Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a afirmat că înţelege dificultăţile de organizare pentru universităţi, nevoite să revină la cursuri în format fizic şi nevoia de schimbare a orarelor care au fost concepute pentru predare online, precizând că a creat posibilitatea, atât cât permite legea, existenţei unei zone tampon la decizia fiecărei universităţi. 
 
“Pentru că înţelegem dificultăţile de organizare, multe dintre universităţile româneşti au acordat sprijin, cazare refugiaţilor. Înţelegem nevoia de schimbare a orarelor care au fost concepute pentru predarea online pentru că înţelegem toate aceste lucruri, am creat posibilitatea, atât cât ne permite legea, existenţei unei perioade tampon la decizia fiecărei universităţi, care îşi cunoaşte cel mai bine problemele şi modul de organizare cu posibilitatea de recuperare a eventualelor pierderi până la finele semestrului”, a declarat Sorin Cîmpeanu, joi, într-o conferinţă de presă.  
 
El a previzat că este nevoie ca în Legea Educaţiei Naţionale să fie prevăzută o formă de învăţământ hibrid. 
 
“Am susţinut şi voi susţine importanţa digitalizării procesului de educaţie, atrăgând atenţia, în acelaşi timp, asupra nevoii de adaptare a legislaţiei. Este nevoie ca în Legea Educaţiei Naţionale să prevedem o formă de învăţământ hibrid care să poată să pună în valoare competenţele digitale achiziţionate atât de profesori, cât şi de elevi şi de studenţi. Odată ce acest lucru se va întâmpla, va fi nevoie de standarde de evaluare din partea Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii. Mai exact, ARACIS face evaluări la fiecare cinci ani. Prin aceste evaluări urmăreşte trei lucruri principale: competenţa cadrelor didactice de a preda în acest sistem, competenţă care trebuie să fie certificată, mai apoi existenţa infrastructurii fizice şi infrastructurii de IT şi mai avem procedurile. În momentul în care ARACIS certifică această formare în sistem hibrid înseamnă că universităţilor româneşti vor putea beneficia de avantajele digitalizării”, a menţionat Sorin Cîmpeanu. 
 
El a mai afirmat că în România se acordă finanţare pentru forma de învăţământ cu frecvenţă, nu pentru frecvenţă redusă sau la distanţă.
 
“Statul român acordă finanţare  exclusiv pentru formă de învăţământ cu frecvenţă. Nu a acordat şi nu acordă finanţare pentru forma de învăţământ cu frecvenţă redusă sau la distanţă. Ori, în absenţa unei motivaţii solide precum în starea de alertă, să renunţi la sistemul de asigurarea a calităţii şi să periclitezi finanţarea programelor de studii, nu cred că este un lucru pe care să şi-l dorească cineva. Trebuie introdusă în legislaţia primară această formă de organizare, mai apoi trebuie standarde de evaluare, mai apoi trebuie evaluări şi abia după aceea universităţile vor putea să predea în acest mod”, a mai transmis ministrul Educaţiei.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.