Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu anunţă că toate cele 4 loturi ale tronsonului de cale ferată Caransebeş - Timişoara – Arad (162,19 km) au constructori desemnaţi.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
Grindeanu a scris pe Facebook că astăzi a fost desemnat constructorul pentru modernizarea liniei de cale ferată pe secţiuna Lugoj – Timişoara Est (lotul 2). 
 
”Contractele au ca principal scop creşterea până la 160 de km/h a vitezei de circulaţie a trenurilor de călători şi până la 120 de km/h a trenurilor de marfă. Pentru finalizarea proiectării şi a lucrărilor pe Lotul 2 (Lugoj – Timişoara Est), constructorul spaniol are la dispoziţie 42 de luni, după semnarea contractului”, arată ministrul Transporturilor. 
 
Potrivit lui Grindeanu, valoarea modernizării celor 54,13 km ai acestui lot se ridică la 1,916 miliarde de lei (fără TVA), sumă asigurată prin PNRR.
 
Principalele lucrări prevăzute în contract vizează:
 
- îmbunătăţirea geometriei traseului şi sporirea capacităţii portante a căii pentru a permite circulaţia trenurilor cu viteza de până la 160 km/h;
- modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare, adaptând capacitatea de exploatare la volumul de trafic şi la necesităţile tehnologice;
- modernizarea clădirilor staţiilor de călători, construirea de pasarele şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
- dublarea liniei;
- consolidarea podurilor şi a podeţelor, îmbunătăţirea sistemelor de drenaj, a terenului de fundare şi a terasamentelor;
- ridicarea niveletei căii şi protecţia antierozională a terasamentului de cale ferată în zonele inundabile;
- montarea panourilor fonoabsorbante sau a unor soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferată care străbat localităţi;
- montarea unor instalaţii de centralizare electronică şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
- modernizarea echipamentului de telecomunicaţii;
- montarea de încălzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în staţii, în halte de mişcare şi la ramificaţii, pentru a combate efectele înzăpezirii liniei CF.

 

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.