Ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, a declarat, joi, la Palatul Victoria, că indicatorii tehnico-economici pentru Magistrala 6 de metrou Gara de Nord – Aeroport Otopeni au fost aprobaţi, printr-o Hotărâre de Guvern promovată de Metrorex şi Ministerul Transporturilor, termenul estimat de începere a lucrărilor fiind a doua jumătate a anului 2017, iar durata de execuţie este de 48 de luni.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"Magistrala 6 realizează extinderea reţelei actuale de metrou din staţia 1 Mai până la Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, pe o lungime de 14,2 km, cu o capacitate de transport de 50.000 de călători pe oră. Această nouă magistrală asigură legătura directă între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni. Termenul estimat de începere a lucrărilor efective este în a doua jumătate a anului 2017 (...) iar durata de execuţie este de 48 de luni. Valoarea totală a investiţiei este 5,9 miliarde de RON, TVA inclus", a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, la finalul şedinţei de Guvern.

Finanţarea se va realiza din acordul de împrumut încheiat între Guvernul României şi Agenţia Japoneză pentru Cooperare Internaţională (JICA), din fonduri externe nerambursabile prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020 şi de la bugetul de stat.

Traseul va avea 12 staţii, iar amplasarea acestora va fi următoarea:

Staţia Pajura -  în lungul căii ferate, în ampriza străzii Băiculeşti.

Staţia Expoziţiei - în cadrul ariei delimitate de Bulevardul Expoziţiei, Bulevardul Poligrafiei şi strada Parcului, în proximitatea complexului expoziţional Romexpo.

Staţia Piaţa Montreal - de-a lungul Bulevardului Mărăşti, între cele două pasaje subterane auto dinspre Drumul Naţional Bucureşti-Ploieşti către Bulevardul Mărăşti, respectiv Şoseaua Kiseleff, în proximitatea Parcului Herăstrău şi a clădirii Presei Libere.

Staţia Gara Băneasa - adiacent Drumului Naţional Bucureşti – Ploieşti, pe espalanada din faţa Gării CFR Băneasa.

Staţia Aeroportul Băneasa - adiacent Drumului Naţional Bucureşti – Ploieşti, în proximitatea aeroportului Băneasa.

Staţia Tokyo - de-a lungul Drumului Naţional Bucureşti – Ploieşti, în proximitatea Complexului Comercial Băneasa.

Staţia Washington - adiacent Drumului Naţional Bucureşti – Ploieşti, în zona intersecţiei acestuia cu străzile Jandarmeriei şi Bulevardul Liviu Librescu, în zona Institutului de Meteorologie, în zona de Est a podului rutier.

Staţia Paris - de-a lungul Drumului Naţional Bucureşti – Ploieşti, în nordul străzii Aleea Padina, în proximitatea Liceului Francez Anna de Noailles şi a Ţiriac Auto Service.

Staţia Bruxelles - de-a lungul Drumului Naţional Bucureşti-Ploieşti, la Nord de linia de centură a Capitalei, în dreptul piciorului pasajului rutier de subtraversare a căii ferate de centură înspre oraşul Otopeni.

Staţia Otopeni - în oraşul Otopeni, de-a lungul străzii Calea Bucureştilor la intersecţie cu strada 23 August.

Staţia Ion I. C. Brătianu - în lungul străzii Calea Bucureştilor, între străzile Zborului şi Nicolae Grigorescu.

Staţia Aeroportul Otopeni - sub parcarea aferentă Aeroportului Internaţional Henri Coandă-Otopeni.

Această magistrală va permite legarea directă între Gara de Nord şi Aeroport Otopeni, fără transbordarea călătorilor prin schimbarea peroanelor şi a trenurilor.

De asemenea, va putea fi asigurat accesul direct al călătorilor în întreaga reţea de metrou prin staţia existentă Basarab 1-2.

Amplasarea staţiilor de metrou va fi realizată în punctele de maxim interes al călătorilor (Complexul Expoziţional Romexpo, Complexul Comercial Băneasa, Gara Băneasa, Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni), dar va permite şi dezvoltarea economică a zonelor.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.