Camera Deputaţilor a adoptat, decizional un proiect de lege care introduce obligaţia pentru instituţiile publice şi a organele de specialitate ale administraţiei publice centrale să publice, din oficiu, pe website-ul propriu şi în punctul de contact unic electronic, taxele, tarifele şi comisioanele practicate. Legea merge la promulgare.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare modificarea art. 1 din ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2016 în sensul ca, în cazul în care furnizarea serviciilor publice este realizată cu perceperea de taxe/tarife/comisioane, după caz, să fie prevăzut în mod expres obligaţia instituţiilor publice şi a organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale de a publica, din oficiu, pe website-ul propriu şi în punctul de contact unic electronic, şi taxele/tarifele/comisioanele practicate.

„Instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale au obligaţia de a publica, din oficiu, informaţii şi modele de formulare sau cereri aferente tuturor serviciilor publice furnizate, în format electronic, atât pe website-ul propriu, cât şi pe punctul de contact unic electronic, definit de hotărârea Guvernului n.r 922/2010 privind organizarea şi funcţionarea Punctului de contact unic electronic, în varianta actualizată şi într-un format tehnic care să permită descărcarea şi editarea lor în scopul completării pe calculator de către beneficiar. În cazul în care serviciile prestate în vederea soluţionării cererilor necesită costuri, taxele/tarifele/comisioanele practicate pentru acestea vor fi publicate din oficiul pe website-ul propriu şi în punctul de contact unic electronic”, arată iniţiativa legislativă care modifică art. 1 din ordonanţa de urgenţă 41/2016.

În forma în vigoare a acestei OUG articolul 1 prevede. „Instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale au obligaţia de a publica, din oficiu, informaţii şi modele de formulare sau cereri aferente tuturor serviciilor publice furnizate, în format electronic, atât pe website-ul propriu, cât şi pe punctul de contact unic electronic, definit de hotărârea Guvernului nr. 922/2010 privind organizarea şi funcţionarea Punctului de contact unic electronic, în varianta actualizată şi într-un format tehnic care să permită descărcarea şi editarea lor în scopul completării pe calculator de către beneficiar”.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.