Senatorul liberal Vlad Pufu critică din nou proiectul de sistematizare a bulevardului central al oraşului Buzău, după ce un număr de 43 de agenţi economici care îşi desfăşoară activitatea în zonă au semnat o petiţie în care reclamă că, odată cu dispariţia parcărilor, nu mai pot face aprovizionarea, iar numărul clienţilor a scăzut cu până la 30%. Pufu afirmă, după o discuţie la ADR Sud-Est, autoritatea de implementare a proiectului, că acesta a pornit greşit ca abordare şi că trebuia adaptat la nevoile oraşului. ”Cert este că parcările au picat din start, ştiindu-se din capul locului că Uniunea Europeană încurajează prin aceste proiecte mobilitatea urbană prin folosirea transportului în comun, a bicicletelor şi altor mijloace mai puţin poluatoare. Prin urmare, proiectul trebuia să fie gândit şi adaptat special la nevoile municipiului, ceea ce nu s-a întâmplat”, declară senatorul liberal, argumentând că ”nu poţi să-i obligi pe toţi românii să meargă spontan pe biciclete şi trotinete, renunţând la un reflex de standard de viaţă de zeci de ani”.
”Proiectul de resistematizare a Bulevardului Unirii ne afectează grav. Începând cu trasarea şi apoi resistematizarea zonei, un proiect ce ar fi trebuit să ne facă tuturor viaţa mai uşoară se dovedeşte că ne pune piedici imense în gestionarea activităţii zilnice. De mai bine de o lună, de când se aplică noile reguli, totul s-a transformat pentru noi într-un adevărat calvar. Lipsa parcărilor, a unor locuri minime pentru aprovizionare, hăituirea noastră şi a clienţilor noştri de către poliţie, toate fac ca afacerile noastre să aibă pierderi majore. În medie, vânzările au scăzut cu aproximativ 30% şi estimăm că în câteva săptămâni mulţi dintre noi ne vom afla în situaţia de a închide şi apoi de a da faliment! Pe noi nu ne-a întrebat nimeni ce ar trebui făcut în zonă, care ne sunt sugestiile pentru a participa activ să aducem plus valoare zonei, iar proiectul care ne-a fost prezentat iniţial nu are nici o legătură cu rezultatul final şi cu realitatea cu care ne confruntăm”, spun cei peste 40 de agenţi economici semnatari ai petiţiei.
Senatorul PNL de Buzău, Vlad Pufu, unul dintre criticii acestui proiect derulat de Primăria municipiului, condusă de social-democratul Constantin Toma, afirmă că a mers la ADR Sud-Est Brăila, autoritatea de implementare a proiectului, împreună cu doi consilieri locali, şi susţine că a aflat că, de fapt, bulevardul central nu trebuia să arate aşa cum este în prezent.
”În urma discuţiilor, concluzia desprinsă de mine este că acest proiect a pornit greşit ca abordare, în sensul în care sunt invocate doar sumele atrase, nu şi utilitatea practică a proiectului final. Cert este că parcările au picat din start, ştiindu-se din capul locului că Uniunea Europeană încurajează prin aceste proiecte mobilitatea urbană prin folosirea transportului în comun, a bicicletelor şi altor mijloace mai puţin poluatoare. Prin urmare, proiectul trebuia să fie gândit şi adaptat special la nevoile municipiului, ceea ce nu s-a întâmplat. Parcările trebuiau încadrate într-un proiect de ansamblu şi plătite din bugetul primăriei. Un singur consultant realizează proiecte în mai toate primăriile din ţară, ceea ce explică de ce toate proiectele seamănă între ele. Practic, consultantul respectiv are un proiect desenat pe care îl prezintă peste tot. Aici trebuie să intervină însă primarul/primăria, care trebuie să ceară ajustarea desenului pe particularităţile locale. Ce se vede azi la Buzău este rezultatul unei intervenţii aproape inexistente din partea autorităţilor locale la proiectul prezentat”, spune senatorul Vlad Pufu.
Mai mult, acesta arată că banda dedicată transportului local, din cauza căreia apar blocaje în permanenţă, putea fi adaptată nevoilor oraşului.
”Banda de pe mijlocul bulevardului, de exemplu, este în oglindă cu un proiect similar dintr-un oraş unde există şi alte mijloace de transport în comun, ca tramvaie sau troleibuze.Nu era obligatorie banda pe mijloc! Soluţia a fost, pur şi simplu, aleasă de primărie.”, a subliniat senatorul liberal.
Senatorul Vlad Pufu arată că, deşi trendul european vizează mobilitatea urbană şi un transport prietenos cu mediul, proiectele de acest gen nu pot fi implementate brusc, pentru că riscurile necalculate şi daunele provocate pot fi majore.
”Nu poţi să-i obligi pe toţi românii să meargă spontan pe biciclete şi trotinete, renunţând la un reflex de standard de viaţă de zeci de ani”, spune senatorul.
Acesta anunţă că va veni cu o variantă care să pună în valoare şi să stimuleze dezvoltarea zonei comerciale.
Proiectul european poate suferi modificări, dar pentru asta va trebui ca municipalitatea buzoiană să fie de acord cu măsurile propuse şi să plătească pentru ele.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.