La un an de la lansare, Kapital Minds confirmă că şi-a câştigat locul printre companiile care redefiniesc modul în care antreprenorii români îşi înţeleg şi îşi construiesc valoarea. Fondată cu misiunea de a aduce claritate, strategie şi instrumente moderne în zona de evaluare şi value growth advisory, compania a demonstrat că „Elevate Your Value” poate fi mai mult decât un slogan.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Este o direcţie concretă de dezvoltare pentru businessurile care vor să evolueze strategic. Despre parcursul acestui prim an, despre lecţiile de leadership şi despre cum se conturează o nouă cultură a valorii în mediul antreprenorial românesc, am stat de vorbă cu Laurenţiu Stan, fondatorul şi directorul Kapital Minds.

Kapital Minds a împlinit, recent, 1 an de activitate. Care a fost momentul care v-a confirmat că direcţia aleasă este cea potrivită?

Confirmarea a venit în momentul în care am început să vedem impactul real al muncii noastre în deciziile strategice ale clienţilor. Nu a fost un singur moment, ci o succesiune de validări, de la companii care au reuşit să atragă investitori datorită evaluărilor şi recomandărilor noastre, până la antreprenori care şi-au redefinit strategia de creştere pe baza planurilor de value growth pe care le-am construit împreună.

Confirmarea reală vine, de fapt, din încrederea tot mai mare a partenerilor noştri, cărora le mulţumim şi cu această ocazie.

Cum s-a transformat conceptul „Elevate Your Value” dintr-un slogan într-o realitate pentru companiile şi partenerii cu care aţi lucrat?

Pentru noi, “Elevate Your Value” nu este un exerciţiu de comunicare, ci o metodologie. În fiecare proiect, pornim de la întrebarea: „Ce poate face compania astăzi pentru a-şi creşte valoarea mâine?” Am tradus conceptul în procese concrete, de la evaluarea în mai multe scenarii şi analiza factorilor de creştere a valorii până la programe de value growth advisory care conectează cifrele cu deciziile de management. Practic, am dus evaluarea din zona statică şi punctuală către o zonă dinamică, de acţiune şi strategie.

Ce ai descoperit despre piaţa românească în acest an, lucrând cu mai multe companii din diverse domenii de activitate ?

Am descoperit că piaţa românească se află într-un moment de tranziţie. Antreprenorii sunt mai bine informaţi şi mai orientaţi spre valoare, dar încă există un decalaj între dorinţa de a creşte şi înţelegerea mecanismelor care susţin această creştere.

Tot mai multe companii încep să înţeleagă că valoarea nu este doar un rezultat al contextului de piaţă, ci se construieşte prin decizii planificate şi acţiuni consecvente. Evaluarea a devenit un punct de pornire pentru creştere, nu doar o bifă într-o listă de ”to do”. Asta ne arată că mediul antreprenorial se maturizează şi că există un spaţiu real pentru un nou tip de consultanţă: value growth advisory.

Care a fost cea mai importantă lecţie de leadership pe care ai învăţat-o în acest prim an de Kapital Minds, una pe care nu o poţi găsi într-un manual de business?

Că este mai dificil să construieşti o echipă solidă decât un brand, dar pe termen lung este cea mai valoroasă investiţie pe care o poţi face. Într-un business de advisory, oamenii sunt activul cel mai important. Am învăţat că leadershipul nu înseamnă doar viziune şi energie, ci şi răbdare, ascultare şi consistenţă.

De multe ori, am preferat să spunem ”nu” unor proiecte care nu se aliniau valorilor noastre. A fost o decizie grea pe moment, dar sănătoasă pe termen lung. Cultura unei firme se formează prin fiecare decizie luată cu claritate şi înţelepciune.

Cum vezi rolul Kapital Minds în următorii ani în modelarea unei noi culturi a valorii în mediul de afaceri românesc,  una în care ieşirea din business este privită nu ca un final, ci ca o evoluţie firească?

Vrem să fim printre cei care schimbă modul în care antreprenorii români privesc ideea de valoare şi de exit. În România, ieşirea din business este adesea percepută ca o pierdere sau o retragere. Noi vrem să o repoziţionăm ca pe o etapă firească de evoluţie.

Exit planning înseamnă pregătire – pregătirea afacerii, a fondatorului şi a valorii pentru momentul potrivit. Kapital Minds îşi propune să aducă această claritate în piaţă, să fie partenerul care ajută fondatorii să îşi maximizeze munca de o viaţă şi să o transforme în capital pentru o nouă etapă.

Dacă ar fi să definiţi următorul capitol al Kapital Minds, ce valori sau obiective noi vreţi să adaugaţi poveştii pe care o construiţi?

Următorul capitol înseamnă consolidare, tehnologie şi expansiune. Vom continua să rafinăm serviciile noastre de value growth advisory şi M&A support, dar şi să integrăm instrumente digitale care vor face evaluarea mai rapidă, mai precisă şi mai accesibilă.

Pe termen mediu, vrem să devenim un hub regional de competenţă în evaluare şi strategie de valoare. Nu urmărim să fim cei mai mari, ci cei mai relevanţi – partenerul de încredere pentru antreprenorii care vor să îşi crească, protejeze şi fructifice valoarea.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.