Firma de salubritate deţinută de Consiliul Local (CL) Piteşti, SC Salubritate 2000 SA, a plătit, timp de zece ani, unei companii concurente, peste zece milioane de lei pentru închirierea unor utilaje, cu aceşti bani putând cumpăra 39 de autospeciale pentru colectarea deşeurilor. Curtea de Conturi a stabilit că deciziile de a plăti chirie în loc să investească au aparţinut Consiliului de Administraţie şi Adunării Generale a Acţionarilor, respectiv Consiliului Local Piteşti, între timp, membri din conducerea firmei primind ilegal zeci de mii de lei sub formă de indemnizaţii.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Managementul SC SALUBRITATE 2000 SA Piteşti, având ca şi componente conducerea executivă, Consiliul de Administraţie şi Adunarea Generală a Acţionarilor, respectiv Consiliul Local Piteşti, nu a acordat atenţia cuvenită, în toate cazurile, organizării şi desfăşurării activităţii entităţii cu respectarea principiilor economicităţii, eficienţei şi eficacităţii în administrarea patrimoniului, precum şi în utilizarea fondurilor publice. În acest sens echipa de control a constatat că managementul SC SALUBRITATE 2000 SA Piteşti, având ca şi componentă conducerea executivă, Consiliul de Administraţie şi Adunarea Generală a Acţionarilor, respectiv Consiliul Local Piteşti, a ales sa plătească, în perioada 2005-2015, către o societate concurentă, respectiv, SC FINANCIAR URBAN SRL, în baza Contractului de închiriere nr. 803/08.03.2005 o chirie în sumă totală de 10.146.139,71 lei în loc să investească pentru asigurarea tehnologizării propriei societăţi în vederea desfăşurării unei activităţi profitabile”, este concluzia raportului Curţii de Conturi pe anul 2015, în urma controlului financiar făcut la SC Salubritate 2000 SA Piteşti.

Auditorii Curţii de Conturi au concluzionat că ”prin capitalizarea sumei de 10.146.139,71 lei s-ar fi putut achiziţiona un număr de aproximativ 39 utilaje MAN colector deşeuri verzi al cărui preţ era de 60.900 euro, adică 260.104 lei, la un curs mediu leu/euro aferent perioadei menţionate”.

Acelaşi document arată că auditorii au constatat efectuarea de plăţi nelegale în valoare de zeci de mii de lei acordate de Salubritate 2000 unor membri din conducerea firmei.

Astfel, Curtea de Conturi a constatat că s-a plătit nelegal suma totală de 77.974 lei, drepturi de natură salarială şi alte avantaje constând în indemnizaţie de membru în cadrul Consiliului de Administraţie şi tichete de masă, acordate necuvenit directorului general al Salubritate 2000.

De asemenea, firma de salubritate a CL Piteşti a alocat ilegal suma totală de 20.843 lei, reprezentând indemnizaţii acordate necuvenit membrilor şi preşedintelui Consiliului de Administraţie al SC Salubritate 2000 SA Piteşti, în perioada 01 ianuarie 2014 – 30 aprilie 2015, pentru care s-au calculat accesorii fiscale în sumă estimată de 4.955 lei, precizează Curtea de Conturi.

Potrivit site-ului oficial al companiei, SC Salubritate 2000 SA are ca acţionar unic Consiliul Local Piteşti şi desfăşoară activităţi de colectare, depozitare, transport al gunoiului menajer, dar şi de deratizare şi dezinsecţie în municipiul Piteşti şi în comunele limitrofe acestuia.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.