Directorul medical al Institutului de Gerontologie şi Geriatrie „Ana Aslan”, Gabriel Ioan Preda, a fost demis, joi, de Consiliul de Administraţie al unităţii sanitare, în urma neregulilor privind achiziţiile şi sporurile plătite ilegal, descoperite când au fost făcute verificări de către Corpul de control al ministrului Sănătăţii.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"Decizia de revocare a directorului medical vine după ce Corpul de control al ministrului Sănătăţii a arătat nereguli grave în privinţa achiziţiilor făcute de unitatea sanitară, sporuri plătite ilegal şi încheiarea unor contracte fără respectarea legii, în defavoarea spitalului”, potrivit Ministerului Sănătăţii.

Agenţia Naţională de Integritate constatase, în 2015, că Gabriel Ioan Prada a fost în incompatibilitate şi în conflictul de interese în materie penală, a precizat sursa citată.

Ministerul Sănătăţii (MS) a anunţat, în 28 august, că a sesizat Parchetul Judecătoriei Sectorului 1 pentru a face cercetări privind posibile fapte penale la Institutul “Ana Aslan”, constatate în urma verificărilor făcut de Corpul de control, care a propus demiterea directorului medical al unităţii sanitare.

În urma verificărilor făcute la Institutul Naţional de Gerontologie şi Geriatrie "Ana Aslan”, Corpul de control al ministrului Sănătăţii a stabilit că există indicii privind o fraudare a procedurilor de achiziţie publică în cazul reactivilor pentru laborator.

Corpul de control a identificat posibilitatea ca unele caiete de sarcini să fi fost întocmite astfel încât la procedura de achiziţie să participe o singură firmă, ceeea ce a limitat accesul altor competitori, arată Ministerul Sănătăţii.

De asemenea, în raport se arată că în laboratorul de analize medicale al institutului, în perioada mai 2014 - august 2016, au fost făcute analize pentru diverse persoane neasigurate, posibil rude ale salariaţilor, în valoare estimată totală de 102.742 de lei.

O altă situaţie descoperită de Corpul de control a fost cea a unor sporuri plătite ilegal.

Echipa de control a constatat probleme şi în privinţa medicamentelor, fiind găsite neconcordanţe între cantităţile scoase din farmacie sau policlinică şi foile de observaţie ale pacienţilor. Există suspiciunea că aceste medicamente nu au fost prescrise pacienţilor, dar decontate. Mai mult, există şi discrepanţe la cantităţile de medicamente raportate în bonurile de consum şi foile de observaţie ale pacienţilor. Dintr-o cantitate de 20.000 de fiole de Gerovital achiziţionate de spital, 1.430 nu se regăsesc în foile de observaţie.

Corpul de control al ministrului Sănătăţii a mai constatat că au fost încheiate contracte fără respectarea legii pentru închirierea de spaţii către mai multe societăţi comerciale. Astfel, au fost semnate cinci contracte cu mai multe firme, chiar dacă Legea 95/2006 prevede că un spaţiu poate fi închiriat de spitale numai către alţi furnizori de servicii medicale. De asemenea, nu există acordul Ministerului Sănătăţii pentru închirierea acestor spaţii conform prevederilor HG nr. 517 din 1991. Raportul Corpului de Control impune rezilierea contractelor, în condiţiile legii.

Corpul de control a verificat şi achiziţia de servicii de curăţenie şi a constatat că un contract atribuit prin licitaţie publică deschisă în 2012 către o firmă a fost realizat în baza caietului de sarcini în care este prevăzută o suprafaţă totală pentru curăţenie, igienizare, dezinfectare de 95.700 de metri pătraţi. Cu toate acestea, anexele caietului de sarcini indică o suprafaţă de 119.165 metri pătraţi.

Ministrul Sănătăţii, Vlad Voiculescu, a reconfirmat-o atunci în funcţia de manager pe Silvi Ifrim, ale cărei sesizări au dus la desfăşurarea acţiunilor de control. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.