În ceea ce priveşte procedura de evaluare a stării de sănătate a pacienţilor despre care există suspiciunea de a fi fost infectaţi cu SARS-CoV-2, primul ministru spune că la ora actuală această evaluare se face doar în spitale unde există o perioadă de aşteptare care în unele cazuri creşte din cauza lipsei medicilor radiologi.

”Trebuie crescută capacitatea de radiologie prin detaşarea de persoane care să facă gărzi, pentru că nu se fac gărzi la radiologie”, a arătat premierul.

Ludovic Orban a vorbit şi despre necesitatea implementării unui soft dedicat cazurilor de COVID-19, care să fie folosit de toate instituţiile implicate în gestionarea cazurilor şi care să ducă la ”o comunicare mai bună”.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.