Ministrul Afacerilor Interne Lucian Bode, a precizat că principalul obiectiv al autorităţilor este deschiderea anului şcolar în siguranţă pentru elevi şi cadrele didactice. El a solicitat prefecţilor, în videoconferinţa de marţi de la Palatul Victoria, să facă un efort „conjugat şi bine coordonat” între toţi actorii implicaţi şi anume autorităţi locale şi centrale, conducerile unităţilor şcolare, părinţi şi profesori.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

„La nivelul MAI, prin intermediul structurilor teritoriale cu atribuţii atât pe componenta de ordine şi siguranţă publică, cât şi în ceea ce priveşte gestionarea situaţiilor de urgenţă, precum şi la nivelul instituţiei prefectului, am realizat o evaluare pe baza mai multor indicatori şi în coordonate mari această evaluare se prezintă astfel: am evaluat 16.952 unităţi de învăţământ preuniversitar. Dintre acestea, 10.780 unităţi nu sunt asigurate cu pază, iar 6.172 unităţi de învăţământ beneficiază de o formă de pază”, a explicat marţi Lucian Bode.

Acesta a dat asigurări că poliţiştii, jandarmii şi Poliţia Locală acţionează în zona şcolilor pentru a menţine ordinea şi siguranţa publică şi evitarea aglomerării la ieşirea din unităţile de învăţământ.

„Pentru asigurarea misiunilor de ordine publică, responsabilităţile au fost partajate între cele trei structuri care au atribuţii pe această zonă, mă refer la Poliţie, Jandarmerie şi Poliţie Locală. 90% din responsabilităţi revin Poliţiei Române. Totodată, prin prezenţa sporită pe teren a efectivelor din structurile MAI vom fi parteneri în acest efort comun de redeschidere a anului şcolar în condiţii de siguranţă. Activităţile de menţinere a ordinii publice la nivelul unităţilor şcolare, respectiv de îndeplinire a activităţilor pe linia situaţiilor de urgenţă, vor fi asigurate cu medie zilnică de 8.310 efective”, a completa ministrul de Interne.

El a prezentat şi soluţiile propuse în cazul situaţiilor de urgenţă.

„Au fost efectuate evaluări ale clădirilor din punct de vedere al asigurării mijloacelor de stingere a incendiilor şi al dotării cu instalaţii de detectare, semnalizare şi alarmare, respectiv al autorizării la incendiu. Astfel, din perspectiva securităţii la incendiu, dintr-un total de 25.539 clădiri, în care funcţionează unităţi şcolare, peste 17.500 nu fac obiectul autorizării, 4.171 sunt autorizate, iar altele 3.845 din fericire nu au nevoie de autorizaţie. În acest moment, aşadar, sunt autorizate 4.171 şi 17.500 nu fac obiectul autorizării. Împreună cu managementul şcolilor şi cu autorităţile locale trebuie să accelerăm procesul de autorizare, iar în paralel luate măsuri tehnice şi organizatorice menite să prevină producerea de incidente de natură să pună în pericol viaţa copiilor noştri”, a mai spus Bode.

Acesta a venit cu precizări şi în ceea ce priveşte încălzirea spaţiilor din unităţile de învăţământ şi funcţionarea mijloacelor de transport şcolar.

„Dacă raportăm la total unităţi de învăţământ, încălzirea nu este asigurată în 574 unităţi şcolare. Vorbim despre un procent de aproximativ 3,4%. Faptul că există astfel de unităţi reprezintă un aspect îngrijorător şi totodată o vulnerabilitate, fiind absolut necesar ca aceste deficienţe să fie rezolvate înainte de începerea sezonului rece. Pentru transportul elevilor, la nivel naţional au fost identificate 4.970 mijloace de transport şcolar, din care 524, aproximativ 10,5%, sunt nefuncţionale: 493 de microbuze şi 31 autobuze. Transportul elevilor de acasă la şcoală trebuie să se desfăşoare în condiţii de siguranţă, motiv pentru care mijloacele de transport destinate acestei activităţi trebuie întreţinute în mod corespunzător de către cei responsabili, pentru că este vorba despre viaţa copiilor noştri”, a mai explicat Lucian Bode.

Totodată, Bode a solicitat prefecţilor să se asigure că sunt respectate măsurile de protecţie şi prevenire a răspândirii COVID-19 în şcoli.

„Este important ca în următoarele trei săptămâni, până pe data de 13 septembrie, când va începe anul şcolar, să existe din partea tuturor celor prezenţi la această şedinţă de lucru o pregătire şi o coordonare a acţiunilor, astfel încât noul an şcolar să debuteze în cele mai bune şi sigure condiţii. În opinia mea, începutul anului şcolar 2021-2022 ne găseşte în faţa unor noi provocări instituţionale privind modul de acţiune şi gestionare eficientă a situaţiei pandemice. Avertismentele legate de noua tulpină Delta sunt legate de impactul ridicat pe care îl are în rândul tinerilor, chiar al copiilor, motiv pentru care atenţia trebuie să fie una sporită în mediul şcolar. Ne dorim cu toţii ca acest an şcolar să se deruleze în condiţii normale, şcolile să rămână deschise pe tot parcursul anului, iar cursurile să aibă loc în format fizic. Plecăm de la acest scenariu de lucru. De aceea, focusul principal trebuie să fie pe asigurarea unui cadru predictibil în care să fie respectate măsurile de protecţie, astfel încât să fie redus la minim riscul de transmitere a virusului”, a adăugat ministrul de Interne.

El a cerut prefecţilor să întreprindă acţiuni necesare în vederea prevenirii activităţilor infracţionale în mediul şcolar.

„O să închei cu o dimensiune aparte căreia vă rog să îi acordaţi atenţia cuvenită, şi anume prevenirea activităţilor infracţionale în mediul şcolar, astfel încât şcoala să rămână un spaţiu sigur pentru elevi şi pentru cadrele didactice, evident, propice dezvoltării tinerilor şi dedicat instruirii acestora”,a conchis Bode.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.