Liderul sindicatului Romatsa, Gabriel Tudorache, a declarat marţi, după decizia magistraţilor Tribunalul Bucureşti, care au stabilit că greva controloriilor de trafic a fost legală, că sindicaliştii au convenit suspendarea grevei, dar că această poate izbucni în orice moment dacă negocierile eşuează, după un avertisment cu 48 de ore înainte de încetarea lucrului.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
"Eram convinşi că nu am greşit cu absolut nimic, aveam dreptate în totalitate, ştim că justiţia este corectă şi nu ne-am făcut nicio clipă probleme că această greva a noastră ar putea fi ilegală", a arătat Tudorache la finalul procesului. 
 
El a mai precizat că, dacă negocierile nu vor continua cu Ministerul Transporturilor, greva va fi declanşată din nou, cu un avertisment de 48 de ore înainte.
 
"Convenţia încheiată astăzi cu Romatsa privind suspendarea grevei este în conformitate cu legea în ceea ce priveşte posibilitatea de a suspenda o greva generală pe termen nelimitat, cu specificaţia prevăzută în lege că, în orice moment în care negocierile vor eşua şi vom constata că iarăşi ne blocăm, putem declanşa greva, cu respectarea legii, nu de pe o zi pe ala, ci cu 48 de ore înainte, în orice moment. În momentul de faţă această convenţie a fost încheiată în primul rând pentru că nu am dorit nici la început şi nici acum să producem probleme unor oameni nevinovaţi care efectiv nu au absolut nicio vină. Am fost obligaţi să ajungem în această situaţie. Dovadă clară este că am fost chemaţi la minister înainte cu două zile de declanşarea grevei de avertisment, respectiv ieri, înainte cu o zi de declanşarea grevei generale. Acesta este motivul pentru care am ajuns în această situaţie. Pe de altă parte, am stabilit ieri anumiţi paşi împreună cu ministrul Transporturilor, anumiţi paşi care ar putea ajută la deblocarea celor 50 sau măcar o parte din ele din revendicările pe care le avem", a mai arătat Tudorache.  
 
Liderul de sindicat a mai precizat că cea mai mare problema a Romatsa în acest moment este lipsa controlorilor de trafic aerian. "În acest moment considerăm că există şanse că cel puţin pentru o perioadă, dacă nu apar alte evenimente, să nu fim obligaţi să anunţăm din nou greva generală. Cea mai importantă problema este lipsa majoră de personal, de controlori de trafic şi personal tehnic şi meteorolog. Acesta lipsă de personal a fost sesizată şi de Autoritatea Aeronautică Civilă din urmă cu 6 ani, nu de acum. Planul de performanţă a fost făcut în mod eronat şi reprezintă un proiect de buget pe cinci ani. Nu a prevăzut nicio angajare, ci, din contra, s-au angajat să reducă posturile", a încheiat Gabriel Tudorache, liderul sindical al Romatsa.
 
Tribunalul Bucureşti a decis, marţi după-amiază, că greva angajaţilor ROMATSA este legală, decizia nefiind definitivă.
 
Greva controlorilor de trafic aerian - declanşată la ora 9.00 - a fost suspendată la ora 13.00, dar liderii sindicali avertizau că nu este încheiat conflictul de muncă.
 
Pe durata grevei, şase zboruri operate de compania low-cost Ryanair au fost anulate marţi, 18 curse ce trebuiau să aterizeze pe aeroportul Henri Coandă au avut întârzieri de până la trei ore, în timp ce alte 16 curse ce trebuiau să decoleze au întârzieri de aproape două ore şi jumătate, potrivit datelor de pe site-ul Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB), care operează aeroportul din Otopeni.  La sosire, cea mai mare întârziere o are o cursă Blue Air care vine din Roma şi trebuia să aterize la Otopeni la ora 12.10, însă a fost programată pentru ora 15.00. La decolare, cea mai întârziere este la zborul Wizz Air de la Lisabona, care trebuia să aterizeze la ora locală 14.40 şi se estimează că va ajunge la ora 16.50.
 
 
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.