Educaţia nu înseamnă doar elita de olimpici şi facultăţile care au intrat în top 500 mondial, ci baza - învăţământul profesional, calificările care să permită o forţă de muncă necesară pieţei, a declarat ministrul Muncii, Dragoş Pîslaru, joi, la conferinţa "Deficitul de angajaţi calificaţi. Cum pot fi “reînviate” şcolile profesionale din România?”. "Avem nevoie de o ţară în care munca este elementul primordial, şi nu nemunca. Avem nevoie de o ţară în care înţelegem că educaţia nu înseamnă doar elita de olimpici", a spus ministrul Muncii.
”Vorbim de două fenomene: partea de învăţământ dual şi partea care să ne permită să scoatem oamenii care au abandonat ideea de a-şi căuta un loc de muncă. Noi nu mai avem două Românii. Acest mesaj de unitate pe care vi-l dau acum poate părea uşor idealist, dar e foarte important. Avem nevoie de o ţară în care munca este elementul primordial, şi nu nemunca. Avem nevoie de o ţară în care înţelegem că educaţia nu înseamnă doar elita de olimpici şi câteva facultăţi care au intrat în top 500, ci înseamnă baza învăţământului profesional, calificările care să permită o forţă de muncă necesară pentru creştere economică”, a explicat ministrul Dragoş Pîslaru.
CITEȘTE ȘI CONFERINŢA NEWS.RO: Pîslaru, despre învăţământul profesional - Este o oarecare ipocrizie când se arată preocupare, dar de fapt sunt închise şcolile de meserii CITEȘTE ȘI CONFERINŢA NEWS.RO: Secretar de stat în Ministerul Educaţiei - Accentul în educaţie trebuie pus pe soft skills, iar acestea nu sunt dobândite prin disciplinele predate la şcoală, ci prin modul în care sunt predate”Avem în acest moment o credinţă artificială că sectorul privat îşi face treaba şi merge înainte şi sectorul public poate să stea şi să se retragă, ca să nu încurce”, a spus ministrul, care a adăugat că ”într-un stat care are ambiţia de a se dezvolta trebuie să existe ambele părţi implicate”.
Ministrul Muncii a trecut succint în revistă obiectivele de anul acesta privind lucrurile care reflectă în mod integrat educaţia profesională.
CITEȘTE ȘI CONFERINŢA NEWS.RO: Pîslaru - Fenomenul de "a ţine sub capac zona de învăţământ profesional" a fost în paralel cu zona de discreditare a învăţământului superior CITEȘTE ȘI CONFERINŢA NEWS.RO: Preşedintele Coaliţiei pentru Educaţie - Generaţia Y este una pierdută pentru muncă”Învăţământul dual - schimbarea legislatiei, pe partea legată de formarea profesională continuă, astăzi vom avea o Ordonanţă de Urgenţă (OUG) care reface o problemă stricată în ceea ce priveşte formarea preofesională continuă, care a fost mult timp blocată între ministerul Educaţiei şi cel al Muncii, avem programul de măsuri active, care a intrat în vigoare la începutul acestei săptămâni, şi prin acest proces să începem să aducem înapoi diaspora şi să prevenim plecarea de forţă de muncă”, a arătat ministrul Pîslaru.
CITEȘTE ȘI CONFERINŢA NEWS.RO: Ministrul Muncii - Noi încă ne raportăm la educaţie într-un mod individualist. Nu ne putem abţine să întrebăm copilul, când ia o notă, "dar ăla cum a luat 10?" CITEȘTE ȘI CONFERINŢA NEWS.RO: Mona Nicolici, OMV Petrom - Ar trebui ca autorităţile să ia în calcul şi evaluarea psihologică a copiilor care intră în învăţământul profesional. Unii provin din familii defavorizate şi au probleme majoreLa conferinţa "Deficitul de angajaţi calificaţi. Cum pot fi “reînviate” şcolile profesionale din România?”, organizată de Agenţia de presă News.ro în parteneriat cu OMV Petrom participă şi secretarul de stat în Ministerul Muncii Valentin Ionescu şi secretarul de stat în Ministerul Educaţiei Sorin Costreie, alături de reprezentanţi ai companiilor, oameni de afaceri, reprezentanţi ai asociaţiilor şi fundaţiilor care derulează proiecte în domeniul educaţiei, consultanţi, traineri, manageri de resurse umane, tema principală fiind soluţiile şi strategiile de reducere a deficitului de angajaţi calificaţi din România.
CITEȘTE ȘI CONFERINŢA NEWS.RO: Raport ICCV: Bugetul alocat învăţământului secundar superior în 2012, cel mai mic din Uniunea Europeană - 0,58% din PIB CITEȘTE ȘI CONFERINŢA NEWS.RO: Mona Nicolici, OMV Petrom - Ar trebui ca autorităţile să ia în calcul şi evaluarea psihologică a copiilor care intră în învăţământul profesional. Unii provin din familii defavorizate şi au probleme majore
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.
Citește și...