Asociaţia Română a Producătorilor Internaţionali de Medicamente (ARPIM) susţine creşterea nivelului de transparenţă privind sponsorizările făcute de companiile farmaceutice echipelor medicale, pentru a evita situaţiile publice în care anumiţi doctori au prescris medicamentele unei companii care le-a plătit participarea la conferinţe medicale internaţionale.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Creşterea nivelului de transparentizare a interacţiunilor dintre medici şi companiile farmaceutice este unul dintre principalele obiective ale Asociaţiei Române a Producătorilor Internaţionali de Medicamente (ARPIM). Este un obiectiv al industriei susţinut activ încă din anul 2013, când Federaţia Europeană a Asociaţiilor şi Industriilor Farmaceutice (EFPIA) a decis să îşi autoreglementeze aceste interacţiuni prin adoptarea unui Cod de Transparenţă, au explicat reprezentanţii ARPIM la o întâlnire de miercuri.

Publicarea transferurilor de valoare în urma interacţiunilor dintre medici şi companiile farmaceutice vizează trei tipuri de activităţi. Prima este repezentată chiar de sponsorizările pentru participarea la diferite congrese medicale sau alte evenimente cu caracter ştiinţific. Aceste sume sunt plătite de către compania farmaceutică direct către furnizorii de servicii – taxa de participare, cazare, transport, organizatorii evenimentului etc.

Consultanţa oferită de medici companiilor farmaceutice în vederea continuării procesului de cercetare şi dezvoltare în medicină sau conferenţierea în scop educaţional, medical, la diferite evenimente interne sau externe ale companiei şi colaborarea ca investigator în desfăşurarea de studii clinice. alte profesioniştilor.

Potrivit unui studiu european, 57 la sută din transferurile de valoare în Europa sunt pentru studii clinice, 20 la sută pentru interacţiuni cu profesioniştii şi 23 la sută pentru interacţiuni cu organizaţii de profesionişti.

Cele mai mari cheltuieli pe cercetare dezvoltare sunt în Germania, Marea Britanie, Spania , Italia şi Polonia. La secţiunea, cheltuieli către profesioniştii din sănătate conduc Spania, Gemania Italia UK şi Rusia, iar cele mai mari trasferuri de valoare către organizaţii ale profesioniştilor din sănătate sunt în Italia, Spania, Germania , Marea Britanie şi Elveţia.

"Lumea medicinei progresează constant. În anul 2016, Centrul pentru Cercetarea şi Evaluarea Medicamentelor din Cadrul FDA a aprobat 22 de noi medicamente. Aceste medicamente trebuie să ajungă la pacienţi şi pentru ca acest lucru să fie posibil medicii trebuie să fie informaţi despre beneficiile şi efectele adverse ale acestora şi despre posibilităţile de introducere în schemele terapeutice ale pacienţilor. Congresele medicale si evenimentele cu caracter ştiinţific sunt locurile unde medicii pot intra in contact cu toate aceste informaţii. De cealaltă parte, procesul de cercetare şi dezvoltare de noi medicamente se bazează pe experienţa şi expertiza medicilor. Sunt cei mai în măsură să ştie care sunt nevoile neacoperite ale pacienţilor români, cum răspunde pacientul la o anumită schemă terapeutică. Este motivul pentru care medicii acordă consultanţă companiilor farmaceutice şi sunt remuneraţi pentru efortul şi timpul alocat conform plafoanelor menţionate în Codul de Etică al ARPIM Aceste interacţiuni sunt esenţiale dezvoltării medicinei şi transparentizarea lor are rolul de a le conferi legitimitate şi de a contribui la construirea unui climat de încredere în care medicii şi producătorii să poată lucra împreună în beneficiul pacientului român”, a declarat Liviu Popescu, director relaţii externe ARPIM.

România este printre primele ţări din Europa care a început demersurile de transparentizare prin legiferarea acestui proces. Conform legislaţiei în vigoare, companiile farmaceutice au transmise datele, aşa cum sunt ele cerute de lege, către Agenţia Naţională a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale.

Termenul limită de publicare a acestor date pe site-ul anm.ro, aşa cum este stipulat în legislaţie, este 30 iunie.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.