Deputata USR PLUS şi vicepreşedinte al Camerei Deputaţilor Cristina Prună a depus o iniţiativă legislativă menită să asigure accesul angajaţilor la datele proprii din registrul de evidenţă al salariaţilor (REVISAL). Accesul va fi online, imediat şi necondiţionat de consimţământul angajatorului.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
Proiectul de lege propune modificarea articolului 34 al Codului Muncii şi introducerea facilitării accesului la istoricul contractelor de muncă pentru fiecare cetăţean al României. Practic, registrul devine accesibil online, în orice moment, oricărui angajat/fost angajat, arată un comunicat de presă al USR PLUS.
 
„Există multiple situaţii în care oamenii au nevoie de un un extras din registrul de evidenţă al salariaţilor sau de un document echivalent care atestă vechimea în muncă. Acum, angajaţii sunt obligaţi să parcurgă o procedură birocratică greoaie pentru un astfel de document. Datele respective se regăsesc deja într-o bază de date online, iar angajaţii ar trebui să aibă dreptul să o acceseze. Prin adoptarea acestui proiect de lege, eliminăm necesitatea depunerii unei cereri scrise şi tăiem termenul de eliberare a documentului de la 15 zile la numai câteva minute. Proiectul de lege este un pas spre debirocratizare şi digitalizare”, a declarat Cristina Prună, conform sursei citate.
 
Sursa menţionată mai spune că în momentul de faţă, există o bază de date online pentru registrul de evidenţă al salariaţilor. Însă, la aceasta au acces doar angajatorii şi instituţiile statului. Pentru a obţine un extras din registru, angajaţii depind fie de angajator, fie de Inspectoratul teritorial de muncă. În ambele situaţii, extrasul este emis în urma depunerii unei cereri scrise, ce se soluţionează în termen de 15 zile.
 
„Adoptarea acestei iniţiative legislative le va oferi tuturor românilor acces neîngrădit la portalul online al Inspecţiei Muncii. Astfel, ei vor putea accesa oricând istoricul contractelor de muncă terminate sau active. Este un pas normal în procesul debirocratizării şi digitalizării administraţiei centrale. Eliminarea procedurii birocratice actuale vine şi în ajutorul Inspectoratelor teritoriale de muncă şi al angajatorilor. Aceştia vor economisi timp, iar activitatea va deveni mai eficientă deoarece nu vor mai trebui să răspundă miilor de cereri din partea salariaţilor sau ai foştilor salariaţi”, conchide comunicatul de presă. 
 
 
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.