Guvernul a adoptat, joi, ordonanţa pentru modificarea articolului 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.55/2007 privind înfiinţarea Oficiului Român pentru Imigrări prin reorganizarea Autorităţii pentru străini şi a Oficiului Naţional pentru Refugiaţi, precum şi modificarea şi completarea unor acte normative. Actul normativ creează cadrul legal referitor la utilizarea aplicaţiei informatice portaligi.mai.gov.ro, dezvoltată de Inspectoratul General pentru Imigrări (IGI), astfel încât atât solicitanţii interesaţi de utilizarea acesteia, dar şi instanţele de judecată, să aibă o reprezentare clară a regimului juridic al solicitărilor iniţiate.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Prin utilizarea aplicaţiei informatice, solicitanţii au posibilitatea de a efectua programări pentru prezentarea ulterioară la formaţiunile teritoriale ale IGI, precum şi de a  încărca, în prealabil, documentele care stau la baza respectivelor cereri, pentru a facilita ulterior verificarea la ghişeu a acestora, mai arată comunicatul de presă al Executivului.

Încărcarea documentelor în portal nu echivalează cu depunerea cererii de prelungire a dreptului de şedere, pentru aceasta străinii fiind obligaţi să se prezinte la ghişeu.

Potrivit noilor reglementări, se are în vedere crearea cadrului normativ necesar asigurării respectării exigenţelor în materia protecţiei datelor cu caracter personal, mai spune sursa citată.

Digitalizarea procesului de depunere a solicitărilor va crea beneficii şi va diminua costuri prin reducerea timpului alocat îndeplinirii diferitelor cerinţe, precum şi prin crearea unei predictibilităţi mai mari în accesarea serviciului public.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.