Daniela Vişoianu, expert în educaţie, susţine că admiterea este un proces de stratificare, iar stratificarea aduce inechitate. Ea a menţionat că stratificarea se referă la clase sociale, iar discuţia aceasta despre clase sociale, stratificare nu trebuie să o avem în sistemul public de învăţământ. ”Când antrenezi un copil pentru nişte examene, el nu mai este într-un proces natural de învăţare, nu absoarbe ceea ce i s-ar potrivi lui”, argumentează Vişoianu.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
“Admiterea este un proces de stratificare, stratificarea aduce inechitate. Stratificarea se referă pe scurt la clase sociale. Discuţia aceasta despre clase sociale, stratificare nu trebuie să o avem în sistemul public. Dacă vrei o seră în care să îţi creşti copiii, ai diverse alternative, nu construieşti sere în interiorul sistemului public”, a declarat Daniela Vişoianu, luni, la Prima News. 
Ea a menţionat că atunci când un copil este antrenat pentru nişte examene el nu mai este într-un proces natural de învăţare şi nu absoarbe ceea ce i s-ar potrivi.
“Una din provocările sistemului de admitere este minciuna în care trăiesc familiile şi părinţii, inclusiv ai copiilor care vor să facă performanţă. Când antrenezi un copil pentru nişte examene, el nu mai este într-un proces natural de învăţare, nu absoarbe ceea ce i s-ar potrivi lui. El e condiţionat că se ducă către anumite domenii, condiţionat să obţină un rezultat bun la matematică. Sunt multe familii pe care le întrebi în clasa a VII-a sau în clasa a VIII-a, dar copilul tău către ce se duce? Are gândire logică, matematică, îi place cu raţionamentul, îl vezi cu o inteligenţă intuitivă, practică sau alte chestiuni”, a mai explicat Daniela Vişoianu. 
Ea a mai transmis ce se întâmplă când un elev ajunge într-o clasă care nu i se potriveşte. 
“Nu există o frică semnificativ mai mare pentru un părinte decât frica că ar fi putut să facă lucruri pentru copilul lui şi nu le-a făcut. Şi atunci facem mai multe lucruri, dar nu ne mai dăm seama unde e copilul, la ce e bun. Şi intră la colegiul centenar cu 9,50, 9,80 pentru că el are toate datele naturale să aibă o carieră de succes, să aibă o viaţă foarte bună, dar poate nu are datele naturale să stea în mediul competitiv care se creează într-o astfel de clasă la un colegiu centenar. Nu îi place pentru că nu i se pare cu miză când ajunge să aleagă şi apoi în clasa a IX-a gâfâie sau în clasa a XI-a se gândeşte să se transfere de la real la uman pentru că e bacul mai uşor. Nu are bacalaureat la matematică. Dacă nu avem conversaţiile astea în clasa a VII-a, a VIII-a şi nu pregătim un traseu mai bun pentru copii în care o alegere a copilului sau familiei să conteze cu adevărat”, a mai afirmat Daniela Vişoianu.
Ea a precizat că prin sistemul actual de repartizare a elevilor copii pot ajunge la unităţi de învăţământ pe care nu le-au dorit nici ei, nici familiile lor. 
“În momentul ăsta avem o loterie. Când bifezi acele opţiuni şi ai un copil care are media de admitere de 9.50 te gândeşti că aş vrea să ajungă la Şincai pentru că este aproape de casă. Pun Şincai prima variantă, dar dacă nu intră la Şincai, mai pun încă trei, patru licee egale cu Şincai ca reputaţie, dar care sunt în altă parte. Nu este preferinţa nici a familiei, nici a copilului. Copilul se rupe de colegi când apar astfel de distribuiri aleatorii. Dacă aş combina soluţia de admitere ar trebui să conteze şi domiciliul şi apropierea undeva cu un procent 5%, 10%”, a mai declarat Daniela Vişoianu.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.