Producătorul de îmbrăcăminte sportivă Adidas a renunţat la opoziţia faţă de folosirea unui simbol cu trei dungi de către Black Lives Matter, la 48 de ore după ce ceruse Oficiului pentru Mărci din SUA să respingă o cerere a fundaţiei de înregistrare a acestuia, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Adidas îşi va retrage cât mai curând posibil opoziţia faţă de cererea Black Lives Matter Global Network Foundation de înregistrare a marcii”, a spus compania într-un comunicat.

Adidas şi-a anulat opoziţia fără prejudicii, ceea ce înseamnă că ar putea contesta în continuare marca comercială din aceleaşi motive în viitor.

O sursă apropiată companiei a declarat că schimbarea rapidă a fost declanşată de îngrijorarea că oamenii ar putea interpreta greşit obiecţia marcii Adidas, ca o critică la adresa misiunii Black Lives Matter.

Adidas a declarat biroului de mărci înregistrate, într-un document depus luni, că designul cu dungi galbene al Fundaţiei Black Lives Matter Global Network seamănă atât de mult cu propria sa marcă faimoasă cu trei benzi, încât este ”probabil să provoace confuzie”.

Compania a încercat să blocheze cererea grupului de a folosi designul pe bunuri pe care le vinde şi producătorul german de îmbrăcăminte sport, cum ar fi cămăşi, pălării şi genţi.

Adidas are dificultăţi financiare după ce şi-a încheiat parteneriatul profitabil pentru pantofi Yeezy cu Kanye West, din cauza comentariilor antisemite pe care le-a făcut acesta pe reţelele de socializare şi în interviuri.

Firma de îmbrăcăminte sport şi-a încheiat, de asemenea, colaborarea Ivy Park cu Beyoncé, potrivit informaţiilor presei.

Contractul Adidas cu starul pop urmează să expire la sfârşitul acestui an.

”POATE SĂ PROVOACE CONFUZII”

Adidas a spus în dosar că îşi foloseşte logo-ul din 1952 şi că designul Black Lives Matter ar putea provoca confuzie, făcând cumpărătorii să creadă că produsele lor au fost conectate sau provin de la aceeaşi sursă.

Fundaţia Black Lives Matter Global Network este cea mai proeminentă entitate din mişcarea Black Lives Matter, care a apărut în urmă cu un deceniu în semn de protest faţă de violenţele poliţiei împotriva persoanelor de culoare.

Grupul a solicitat o marcă federală în noiembrie 2020, care acoperă un design cu trei benzi galbene pentru a fi utilizat pe o varietate de produse, inclusiv îmbrăcăminte, publicaţii, genţi, brăţări şi căni.

Reprezentanţii grupului Black Lives Matter nu au răspuns imediat unei solicitări de comentarii.

Adidas a intentat peste 90 de procese şi a semnat peste 200 de acorduri de soluţionare legate de marca comercială cu trei benzi, din 2008, potrivit documentelor judecătoreşti dintr-un proces pe care compania l-a intentat casei de modă a designerului Thom Browne.

Un juriu din acel caz a decis în ianuarie că modelele cu dungi ale lui Thom Browne nu au încălcat drepturile de marcă ale Adidas.

Oficiul american de brevete şi mărci comerciale a refuzat să comenteze cât de repede ar putea fi înregistrată marca Black Lives Matter.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.