Ministrul Daniel David a declarat, joi, că noul mandat la ministerul Educaţiei este unul de reforme şi pentru criză, el arătând că vede 10 reforme pentru zona de Educaţie şi de Cercetare. Ministrul a anunţat că speră ca până la sfârşitul anului să anunţe licitaţia pentru manualele de liceu iar până în toamnă, propunerile pentru evaluarea naţională.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Dacă primul mandat a fost gândit într-o logică de optimizare, de diagnostic, al doilea mandat, simplu şi direct spus, trebuie să-l vedem aşa cum este, adică un mandat în situaţii de criză şi un mandat pentru reforme. Deci este un mandat de reforme şi pentru criză”, a spus ministrul Daniel David, într-o conferinţă de presă în care şi-a prezentat priorităţile pentru al doilea mandat la Educaţie.

El a precizat că sunt 10 reforme majore pe care le vede în acest moment pentru zona de Educaţie şi de Cercetare.

Ministrul a arătat că speră ca până la sfârşitul anului să anunţe licitaţia pentru manuale şi anul viitor să înceapă formarea profesorilor pe baza noilor conţinuturi iar din anul şcolar 2026-2027, să avem prima generaţie care începe clasa a 9 a într-o nouă logică curriculară.

”Asta este prima reformă majoră legată de curriculum la nivel de liceu”, a arătat ministrul David, adăugând că ulterior se vor extinde şi la celelalte niveluri, învăţământ primar, gimnazial şi componenta de educaţie timpurie, dar să vor face analize, pentru că în unele zone au de îmbunătăţit conţinutul, în alte zone să schimbe manualele.

Reforma numărul doi prezentată de ministrul educaţiei este o reformă a evaluării.

”Aici chiar trebuie să încheiem şi să avem standarde de notare şi evaluare”, a subliniat ministrul.

David a mai anunţat că până în toamnă va veni cu acele modele privind schimbările la evaluarea naţională, mai multe competenţe, materii.

”Vom veni cu o propunere, până în toamna acestui an, pe care să o discutăm public şi vom alege o variantă larg acceptată în sistem, nu se pune problema să intre anul viitor, sau foarte repede, avem vreme să ne aşezăm şi să o gândim bine, dar cu siguranţă până în toamnă voi veni cu un model concret pe care o să vi-l propun”, a arătat ministrul educaţiei.

Ministrul a anunţat că va propun un proiect, un model, până în toamna anului 2025, atât pentru a întări statutul de titular

”Când am vorbit despre regândirea titularizării, mulţi au avut în minte ideea că vrem să renunţăm la statutul de titular. Nu vrem să renunţăm. Vreau să întăresc statutul de titular, dar vreau în acelaşi timp ca oamenii care sunt buni şi care merită să intre mai uşor în sistem să nu trebuiască să dea examene peste examele pentru a rămâne în sistem, în condiţii în care ei sunt performanţi în ceea ce fac în zona educaţională”, a explicat ministrul. 

 

El a mai afirmat că îşi propune redefinirea arhitecturii universitare. ”Aici este foarte important să dăm viaţă lucrurilor pe care le-am făcut privind misiunea universităţilor. Deocamdată ne-am bazat pe autoevaluare. Acum aşteptăm să vedem cum se exprimă misiunea respectivă în activităţile acestor universităţi. O să le susţinem acolo unde putem. Când sunt supuse proceselor de evaluare, o să avem grijă ca procesele de evaluare să fie chiar congruente cu misiunea pe care şi-au asumat universităţile, nu cu altceva”, a spus David. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.