Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat, vineri, că a reziliat contractul pentru modernizarea sectorului cuprins între A1 şi DN 7 al Centurii Bucureşti, întrucât lucrările nu au mai avansat din noiembrie anul trecut. Lucrările ar fi trebuit să fie gata în august 2014.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Decizia a fost luată după ce s-a constatat că asocierea SC Delta ACM 93 SRL & Azvirt LLC & SC Maxidesign SRL a abandonat practic şantierul deschis încă din mai 2013, se arată într-un comunicat de presă transmis de CNAIR.

"După mai multe întârzieri imputabile antreprenorului, progresul fizic în şantier a ajuns la 86,5 % în luna noiembrie a anului trecut, însă de atunci acesta nu a mai derulat nici o activitate. În plus s-a observant că lucrările efectuate în anii anteriori au început să se degradeze. CNAIR S.A. i-a transmis antreprenorului nu mai puţin de 5 notificări, prin care a cerut acestuia să finalizeze lucrarile restante", scrie în comunicat.

Pentru a urgenta finalizarea proiectului, CNAIR s-a ocupat inclusiv de întocmirea documentaţiilor necesare exproprierii suprafeţelor de teren afectate de lucrări, deşi această obligaţie revenea antreprenorului, conform contractului.

După finalizarea procedurilor de reziliere, se va decide modalitatea de continuare a lucrărilor restante, mai spun reprezentaţii CNAIR.

"Ca urmare a rezilierii contractului, antreprenorului (asocierea SC Delta ACM 93 SRL & Azvirt LLC & SC Maxidesign SRL) i se vor percepe penalităţi de întârziere, i se va reţine garanţia de bună execuţie, în cuantum de 10% din valoarea contractului şi i se va emite un certificat negativ, care nu îi va mai permite să mai participe la licitaţii publice în România sau în alt stat membru al Uniunii Europene, timp de 3 ani", precizează CNAIR.

Contractul pentru construcţia sectorului Centurii Bucureşti cuprins între A1 şi DN 7 a fost semnat în luna noiembrie 2011, între CNAIR S.A şi asocierea SC Delta ACM 93 SRL & Azvirt LLC & SC Maxidesign SRL, iar lucrările ar fi trebuit să fie finalizate încă din august 2014.

Proiectul, cofinanţat din fonduri europene nerambursabile, are o lungime totală de 8,750 km, presupune configurarea la 4 benzi a acestui sector de drum naţional, reabilitarea a două poduri şi pasaje şi construcţia a patru poduri şi pasaje noi.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.