Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a afirmat că lucrurile nu sunt îmbucurătoare în privinţa abandonului şcolar, ţinta asumată de România anul trecut a fost de 11,3%, realizându-se 15,6%, în condiţiile în care media Uniunii Europene a fost de 10%. El a precizat că între 2015-2018, din perspectiva testelor PISA, sistemul de învăţământ românesc s-a deteriorat.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
”Am prezentat situaţia actuală, unde suntem şi am prezentat obiectivele pe care trebuie să le îndeplinim prin proiectul România Educată. Lucrurile nu sunt deloc îmbucurătoare din perspectiva abandonului şcolar, a părăsirii timpurie a şcolii, ţintă asumată de România a fost de 11,3% pentru anul 2020, realizându-se 15,6%, în condiţiile în care media în Uniunea Europeană asumată a fost 10 realizată a fost 10,1%. Ponderea absolvenţilor de învăţământ superior - România şi-a propus 26,7% ca ţintă, corectată faţă de ţintă asumată de Uniunea Europeană de 40%, de la 26.7% România a realizat doar 26,4 la sută, în condiţiile în care în Uniunea Europeană medie este de 40,9% absolvenţi de învăţământ superior”, a declarat Sorin Cîmpeanu, joi, într-o conferinţă de presă după  prima reuniune a Comitetului interministerial pentru monitorizarea implementării Proiectului ”România Educată”.
El a menţionat că, din perspectiva educaţiei timpurii, România România se află la 82%, iar Uniunea Europeană este la 95.3%. 
Sorin Cîmpeanu a prezentat şi situaţia învăţământului românesc din perspectiva testelor PISA. 
“Din perspectiva rezultatelor PISA, lucrurile sunt mai mult decât îngrijorătoare. Pe partea de citire, România a realizat în anul 2015 38,7% rată de analfabetism funcţional, definită ca atare, iar în anul 2018 a crescut la 40,8%. La matematică, de la 39,9% a crescut la 46,6%, la ştiinţe a crescut de la 38,5% la 43,9. Între anii 2015 şi 2018, din perspectiva testelor PISA,  sistemul românesc de învăţământ s-a deteriorat, în condiţiile în care pe toate cele trei probe media Uniunii Europene este de 22% la citire, adică jumătate din procentajul elevilor care nu au reuşit să treacă această probă în România, este de 22,9% la matematică, mai puţin de jumătate faţă de România şi de 22,3% în ştiinţe, iarăşi jumătate din ceea ce a reuşit România”, a explicat ministrul Educaţiei.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.