Primarul Capitalei, Gabriela Firea, intenţionează să înfiinţeze o Direcţie de Integritate în cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti, pentru prevenirea faptelor de corupţie şi a abuzurilor profesionale, potrivit unui proiect de hotărâre aflat pe ordinea de zi a şedinţei extraordinare de marţi a Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB).

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Desfăşurarea activităţii noii Direcţii va avea în vedere profesionalizarea funcţiei publice şi eficientizarea actului administrativ, dar şi informarea societăţii civile cu privire la drepturile şi obligaţiile pe care le are la îndemână pentru sprijinirea reformei administraţiei publice, se arată în expunerea de motive la proiectul de hotărâre a înfiinţării Direcţiei de Integritate.

"Având în vedere necesitatea prevenirii unor fapte de corupţie/abuzuri profesionale, stabilite în conformitate cu legislaţia în vigoare, se impune înfiinţarea la nivelul Primăriei Municipiului Bucureşti a unui canal de sesizare a unor eventuale abuzuri, lipsei de profesionalism, imparţialitate, nerespectarea îndatoririlor de serviciu sau legale, lipsă de confidenţialitate în legătură cu faptele, informaţiile sau documentele de care iau cunoştinţă în exercitarea funcţiei publice ori existenţa conflictului de interese şi a incompatibilităţilor”, potrivit documentului citat.

Evenimente
20 mai - Evenimentul News.ro “Energy Road - Energie la tine acasă”. Parteneri: AS & Partners, FPPG, Delgaz Grid, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Premier Energy, Romgaz
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei

Direcţia de Integritate din cadrul primăriei ar urma să îşi desfăşoare activitatea prin trei servicii: Serviciul de analiză a informaţiilor şi de cooperare interinstituţională, Serviciul metodologii, studii şi proiecţii anticorupţie/abuzuri profesionale şi Serviciul de monitorizare/verificare a activităţii structurilor din cadrul PMB şi subordonate.

Noul organism ar urma să funcţioneze ca structură distinctă în cadrul aparatului de specialitate al Primarului General, în subordinea directă a acestuia, având un număr de 25 de posturi.

Direcţia ar urma să întocmească periodic raportări şi informări cu privire la incidentele referitoare la eventualele fapte de corupţie şi de încălcare a integrităţii profesionale şi să declanşeze "acţiuni în vederea înlăturării acestora", precum şi să supravegheze măsurile coercitive dispuse.

Între atribuţiile Direcţiei se regăseşte şi aceea de a propune primarului general sesizarea organelor competente, "în condiţiile legii, pentru activităţile ce intră în sfera de competenţă a direcţiei".

De asemenea, una dintre atribuţiile noului organism este înfiinţarea unui canal de sesizare de către ceăţenii capitalei a abuzurilor profesionale şi a faptelor de corupţie, ca alternativă la celelalte linii telefonice puse la dispoziţia publicului de alte instituţii, pentru sesizarea faptelor de corupţie.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.